Nam także udziela się Eurogorączka! Zostaliśmy partnerem projektu pt. „Futbolove Historie” realizowanego przez Państwowe Muzeum Etnograficzne w Warszawie, który rusza już jutro!
„Futoblove Historie” to opowieść o fenomenie futbolowej pasji i kibicowaniu jako żywej kulturze. W skład tego wielowymiarowego przedsięwzięcia wchodzi wystawa, transmisje z meczów reprezentacji Polski oraz spotkania z ludźmi patrzącymi na futbol z różnych perspektyw: psychologicznej sportowej, antropologicznej, komentatorskiej i kibicowskiej.
Wystawa powstała w oparciu o unikatową futbolową kolekcję dziennikarza sportowego Stefana Szczepłka. Wśród prezentowanych zbiorów będzie można znaleźć oryginalne bilety na mecze, koszulki piłkarzy z ich autografami, szaliki, kubki, proporczyki i wiele innych. Już od jutro będzie można podziwiać m.in. trykot Zbigniewa Bońka z czasów gry w Juventusie, dziesięć koszulek Kazimierza Deyny, klubowe stroje Roberta Lewandowskiego oraz wiele wiele innych, w tym koszulki legend Barcelony czy Realu Madryt. Możliwe, że będą nawet buty, którymi (albo którym) Sebastian Mila strzelił bramkę na 2-0 aktualnym Mistrzom Świata, czyli Niemcom 😛
Projekt „Futbolowe Historie”, potrwa od 10 czerwca do 30 października. Główną atrakcją kulturalno-sportowej akcji będzie inicjatywa „Mecze w Muzeum”, czyli transmisje meczów reprezentacji Polski z Irlandią Północą, Niemcami oraz Ukrainą. Prócz tego zorganizowany zostanie także cykl spotkań poświęconych m.in. rytuałom kibicowskim.
„Futobolove Historie“ to fantastyczne wydarzenie, które wspieramy z całego serca jako kibicie i pasjonaci sztuki oraz kultury. To coś więcej niż zwykła wystawa. Umiejętne włączenie akcesoriów i zbiorów kibicowskich w muzealną ekspozycję prezentującą dotąd zagadnienia związane z ludowym świętowaniem jest doskonałym zabiegiem, który otwiera instytucje kulturalną na zupełnie nowe grono gości. Pamiętajmy, że piłka nożna to dziś coś więcej niż tylko zmagania sportowców, wydarzenia medialne czy marketingowe, futbol stał się częścią kultury i masowej wyobraźni, której towarzyszą trwale i wciąż aktualne rytuały.
Maciej Parol, PR-Manager Green Parrot
Więcej szczegółów na stronie internetowej projektu!