Dzisiaj po raz kolejny przyglądamy się działaniom marketingowym Klarny i to nie dlatego, że „model buy now, pay later” jest dla mnie szczególnie fascynujący. To, co jest tutaj interesujące, to swoisty poligon dla działań sztucznej inteligencji w ramach żywego biznesu, który stworzono w tej firmie.
CEO Klarny, poprzez bliską współpracę z OpenAI oraz mindset pozwalający na eksperymentowanie, dowiózł w tym roku już dwa istotne rezultaty.
W lutym opublikowana została informacja, że chatbot Klarny rozwiązuje ⅔ wszystkich problemów wsparcia klienta, co w perspektywie roku doda do zysku firmy około 40 mln dolarów.
Dzisiejszy news to podsumowanie pierwszych eksperymentów w dziale marketingu firmy, który dzięki AI obciął o 25% wydatki na agencje. Za pomocą AI zautomatyzowano między innymi tłumaczenia, produkcję contentu i grafiki, działania w CRM oraz social media, a firma chwali się, że z technologii tej korzysta obecnie 90% pracowników.
To właśnie dlatego w Green Parrot zachęcamy naszych klientów do tego, by również zaczęli już eksperymentować z AI. Szybkie wdrożenie tej technologii przyniesie firmom nieproporcjonalnie duże korzyści.
Spis treści:
Klarna oszczędza miliony dzięki AI
Purina ratuje psie łapy!
Asana wprowadza towarzysza AI
Gry na Netflixie mogą wyglądać jak reality TV
Generuj utwory muzyczne za pomocą AI
Francuska rewolucja rozpoczyna się… teraz!
Zupa, którą warto zapamiętać
Animowanie ruchu nigdy nie było tak proste
TikTok wdraża środki ochrony przed wyborami w Wielkiej Brytanii
Gwiazdy w roli kultowych postaci z gier
Adidas przeciwko presji w sporcie
Optymizm w swoim kanale
Shorty
Weekly Tool
Klarna oszczędza miliony dzięki AI
Jak wynika z komunikatu prasowego, wykorzystanie przez firmę Klarna sztucznej inteligencji (AI) było jednym ze sposobów, dzięki któremu firmie udało się zmniejszyć wydatki na sprzedaż i marketing o 11% w pierwszym kwartale 2024 r. Stało się to pomimo prowadzenia większej liczby kampanii i tworzenia większej liczby materiałów marketingowych.
Klarna zmniejszyła swoje wydatki na zewnętrzne tłumaczenia, produkcję, CRM i agencje społecznościowe, uzyskując oszczędności w wysokości 4 milionów dolarów. Dodatkowo zaoszczędziła 6 milionów dolarów na kosztach produkcji obrazów, pomimo prowadzenia większej liczby kampanii i tworzenia większej liczby wizualizacji.
W pierwszym kwartale firma wygenerowała ponad 1000 zdjęć, a sztuczna inteligencja pomogła jej usprawnić aktualizowanie aplikacji i strony internetowej w związku z wydarzeniami dotyczącymi handlu detalicznego z handlem detalicznym, takimi jak Walentynki i Dzień Matki.
2023 rok był jednym z najgorętszych okresów w historii. Co rusz zalewały nas fale upałów, a dyskomfort odczuwały również zwierzęta domowe. Aby przypomnieć właścicielom psów, że tak wysokie temperatury doskwierają również pupilom, marka Purina Brasil przygotowała specjalną akcję marketingową.
Chcąc zwrócić uwagę ludzi, że spacery podczas upałów są niebezpieczne i mogą skończyć się poparzeniem łap, stworzyli specjalne oznaczenia na drodze, które są widoczne pod wpływem ciepła. W temperaturach powyżej 27°C pojawiają się czerwone ostrzeżenia, a wraz z nimi kod QR, który właściciele zwierząt mogli zeskanować, by otrzymywać powiadomienia dotyczące prognozy pogody.
Kampania wpisuje się w DNA marki, którym jest nie tylko dostarczanie wysokiej jakości produktów do żywienia zwierząt, ale również kompleksowa opieka nad zwierzętami i edukacja właścicieli.
Już teraz platforma pomaga zespołom w ustalaniu zadań i sprawdzaniu, komu przydzielono jakie obowiązki, by efektywnie zarządzać projektami. Firma zapowiada, że wprowadzenie AI teammate pozwoli uzyskać porady i generować plany, jak powinien wyglądać zespół, by zadanie zostało wykonane.
W komunikacie prasowym Asana twierdzi, że model sztucznej inteligencji może wykorzystywać przechowywane informacje o historycznych relacjach i przeszłych projektach zespołów, aby przydzielać pracę osobom o najlepiej dopasowanych umiejętnościach. Może także wyszukiwać brakujące informacje przed udzieleniem odpowiedzi na pytania i aktywnie kontaktować się z zespołem, aby zebrać potrzebne dane.
Podobne rozwiązanie wprowadziła już firma Google, ogłaszając w maju AI Teammate dla Google Workspace, które użytkownicy mogą dostosować w celu automatyzacji niektórych zadań służbowych.
Netflix stale poszerza swoją ofertę gier, ogłaszając nową serię tytułów, które pojawią się na platformie latem tego roku i później. Wśród najciekawszych pozycji znajdziemy zapowiedzi The Case of the Golden Idol lub Don’t Starve Together — gier, które odniosły sukces na innych platformach. Jednak to interaktywne wersje gier fabularnych są najbardziej ekscytujące zarówno dla użytkowników serwisu Netflix, jak i dla społeczności gamingowej.
Platforma odniosła sukces dzięki wprowadzeniu interaktywnych gier fabularnych, takich jak Selling Sunset, Perfect Match i The Ultimatum. Adaptacja ukochanych seriali i filmów dostępnych na Netflixie to realna szansa na wydłużenie czasu spędzanego w serwisie oraz nawiązanie głębszych relacji z odbiorcą.
Netflix strategicznie wybiera programy, które należy zaadaptować do gry, aby zapewnić wrażenia wiernie odtwarzające istotę serialu. Na przykład Too Hot to Handle ma dedykowaną społeczność na Reddicie, gdzie gracze publikują zdjęcia swoich awatarów w grze.
Stability AI, startup stojący za generatorem grafiki opartym na sztucznej inteligencji Stable Diffusion, udostępnił otwarty model sztucznej inteligencji do generowania dźwięków i piosenek, który, jak twierdzi, zostały przeszkolone wyłącznie na nagraniach wolnych od tantiem.
Model generatywny, nazwany Stable Audio Open, pobiera opis tekstowy i generuje nagranie o długości do 47 sekund. Model wytrenowano przy użyciu około 486 000 próbek z bezpłatnych bibliotek muzycznych FreeSound i Free Music Archive.
Stability AI twierdzi, że modelu można używać do tworzenia beatów perkusyjnych, riffów instrumentalnych, dźwięków otoczenia i „elementów produkcyjnych” do filmów i programów telewizyjnych.
Citroën rozpoczyna nową francuską rewolucję swoim nowym ë-C3. Do tej pory pojazdy elektryczne były w dużej mierze postrzegane jako luksus zarezerwowany dla elity. Popularna marka samochodów zdecydowała się na wprowadzenie atrakcyjnego abonamentu, który znacznie poszerzył grono potencjalnych klientów.
Aby zakomunikować ofertę, Citroën opublikował wyjątkową kampanię reklamową, w której nawiązuje estetyką do rewolucji francuskiej. Spot, który stanowi oś kampanii, został nakręcony w węgierskim zamku z wykorzystaniem kostiumów i peruk z filmu Sofii Coppoli „Maria Antonina”, a całość uzupełnia ścieżka dźwiękowa „Suffragette City” Davida Bowiego. Równolegle do filmu powstały liczne materiały do publikacji w mediach społecznościowych, kreacje do kampanii reklamowych czy treści zza kulis. Dzięki temu wykorzystano pełen wachlarz możliwości.
Marodi, producent makaronów z Medzimurja, wraz ze Związkiem Chorwackich Stowarzyszeń Kulturalnych i Artystycznych Żupanii Međimurskiej, zrealizowała kampanię na rzecz ogłoszenia Dnia Međimurskiej Popevki.
Marka wprowadziła na rynek limitowane edycje książek zawierających makarony z alfabetem, które układają się w wersety tradycyjnej pieśni ludowej. Oprócz limitowanych produktów powstał spot reklamowy z wykorzystaniem folkowych melodii.
„Żyjemy w szybko zmieniających się cyfrowych czasach, więc ochrona dziedzictwa kulturowego nigdy nie była ważniejsza. Medzimurskie pieśni ludowe są synonimem tradycji Medzimurskiej i upamiętniają małe radości i wspaniałe chwile w życiu. Dlatego my, jako producent makaronów z dziesięcioleciami historii, chcemy pomóc chronić bogate dziedzictwo Medzimurja” – powiedział Antun Marodi, menedżer marki Marodi.
Animowanie postaci 3D od podstaw jest zazwyczaj pracochłonne, kosztowne i wymaga użycia złożonego oprogramowania, a także narzędzi do przechwytywania ruchu. Firma Cartwheel chce, aby podstawowe animacje były tak proste, jak ich opisywanie. Dzięki generowaniu podstawowego ruchu za pomocą sztucznej inteligencji twórcy będą mogli skupić się na bardziej skomplikowanych zadaniach.
Korzystanie z programu pozwoli na pominięcie pierwszego kroku — pracy na pustym ekranie i otrzymywanie podstawowych efektów dopiero po kilku godzinach. Dzięki temu animatorzy, którzy chcą stworzyć scenę lub postać, nie muszą spędzać tak dużo czasu na elementarnych ruchach, takich jak zrobienie kroku, pacnięcie muchy czy siadanie.
Interfejs jest celowo prosty, składa się tylko ze znaku i pola tekstowego. To pozwala napisać prawie wszystko, a za minutę lub dwie otrzymać prostą, ale płynną animację, którą można następnie wyeksportować do dowolnego standardowego pakietu do edycji 3D.
TikTok wdraża środki ochrony przed wyborami w Wielkiej Brytanii
Ponieważ data wyborów powszechnych w Wielkiej Brytanii jest już oficjalna, TikTok ogłosił nowe, dedykowane centrum wyborów powszechnych w aplikacji, w którym będzie dostarczać użytkownikom wiarygodnych i wiarygodnych informacji przed głosowaniem.
Podobnie jak przy innych wyborach, TikTok stara się zwalczać dezinformację i manipulację, dostarczając oficjalne informacje poprzez dedykowane zasoby w aplikacji.
Trudno powiedzieć, jak wpływowy może być TikTok jako źródło informacji wyborczych, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że większość użytkowników TikTok w Wielkiej Brytanii to osoby w wieku od 15 do 24 lat . Statystycznie najmniej skłonni do głosowania są obywatele UK w wieku poniżej 24 lat , a jednocześnie użytkownicy ze Zjednoczonego Królestwa rzeczywiście spędzają dużo czasu w aplikacji.
Firma Supercell wypuściła swoją pierwszą od pięciu lat grę Squad Busters i zaprosiła sławnych aktorów oraz popularnych twórców do wcielenia się w nowe postacie.
Pięciominutowy film zatytułowany Squad Up rozpoczyna się, gdy mężczyzna zostaje obudzony przez Kurczaka z gry, granego przez aktora Kena Jeonga, podczas gdy reszta „oddziału” otacza jego łóżko: Christina Ricci jako Czarownica, Chris Hemsworth jako Barbarian King, Will Arnett jako drwal o imieniu Greg i Auli’i Cravalho jako słodka – ale uzbrojona – Shelly.
Bohaterowie podążają za nim wszędzie, nawet na rozmowę rekrutacyjną. W ostatnich scenach mężczyzna i jego ekipa spotykają innego bohatera z własnym zestawem postaci, granych przez internetowe gwiazdy, w tym TikTokers Bella Poarch i Gabriela Moura oraz YouTubera ZHC.
Obie drużyny nie są przyjazne swoim alter ego, z wyjątkiem dwóch Gregów, i walczą ze sobą, co okazuje się być założeniem samej gry. Film kończy się sceną, gdzie główny bohater leży w łóżku, ponownie otoczony przez swój oddział, jednak kontroluje kreskówkową wersję bitwy za pomocą aplikacji.
Adidas wypuścił nową reklamę, która jest kontynuacją kampanii mającej na celu rozbrojenie negatywnej presji w sporcie. Najnowsza inicjatywa marki zbiega się z piłkarskim świętem — Euro 2024.
90-sekundowy bohaterski spot rozpoczyna się szybkim, czarno-białym montażem scen wraz z odgłosami stadionowymi i komentarzami, które towarzyszą zawodnikom na co dzień. Następnie pojawiają się kolory, a wraz z nimi znani gracze w różnych scenariuszach. Narratorem reklamy jest David Beckham, który rzuca sarkastyczne komentarze. Podobnie jak w przypadku poprzedniego filmu, wykorzystana została ścieżka dźwiękowa z kultowego utworu Queen i Davida Bowiego „Under Pressure”.
W tym skupionym na piłce nożnej spocie występują takie gwiazdy jak Lionel Messi, Florian Wirtz, Ousmane Dembélé, Gianluigi Donnarumma, Giovanni Reyna, Santiago Gimenez i Pedri.
Globalna kampania LG Electronics ma za zadanie pomóc konsumentom w rozwijaniu pozytywnego stosunku do treści na ich kanałach w mediach społecznościowych.
Marka stara się zwiększyć pozytywny odbiór treści na profilach twórców internetowych. Według badań zleconych przez producenta wynika, że prawie połowa respondentów (45%) ma kanał w mediach społecznościowych zawierający taką samą lub większą liczbę negatywnych treści niż treści pozytywnych. Ponadto 28% respondentów stwierdziło, że negatywne treści na ich kanałach społecznościowych zwiększyły ich niepokój.
Zainspirowana rolą, jaką odgrywają algorytmy w treściach przesyłanych do kanałów mediów społecznościowych, playlista LG „Optymizm w Twoim kanale” zawiera mnóstwo pozytywnych filmów, z którymi interakcja ma na celu zwiększenie liczby podnoszących na duchu treści przesyłanych do kanału konsumenta. Playlista powstała we współpracy z globalnymi influencerami, w tym Tiną Choi, Victorią Browne i Joshem Harmonem. Każdy z nich, ceniony jest za swoje pozytywne nastawienie, zawiera ponad 20 krótkich filmów z treściami motywacyjnymi i poprawiającymi samopoczucie.
YouTube dodaje dla twórców więcej narzędzi wspomagających sztuczną inteligencję.
Weekly Tool
Chcesz zdigitalizować narysowane wcześniej na kartce lub w notatniku mapy myśli, schematy projektowanych procesów, a może diagramy do wykorzystania w prezentacjach dla pracowników lub klientów? Whimsical to taka Canva, tyle że do tworzenia przede wszystkim właśnie takich grafik.
Wersja bezpłatna daje naprawdę duże możliwości, więc zdecydowanie warto ją przetestować.
Pozostało 50% tekstu - jeśli chcesz przeczytać więcej, zapisz się do GreenLettera