Biuro Warszawa

(022) 847 09 52

info@greenparrot.pl

ul. Szturmowa 9/13

Warszawa

Biuro Katowice

(022) 847 09 52

info@greenparrot.pl

ul. Warszawska 10

Katowice

22 maja 2018

Instagram Stories. Dowiedz się, czy są skuteczne i wykorzystaj ich potencjał

W 2017 roku Instagram należący do Facebooka wprowadził możliwość dodawania materiałów video lub zdjęć, które znikają z naszego profilu po upływie 24 godzin. Sam format relacji jest bardzo zbliżony do tego, co oferował Snapchat, a więc publikacja krótkich, spontanicznych i ulotnych momentów.

Oczywiste dla nas, marketerów było to, że po uruchomieniu nowej usługi dla użytkowników wkrótce pojawi się możliwość publikowania reklam między tymi materiałami.
Dość szybko Instagram dał nam możliwość emisji video (do 15 sekund) i grafik statycznych pomiędzy organicznymi materiałami w relacjach. Na początku mogliśmy jedynie wykorzystywać cele: zasięgu, wyświetleń video i świadomości marki.

Facebook bardzo mocno dopracowywał Instagram Stories, dlatego reklamodawcy dostali możliwość wykorzystania tego formatu również do generowania ruchu, akcji na naszej stronie (konwersje) i akcji na Instagramie (pozyskiwanie kontaktów). Wciąż dużą barierą dla marketerów był fakt, że Instagram Story wymagało przygotowania niestandardowego formatu posta w proporcji 9:16, gdzie dla pozostałych placementów Facebooka były to 16:9. Dlatego kampanie Instagram Stories były zawsze przygotowywane i uruchamiane poza kampaniami na pozostałych lokalizacjach.

Od kilku tygodni Facebook dostosowuje grafiki przygotowane w standardowych wymiarach 16:9 i dopasowuje je do formatu relacji na Instagramie poprzez dodanie do grafiki automatycznie dobranego tła. Przykład poniżej.

 

Kiedy sprawdza się Instagram Stories?

Przez ostatnie kilka miesięcy testowaliśmy format relacji Instagrama wielokrotnie dla klientów z różnych branż i przy wykorzystaniu zróżnicowanych celów w kampanii. Należy tutaj zwrócić uwagę na:

  • Tworzenie Insta Story bardzo autentycznego. Często z wykorzystaniem jedynie smartphone’a.
  • Video powinno być bardzo angażujące nawet kosztem jakości.
  • Ten sam materiał nie powinien być wyświetlany więcej niż dwa razy przez jednego użytkownika (capping 2).
  • Format Instagram Stories zdecydowanie lepiej działa w grupach do 24 roku życia, ale dobre wyniki ma również u odbiorców w wieku 25-34 lata.

Jeżeli dobrze wykorzystamy potencjał miejsca (reklama pomiędzy materiałami naszych przyjaciół), wyniki będą bardzo dobre. To, co nam udało się osiągnąć dzięki relacjom w odniesieniu do aktualności Instagrama przy wykorzystaniu tych samych, albo bardzo podobnych materiałów:

  • CPM w kampaniach do 30% niższe.
  • Około 20% niższy koszt kliknięcia w reklamę i ponad 30% niższy koszt wyświetlenia strony docelowej.

Dodatkowo skupienie użytkownika na Instagram Story jest dużo większe niż w reklamie umieszczonej w aktualnościach. Większość osób ogląda relacje z dźwiękiem, tymczasem w pozostałych placementach Facebooka wskaźnik odtworzeń z dźwiękiem jest poniżej 20%.

 

Podsumowanie: Instagram Story buduje historię

Kampania z wykorzystaniem placementu „relacje na Instagramie” daje bardzo dużą możliwość spotkania się z fanami, pokazania swoich produktów nie tylko w schematycznych grafikach przygotowanych w profesjonalnych studiach. Najważniejszym atutem jest jednak posiadanie 15 sekund uwagi naszych fanów na wyłączność, co w dzisiejszym dynamicznym świecie jest nie do przecenienia.

Ustawienia prywatności

Dostostuj ustawienia

Ta strona będzie:

  • Zapamiętaj ustawienie uprawnień do plików cookie
  • Zezwalaj na pliki cookie sesji
  • Zbieraj informacje, które wprowadzasz do formularza kontaktowego, biuletynu i innych formularzy na wszystkich stronach
  • Śledź, co wkładasz do koszyka
  • Uwierzytelnij się, że jesteś zalogowany na swoje konto użytkownika
  • Zapamiętaj wybraną wersję językową
  • Zapamiętaj ustawienia mediów społecznościowych
  • Zapamiętaj wybrany region i kraj

Ta strona nie będzie:

  • Zapamiętaj swoje dane logowania
  • Śledź odwiedzane strony i podejmowane interakcje
  • Śledź swoją lokalizację i region w oparciu o Twój numer IP
  • Śledź czas spędzony na każdej stronie
  • Zwiększ jakość danych funkcji statystycznych
  • Dostosuj informacje i reklamy do swoich zainteresowań na podstawie np. treść, którą odwiedziłeś wcześniej. (Obecnie nie używamy plików cookie służących do kierowania lub kierowania
  • Gromadzenie informacji umożliwiających identyfikację osoby, takich jak imię i nazwisko oraz lokalizacja

Ta strona będzie:

  • Zapamiętaj ustawienie uprawnień do plików cookie
  • Zezwalaj na pliki cookie sesji
  • Zbieraj informacje, które wprowadzasz do formularza kontaktowego, biuletynu i innych formularzy na wszystkich stronach
  • Śledź, co wkładasz do koszyka
  • Uwierzytelnij się, że jesteś zalogowany na swoje konto użytkownika
  • Zapamiętaj wybraną wersję językową
  • Zapamiętaj ustawienia mediów społecznościowych
  • Zapamiętaj wybrany region i kraj
  • Śledź odwiedzane strony i podejmowane interakcje
  • Śledź swoją lokalizację i region w oparciu o Twój numer IP
  • Śledź czas spędzony na każdej stronie
  • Zwiększ jakość danych funkcji statystycznych

Ta strona nie będzie:

  • Zapamiętaj swoje dane logowania
  • Wykorzystuj informacje do dostosowanej reklamy ze stronami trzecimi
  • Pozwala łączyć się z serwisami społecznościowymi
  • Zidentyfikuj urządzenie, z którego korzystasz
  • Zbierz dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz lokalizację

Ta strona będzie:

  • Zapamiętaj ustawienie uprawnień do plików cookie
  • Zezwalaj na pliki cookie sesji
  • Zbieraj informacje, które wprowadzasz do formularza kontaktowego, biuletynu i innych formularzy na wszystkich stronach
  • Śledź, co wkładasz do koszyka
  • Uwierzytelnij się, że jesteś zalogowany na swoje konto użytkownika
  • Zapamiętaj wybraną wersję językową
  • Zapamiętaj ustawienia mediów społecznościowych
  • Zapamiętaj wybrany region i kraj
  • Śledź odwiedzane strony i podejmowane interakcje
  • Śledź swoją lokalizację i region w oparciu o Twój numer IP
  • Śledź czas spędzony na każdej stronie
  • Zwiększ jakość danych funkcji statystycznych
  • Wykorzystuj informacje do dostosowanej reklamy ze stronami trzecimi
  • Pozwala łączyć się z serwisami społecznościowymi
  • Zidentyfikuj urządzenie, z którego korzystasz
  • Zbierz dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz lokalizację

Ta strona nie będzie:

  • Zapamiętaj swoje dane logowania
Zapisz
Pliki cookie Aby zapewnić sprawne funkcjonowanie tego portalu, czasami umieszczamy na komputerze użytkownika (bądź innym urządzeniu) małe pliki – tzw. cookies („ciasteczka”). Podobnie postępuje większość dużych witryn internetowych.
Czytaj więcej