Jeszcze nie tak dawno temu brandy w swoim media planie obowiązkowo umieszczały radio i właśnie tam się reklamowały. Dzisiaj rolę tradycyjnego radia przejmują media cyfrowe, a na ich czele stoją takie serwisy jak Spotify. Reklama na Spotify staje się coraz popularniejsza. Czy warto się tam reklamować?
Spotify to najpopularniejsza na świecie platforma do strumieniowego przesyłania dźwięku. Znajdziesz tam muzykę, audiobooki, podcasty, a nawet filmy, dostępne z każdego urządzenia. Spotify oferuje darmowe i płatne opcje korzystania ze swojej platformy. Słuchaczom wybierającym wersję premium reklamy się nie pojawiają, ale zdecydowana większość użytkowników platformy wybiera bezpłatne konta. Na początek garść statystyk:
Do tego przewagą Spotify nad innymi platformami cyfrowymi jest to, że korzystanie z niej nie wymaga od użytkowników ciągłego patrzenia w ekran. Oznacza to, że muzyka lub podcasty (a więc i reklamy) mogą im towarzyszyć podczas spacerów, joggingu, w drodze po pracy – we wszystkich sytuacjach, w których formaty tekstowe lub wideo się nie sprawdzają. Chyba już widzisz, że na Spotify naprawdę warto się reklamować.
Spotify jest najbardziej popularny wśród młodych ludzi.
Na Spotify możesz się reklamować za pomocą zarówno dźwięku, jak i obrazu. Możesz też łączyć jedno medium z drugim, żeby jeszcze skuteczniej dotrzeć do odbiorców. Zobacz, jakie formaty platforma oferuje reklamodawcom:
To podstawowe reklamy oferowane przez Spotify. Dzięki reklamom audio dotrzesz do użytkowników korzystających z dowolnego urządzenia, o każdej porze. Reklamy audio pozwalają brandom nawiązać kontakt z konsumentami wtedy, gdy inne media cyfrowe nie mogą tego zrobić. Wykorzystaj te momenty!
Czy wiesz, że 41% słuchaczy podcastów ufa reklamom bardziej, jeśli usłyszą je właśnie podczas podcastu? A aż 81% użytkowników podejmuje działania po usłyszeniu reklamy podcastowej? Na Spotify brandy mogą umieszczać maksymalnie 30-sekundowe reklamy audio pojawiające się przed lub w czasie trwania podcastów.
Oto 5 najpopularniejszych gatunków podcastów wśród słuchaczy Spotify:
Head of Performance
Inwestując w Spotify warto zaszaleć z kontekstem. Mamy do wyboru chociażby pory dnia, playlisty z muzyką, czy też targetowanie na gatunki muzyczne. Kreacja audio powinna być dopasowana do nastroju odbiorcy, który jest stymulowany przez muzykę. Dlatego przyda się kilka wersji spotu. Przykładowo w towarzystwie spokojnej muzyki można zrobić spot w klimacie ASMR (np. przyjemne dźwięki w połączeniu z lektorem mówiącym szeptem).
Reklamy audio są tańsze od reklam wideo, a do tego czas ich realizacji jest zazwyczaj krótszy. Dźwiękowe spoty są też przede wszystkim skuteczne. Jak je tworzyć, żeby spełniały swoją rolę?
Chcesz zacząć się reklamować na Spotify, ale nie wiesz, jaki format będzie dla Ciebie najlepszy? Napisz do nas! Możemy pochwalić się dziesiątkami zrealizowanych kampanii audio, od lat tworzymy też reklamy graficzne i wideo. Z Green Parrot skutecznie dotrzesz do słuchaczy Spotify – Twoich potencjalnych klientów. Wykorzystaj moc dźwięku i nastrój się na kampanię, która przyniesie Twojej firmie wymierne korzyści: większą rozpoznawalność i wyższą sprzedaż.
Chcesz wykorzystać Spotify Ads i inne działania performance w Twojej strategii marketingowej?
Chętnie pomożemy: