W zeszłym tygodniu nagrywaliśmy materiały wideo promujące nadchodzące Trendy Green Parrot, których w tym roku będzie nie tylko więcej, ale będą również wydane w niepowtarzalnej formie. Jednym z trendów, o których rozmawialiśmy, był Internet of (Real) Money.
Niektórym może wydawać się, że boom fintechów (startupów rewolucjonizujących usługi finansowe) jest już za nami. Ja natomiast uważam, że dopiero teraz zaobserwujemy faktyczne przemiany na rynkach bankowych i nie tylko, bo technologia ta wchodzi pod strzechy.
Choć Revolut miał obniżać koszty transakcji w obcych walutach, to obecnie używamy go nawet do płatności w lokalnym pieniądzu. Revolut jest po prostu wygodniejszy, ma lepszą ofertę oraz wartości dodane, nieistniejące w tradycyjnych bankach.
Nawiązując do ostatniego wstępniaka do GreenLettera, być może to właśnie cyfrowe portfele jak Revolut, wyposażone w warstwę AI, będą walczyć z firmami jak Perplexity o dominację w świecie wszystko-aplikacji (Super-App).
Spis treści:
Rewolucja w Revolucie
Scammerzy, miejcie się na baczności.
Jaguar pozbywa się jaguara
Google pomoże w zakupach
Spotify zaoferuje narzędzia marketingowe dla twórców audiobooków
Harry’s pomaga zadbać o zdrowie psychiczne
Odbierz NFT w obronie oceanu
Adidas i AVAVAV oferują obuwie z galanterią
Zresetuj swój algorytm!
Najgorętszy upgrade konsoli
Shorty
Weekly Tool
Rewolucja w Revolucie
Revolut ma ambitne plany na nowy rok.
Litewsko-brytyjski fintech zaprezentował je w zeszły piątek podczas imprezy z okazji przekroczenia progu 50 milionów obsługiwanych klientów.
Zgodnie z zapowiedziami firma zamierza niebawem wprowadzić do swojej aplikacji asystenta AI, który pomoże użytkownikom w zarządzaniu finansami osobistymi i konfiguracji usług.
W nowym roku spółka ruszy też z ofertą produktów hipotecznych: najpierw na Litwie, a następnie w Irlandii i Francji. Revolut chce dostarczać najszybszych kredytów na rynku. Wstępna zgoda i ostateczna oferta ma być wydawana w jeden dzień roboczy. W przyszłości fintech zamierza również umożliwić klientom korzystanie z debetów.
Revolut planuje ponadto rozszerzenie usług dla firm, w tym wprowadzenie produktów kredytowych, kont oszczędnościowych oraz opcji „kup teraz, zapłać później” dla klientów biznesowych.
Wisienką na torcie będą Revolutowe bankomaty. Pierwsze z nich pojawią się na początku przyszłego roku w Hiszpanii.
Z dostawcy „wakacyjnej” karty płatniczej fintech przeradza się w bank pełną gębą.
Brytyjski operator telekomunikacyjny O2 zatrudnił do walki z oszustami cyfrową babcię.
Sztuczna inteligencja o imieniu Daisy w rozmowach z kanciarzami udaje idealny cel, wciągając ich w rozgrywkę, której ceną są scammerskie roboczogodziny (Daisy ma do dyspozycji całą nieskończoność).
Innymi słowy oszuści marnują swój cenny czas, próbując przekonać Daisy do udostępnienia im swoich haseł bankowych lub wyrzucenia przez okno siatki z pieniędzmi na ratowanie wnuczka z opałów. W ten sposób cyfrowa babcia demotywuje oszustów i chroni przed ich zakusami swoje realne koleżanki.
Według O2 67 proc. Brytyjczyków obawia się, że może paść ofiarą oszustwa, a 22 proc. jest obiektem działań scammerów każdego tygodnia.
Jeśli taki jest cel Jaguara, rebranding marki można uznać za sukces.
Brytyjski producent samochodowy, obecnie własność Tata Motors, w ramach „odświeżenia” wizerunku zaprezentował nowe logo pozbawione tradycyjnego jaguara oraz spot reklamowy pozbawiony samochodów.
Nagranie przedstawia grupę modeli ubranych w pstrokate stroje i paradujących po abstrakcyjnej przestrzeni. Film opatrzony jest hasłami zachęcającymi do radosnej twórczości, łamania konwenansów, likwidacji zwyczajności, a przede wszystkim niekopiowania niczego – do czego (niekopiowania) pierwotnie zachęcał twórca marki Sir William Lyons.
Kreacja wywołała lawinę krytyki i oskarżeń o wokizm oraz pomylenie priorytetów: koncentrację na „inkluzywności”, zamiast jakości produktu. Głos zabrał m.in. Elon Musk, który zapytał na X, czy Jaguar w ogóle sprzedaje samochody.
Rebranding jest związany m.in. ze strategiczną reorientacją Jaguara na segment samochodów elektrycznych. W 2026 r. firma zamierza wprowadzić na rynek trzy modele elektryków, które mają konkurować m.in. z Porsche Taycanem.
Google Lens zyskał funkcję prywatnego asystenta zakupowego.
Aplikacja zapewni użytkownikom wsparcie podczas wyboru produktów w sklepach naziemnych. Lens wyświetli im informacje i opinie na temat danego artykułu, zarekomenduje podobne towary, a także – i co najważniejsze – porówna oferowaną cenę z cenami u konkurencji.
Na razie funkcja ma zastosowanie do kosmetyków, zabawek i elektroniki, ale w przyszłości ma zostać rozszerzona na inne kategorie produktów.
Jak wynika z sondażu Ipsos przeprowadzonego na zlecenie Google, siedmiu na dziesięciu Amerykanów korzysta ze smartfona do analizowania cen lub towarów podczas zakupów w sklepach naziemnych.
Najwyraźniej w czasach gdy handel przenosi się do internetu, do handlu, który wciąż nie przeniósł się do internetu, przenosi się internet.
Spotify zaoferuje narzędzia marketingowe dla twórców audiobooków
Z pisania książek trudno wyżyć, ale z ich dystrybucji w formie audiobooków na Spotify może być łatwiej.
Największa platforma podcastowa na świecie udostępniła pakiet narzędzi dla autorów i wydawców książek do odsłuchu. Zestaw oferowany pod nazwą Spotify for Authors wzorowany jest na Spotify for Artists i Spotify for Creators – analogicznych rozwiązaniach przeznaczonych dla muzyków i twórców podcastów.
Dzięki Spotify for Authors pisarze i wydawcy uzyskają dostęp do zagregowanych danych demograficznych, a więc wiedzy o tym, kto słucha ich prozy na Spotify. Będą mogli również zaoferować wybranym użytkownikom kody na bezpłatne „egzemplarze” swoich dzieł oraz skorzystać z kart promocyjnych, które ułatwią „szerowanie” ich tytułów w mediach społecznościowych.
Wystarczy połączyć to z kampanią banerową w czołowych portalach, podlać odrobiną PR-u, dopalić kilkoma viralami na TikToku i „jedynka” na liście bestsellerów New York Timesa wydaje się w zasięgu ręki.
Pielęgnując ciało, warto pamiętać o pozostałych składnikach jestestwa.
Dlatego Harry’s, amerykańska marka produktów kosmetycznych i pielęgnacyjnych dla mężczyzn, we współpracy z Shout, brytyjską linią wsparcia, uruchomiła inicjatywę Talk Squad.
Projekt łączy gaming z pomocą psychologiczną, zapewniając bezpłatne i poufne sesje podczas grania w popularne tytuły, takie jak Fall Guys, Apex Legends czy Halo. Aby skorzystać z usługi i umówić się na indywidualną sesję z wykwalifikowanym terapeutą, wystarczy wypełnić formularz w Google.
Inicjatywa ma na celu przełamanie obaw związanych z korzystaniem z pomocy psychologa. Umieszczenie terapii w środowisku gier komputerowych pozwala na złagodzenie tych leków i zapewnia lepszy grunt pod rozmowę. Program potrwa od 28 listopada do 18 grudnia 2024 r.
Marka Harry’s zobowiązała się również do przekazywania 1 proc. swoich dochodów na organizacje wspierające zdrowie psychiczne mężczyzn.
Bywa, że na wzmożeniu ekologicznym najbardziej cierpi ekologia.
Firmy wydobywcze od lat czynią zakusy na skarby skryte w strefie Clariona-Clippertona. Pod dnem Oceanu Spokojnego na obszarze o powierzchni 4,5 miliona kilometrów kwadratowych znajdują się największe znane złoża metali niezbędnych do produkcji technologii niskoemisyjnych, takich jak panele fotowoltaiczne czy akumulatory do samochodów elektrycznych.
Przerobienie tego regionu na kopalnię to jednak ryzyko gigantycznych zanieczyszczeń i zagrożenie dla życia wielu tysięcy gatunków organizmów oceanicznych.
W obronie oceanu wystąpiło zrzeszenie osób, firm i fundacji skupione w ramach inicjatywy Deep Rising. We współpracy z australijską agencją Emotive zainicjowało ono kampanię pod hasłem „The World’s Largest Ocean Dispute”. Zachęca ona wszystkich zainteresowanych do odebrania swojego prawa do kawałka dna oceanicznego w formie NFT z przypisanymi koordynatami geograficznymi.
Do rozdania jest 8,17 biliona unikalnych tokenów – tyle, na ile szacowana jest światowa populacja. Według Konwencji Narodów Zjednoczonych o prawie morza dno oceaniczne jest „wspólnym dziedzictwem ludzkości” – czyli każdego z nas.
Jeśli zgłosicie się po tokeny, prosimy, byście nie sprzedawali ich później korporacjom górniczym.
Buty, jak wiadomo, mogą służyć również za torebkę.
Jeśli jeszcze tego nie próbowaliście, to właśnie nadarza się okazja.
Adidas i AVAVAV (duńsko-włoska marka znana z surrealistycznych projektów) zaprezentowały Superfinger Superstar – sneakersy z odczepianymi, gumowymi palcami, które, jak przekonują twórcy, mogą pełnić funkcję torebek właśnie.
Całość prezentuje się intrygująco, a pod względem funkcjonalnym zapewnia połowiczną (na oko) ochronę przed deszczem.
Obuwie, po raz pierwszy zaprezentowane podczas wrześniowego Tygodnia Mody w Mediolanie, jest już dostępne w sprzedaży.
Sesja gamingowa z prawdziwego zdarzenia nie może obejść się bez pizzy.
Doskonale zdaje sobie z tego sprawę Pizza Hut, która postanowiła uszczęśliwić graczy podgrzewaczem, zmyślnie określonym jako „najgorętszy upgrade konsoli”.
Gadżet o nazwie PIZZA WRMR to nakładka na PlayStation, która wykorzystuje ciepło wytwarzane przez konsolę, by temperatura gry podtrzymywała temperaturę pizzy.
Zainteresowani mogą sobie wydrukować WRMR w drukarce 3D. Marka udostępniła projekt na dedykowanym landing page’u.
Jeśli znajdujecie w sobie żyłkę animatora, względnie filmowca, Act-One nie jest nazwą, którą warto puścić mimo uszu. Narzędzie stworzone przez nowojorski startup Runway to generator AI, który – nie bójmy się tego słowa – rewolucjonizuje proces animowania postaci. Act-One tworzy wysokiej jakości kreacje na bazie prostych nagrań audio-wideo.
Wystarczą elementarne umiejętności aktorskie, by algorytm uchwycił i odpowiednio „podkręcił” ruchy oczu, mimikę i mowę ciała. Narzędzie może się przydać w tworzeniu kampanii reklamowych, produkcji filmowych, gier wideo i różnego typu projektów interaktywnych.
Pozostało 50% tekstu - jeśli chcesz przeczytać więcej, zapisz się do GreenLettera