Prowadząc obsługę marketingową marki warto zadbać o wizerunek medialny. Podstawową zasadą do zbudowania czy podtrzymania dobrych relacji z dziennikarzami jest element pozytywnego zaskoczenia.
Nasz dział PR organizując konferencję prasową dla warszawskiego hotelu Marriott, z okazji metamorfozy włoskiej restauracji Parmizzano’s, postanowił zaskoczyć dziennikarzy kreatywną wysyłką zaproszenia. Do przedstawicieli mediów gastronomicznych, hotelarskich i podróżniczych został wysłany sycylijski telegram, czyli ryba (z przyczyn logistycznych niestety nie mogła być świeża) owinięta w gazetę. We włoskich środowiskach mafijnych ta specyficzna przesyłka oznacza poważną groźbę.
My jednak nie straszyliśmy, albowiem paczka zawierała, opracowany przez nasz dział graficzny, liścik wyjaśniający dziennikarzom sens telegramu.
Konfrencja prasowa miała formułę lunchu prasowego połączonego z prezentacją kulinarną nowego menu. Tajniki włoskiej kuchni zdradzał dziennikarzom włoski szef kuchni – Alessandro Barini, absolwent szkoły sztuk kulinarnych na wyspie Capri posiadający ponad 20-letnie doświadczenie kulinarne.
Reakcje dziennikarzy były pozytywne. Począwszy od miłego zaskoczenia, poprzez śmiech, skończywszy na gratulacjach. Cześć redakcji pochwaliła się prezentem w mediach społecznościowych. Na konferencji stawiło się kilkunastu dziennikarzy wśród nich redaktorzy z takich tytułów jak: Hotelarz, Business Traveller Poland, National Geographic czy NaTemat.pl.
Naszym celem było uczynienie z konferencji prasowej dotyczącej metamorfozy Parmizzano’s wyjątkowego wydarzenia. Postawiliśmy na iście włoski charakter zaproszenia. Chcąc przyciągnąć uwagę dziennikarzy postanowiliśmy przygotować gadżet dobrze zapadający w pamięć. Jest to dobry sposób na zainteresowanie redakcji tematem i jednocześnie sprawienie dziennikarzom przyjemności. Dobra relacja z mediami jest podstawą efektywnych działań PR.
Maciej Parol, PR Manager w Green Parrot