W OpenAI wszystko jest dziwne. Firma jest zarejestrowana nie jako klasyczny biznes, tylko konfiguracja organizacji, w której jedna jest non profit, a druga ma poszukiwać zysku, ale w ograniczonym zakresie (w to zainwestował Microsoft).
CEO OpenAI, Sam Altman, nie posiada udziałów i praktycznie nie wypłaca sobie pensji. Został na kilka dni usunięty z firmy przez swoją radę nadzorczą, w której zasiada wiele osób zupełnie spoza branży. Następnie przywrócono go na stanowisko prezesa po tym, jak część pracowników firmy powiedziała, że bez Altmana przechodzi do Microsoft.
Z OpenAI właśnie odszedł jeden z założycieli — Ilya Sutskever i zrobił to w dzień po prezentacji nowego, imponującego modelu GPT-4o.
Altman potrafi udzielić ponad godzinnego wywiadu w podcaście, po wysłuchaniu którego orientujesz się, że przez te kilkadziesiąt minut udało mu się nic nie powiedzieć.
W OpenAI bardzo dużo mówi się o regulacjach, bezpieczeństwie i transparentności niezbędnych do odpowiedzialnego budowania AGI (Ogólna Sztuczna Inteligencja), ale wszystko, co dzieje się dookoła tej organizacji, buduje dokładnie odwrotny wizerunek.
Może firma pracująca nad dziwną technologią musi być dziwna…
Spis treści:
Nowy lepszy ChatGPT-4o!
The Ordinary rezygnuje z influencerów i gwiazd
Google testuje nową wyszukiwarkę AI!
Happy Meal od McDonald’s stracił uśmiech
Pepsi zachęca klientów do grillowania
Kampania Starburst, która jest za każdym razem inna
TikTok znów kopiuje rozwiązania z Instagrama
Steruj iPhonem, ruszając oczami
Pieniądze nigdy nie były takie jak…
Bez Volków nie ma Wagena!
Shorty
Weekly Tool
Wiedza z bloga
Nowy lepszy ChatGPT-4o!
W ostatnich dniach OpenAI ogłosił aktualizację popularnego ChataGPT, która będzie dostępna za darmo dla wszystkich użytkowników. Nowy model to spory krok w kierunku nawiązywania znacznie bardziej naturalnej interakcji między człowiekiem a komputerem.
Jakie są możliwości GPT-4o? Przede wszystkim rozwiązanie jest dużo szybsze od poprzednika i pozwala na analizowanie dźwięku, obrazu oraz tekstu w czasie rzeczywistym. Narzędzie potrafi reagować na sygnały audio w zaledwie 232 milisekundy (średnio 320 milisekund), co jest podobnym rezultatem do czasu reakcji człowieka podczas rozmowy.
W przypadku pracy z tekstem w języku angielskim czy kodu GPT-4o dorównuje wydajnością GPT-4 Turbo, ze znaczną zmianą na lepsze w przypadku tekstu w językach innych niż angielski. Dużą różnicę widać też w jakości i efektywności rozumienia obrazu oraz dźwięku w porównaniu do istniejących modeli.
Możliwości tekstowe i graficzne GPT-4o zaczynają być stopniowo udostępniane za darmo wszystkim użytkownikom ChatGPT. Ci, którzy korzystają z płatnego rozwiązania, otrzymali możliwość 5-krotnie większego limitu wiadomości, a niebawem z skorzystają też z trybu głosowego.
W najnowszej kampanii outdoorowej popularna marka kosmetyczna promuje swoje produkty w oparciu o naukę, rezygnując z zaangażowania znanych nazwisk.
Kojarząca się z rozsądnym podejściem do swoich kosmetyków marka stawia na przejrzystość również w komunikacji, podkreślając jakość produktów, a nie aktualnie panujące trendy.
Czysta estetyka sprytnie wpisuje się w aktualną komunikację wellness, która promuje uproszczone podejście do piękna. Jest to dyskretny, a jednocześnie mocny cios w przerysowane kampanie reklamowe.
Kilka dni temu Google na blogu ogłosił zmiany w swojej wyszukiwarce, które są bezpośrednią odpowiedzią na popularność ChataGPT oraz jego szybkość w dostarczeniu precyzyjnych odpowiedzi.
Dzięki AI wynikiem nie będzie już lista linków, lecz gotowa odpowiedź na zadane pytanie. Wyszukiwarka ma w mgnieniu oka samodzielnie wygenerować tekst na podstawie treści źródłowych pochodzących ze stron związanych z danym zagadnieniem. Już teraz Google coraz częściej umieszcza na szczycie wyników najbardziej trafny fragment tekstu z wybranej strony, jednak to dopiero początekzmian.
Kolejną z nich ma być możliwość wprowadzania długich, skomplikowanych zapytań. Obecnie można w Google wpisać nawet kilka linijek tekstu, ale wyniki wyszukiwania nie zawsze są satysfakcjonujące. Nowa wersja dzięki AI ma dostarczać precyzyjne odpowiedzi na pytania z wieloma zmiennymi. Dzięki temu, zamiast wprowadzać serię pojedynczych pytań, będzie można od razu znaleźć dokładnie to, czego się szuka.
McDonald’s UK usunął uśmiech z milionów pudełek Happy Meal z okazji trwającego właśnie Tygodnia Świadomości Zdrowia Psychicznego.
Akcja została poprzedzona badaniami, z których wynika, że prawie połowa (48%) dzieci w Wielkiej Brytanii czuje się tak, jakby przez cały czas musiała być szczęśliwa, nawet jeśli nie chce. McDonald’s stworzył i rozprowadził 2,5 miliona limitowanych pudełek Happy Meal do ponad 1400 swoich restauracji w całym kraju, aby podkreślić, że dzieci nie muszą być szczęśliwe przez cały czas. Wybrane lokalizacje otrzymają także naklejki przedstawiające szereg emocji, jakich doświadczają najmłodsi, zachęcające do zastępowania uśmiechu dowolną reakcją, która im się podoba.
Kampanię wspiera krótki film, w którym dzieci dzielą się różnymi odczuciami, od zdenerwowania po strach.
Bobby Flay, popularny szef kuchni, wystąpił w najnowszej reklamie Pepsi, w której dzieli się sprawdzonymi przepisami na potrawy z grilla i zachęca do łączenia ich ze znanym napojem gazowanym.
Podstawą kampanii są trzy spoty, które przedstawiają proces grillowania przy dźwiękach popowych utworów w stylu retro, w tym „Hot Stuff” Donny Summer i „December, 1963 (Oh, What a Night)” Frankie Vallie & The Four Seasons.
W pierwszej odsłonie reklamy pt. „Prep” Flay zakłada swój charakterystyczny fartuch i demonstruje umiejętności kulinarne w iście tanecznym wydaniu. Kolejne spoty „Cook” i „Enjoy” podtrzymują klimat z pierwszej części, przedstawiając momenty, gdy ludzie spotykają się, by wspólnie świętować przy grillu.
Hiszpańskojęzyczny klip, „Carne Asada, Parrillada o Asado” jest elementem działań Pepsi skierowanych do konsumentów pochodzenia latynoskiego.
Kampania Starburst, która jest za każdym razem inna
Starburst wypuścił kampanię „Different Every Time”, w której zachęca klientów do eksplorowania niekończących się możliwości i odkrywania co rusz nowych scenariuszy. Jak twierdzi firma, paczką popularnych cukierków można się cieszyć na ponad 479 milionów sposobów. Motyw został wykorzystany, by podkreślić szansę wyboru własnej przygody, na co świetnie zareagowała generacja Z.
Podstawą kampanii jest reklama stworzona za pomocą sztucznej inteligencji, która przedstawia różne sceny, światy i style, dzięki czemu konsumenci za każdym razem doświadczają treści inaczej. Na całość działań marketingowych składa się z ponad 300 specjalnie przygotowanych materiałów, które obejmują swym zasięgiem telewizję, internet, media społecznościowe i nie tylko.
Konsumenci mogą także zaangażować się w kampanię m.in. na Snapchacie, korzystając za każdym razem z innego obiektywu AR inspirowanego kombinacjami smaków Starburst.
Po niemałym sukcesie Instagrama i wprowadzeniu możliwości współtworzenia treści między profilami TikTok testuje analogiczne rozwiązanie. Według informacji nowy feature będzie pozwalał na:
zaproszenie maksymalnie 5 innych twórców do wspólnego posta,
zatwierdzenie listy współtwórców oraz odrzucanie kont, do których nie chcemy być przypisywani,
usunięcie swojej roli współtwórcy po jakimś czasie od publikacji,
synchroniczną publikację na profilach wszystkich współtwórców.
Rozwiązanie nie jest oryginalne, natomiast ma potencjał, żeby zwiększyć zasięgi poszczególnych kont i znacznie wpłynąć na atrakcyjność profili marek. Może to być również dobry sposób na prowadzenie kampanii afiliacyjnych i zaprezentowanie produktów szerszej grupie odbiorców.
Apple ogłosiło, że w nadchodzących miesiącach wprowadzi mnóstwo nowych funkcji, w tym śledzenie wzroku, które wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby ułatwić osobom z niepełnosprawnością poruszanie się po systemach iOS i iPadOS.
Kolejną opcją jest „music haptics”, które będzie wykorzystywać system wibracji Taptic Engine. Pozwoli to osobom niesłyszącym i niedosłyszącym doświadczyć muzyki na iPhonie, wytwarzając szereg wibracji, stuknięć i innych efektów w rytmie milionów utworów w Apple Music. Gigant z Cupertino twierdzi, że programiści będą mogli także dodawać tę funkcję do własnych aplikacji za pośrednictwem nowego interfejsu API.
Apple dodaje takżerozwiązanie zmniejszające ryzyko wystąpienia choroby lokomocyjnej u osób podatnych na nią podczas korzystania z iPhone’a.
Monzo, bank cyfrowy w UK, a jednocześnie brytyjska historia sukcesu technologicznego, wypuścił kampanię pod hasłem „Money Never Felt Like Monzo”.
Marka postawiła na nieco dramatyczny, a równocześnie dynamiczny film, który przedstawia emocje towarzyszące tematowi pieniędzy. Stres i niepokój, a może radość i ekscytacja?
Cała kampania opiera się na redefinicji środków finansowych w życiu klientów Monze. Zamiast naszego przyzwyczajenia do negatywnych emocji związanych z pieniędzmi, marka stara się pokazać, że są one sposobem na spełnianie marzeń.
Volkswagen, co w tłumaczeniu oznacza „samochód dla ludzi”, uwydatnił prawdziwe znaczenie swojej nazwy w nowej reklamie zatytułowanej „Bez Volków nie ma Wagena”.
Koncepcja kampanii opiera się na przedstawieniu autentycznych historii kierowców, którzy darzą wyjątkowymi uczuciami swoje Volkswageny.
To podnosząca na duchu i poprawiająca samopoczucie reklama, która w skromny sposób ukazuje kultowy status marki. Spot powstał w wyniku autentycznej współpracy Volkswagena z jego fanami.
Instagram publikuje serię wywiadów z najlepszymi twórcami.
13 umiejętności, które musisz rozwinąć, aby stać się lepszym w content marketingu.
Weekly Tool
Facebook przestał się odświeżać? A może internet w biurze szwankuje? Zanim zaczniesz wzywać pomoc techniczną, skorzystaj z aplikacji Downdetector, która monitoruje problemy i przestoje w czasie rzeczywistym.
Wygodnym rozwiązaniem jest możliwość dopasowania panelu pod swoje potrzeby i wybór usług, z których korzystasz na co dzień. Dzięki temu, w momencie jakichkolwiek problemów, dostaniesz powiadomienie z aplikacji.
Pozostało 50% tekstu - jeśli chcesz przeczytać więcej, zapisz się do GreenLettera