Jedynie 4% użytkowników dokonuje zakupu podczas swojej pierwszej wizyty w sklepie online. A co z resztą? 96% internautów potrzebuje dodatkowych bodźców, które zachęcą ich do powrotu na Twoją stronę. Z pomocą przychodzi retargeting i to w wydaniu najbardziej zautomatyzowanym i najtrafniej spersonalizowanym z możliwych. Poznaj potencjał kampanii retargetingowych z Criteo.
Retargeting jest działaniem, mającym na celu ponowne zaangażowanie użytkowników, którzy weszli w interakcję z produktem lub usługą. Odbywa się to najczęściej poprzez wyświetlenie materiału reklamowego, przypominającego o oglądanym wcześniej artykule. W praktyce może to wyglądać następująco:
Idealny scenariusz zakłada istnienie punktu nr 4, zgodnie z którym użytkownik wraca dzięki reklamie na stronę produktu i dokonuje zakupu. Według badań przeprowadzonych przez markę Criteo, szansa na zaistnienie takiego zdarzenia wzrasta aż o 43% w porównaniu do sytuacji, gdy nie stosujemy retargetingu. W przypadku reklam displayowych może być to nawet 70%, twierdzą specjaliści z Digital Agency Network.
Retargeting od remarketingu odróżnia moment ścieżki zakupowej, w jakim znajduje się potencjalny klient. Działania remarketingowe, np. poprzez wiadomości email, prowadzi się w odniesieniu do osób, których dane znajdują się już w bazie firmy. Natomiast retargeting opiera się na informacjach pozyskanych głównie dzięki cookies.
Sposobów na retargeting jest wiele, wśród nich np. powiadomienia web push, statyczne i dynamiczne reklamy w Google czy kampanie w mediach społecznościowych. Tymczasem jedna z firm, uważana za giganta retargetingu, idzie o krok dalej. Narzędzie od marki Criteo umożliwia generowanie spersonalizowanych komunikatów retargetingowych, przy wykorzystaniu technologii AI.
Criteo jest jednym ze światowych liderów w dziedzinie mediów handlowych. Firma ma siedzibę we Francji i od 2005 roku dynamicznie rozwija swój ekosystem reklamowy. Marka od początku była nastawiona na dostarczanie nowoczesnych rozwiązań z obszaru retargetingu, dlatego jej specjalizacja właśnie tej dziedzinie jest na najwyższym poziomie.
Przewaga Criteo nad popularnymi systemami reklamowymi polega przede wszystkim na wysokim stopniu automatyzacji działań. Dzięki wykorzystaniu technologii uczenia maszynowego, użytkownikom wyświetlane są reklamy nawet tych produktów, których wcale nie oglądali.
Sztuczna inteligencja pomaga dopasować oferty do preferencji potencjalnych klientów, na podstawie historii przeglądania. Criteo AI Engine zasysa dane z umieszczonego w witrynie niestandardowego fragmentu kodu. Działa on analogicznie do pixela Facebooka, badając zaangażowanie odwiedzających witrynę.
Potęga Criteo Dynamic Retargeting tkwi głównie w jego następujących właściwościach:
Reklamy generowane przez Criteo emitowane są przez ponad 19 tys. wydawców, a także media społecznościowe (Facebook i Instagram). Narzędzie współpracuje również z Google Ads.
Algorytmy Criteo dopasowują do użytkownika zarówno kształt i rodzaj kreacji, jak i porę oraz lokalizację emisji. Odbiorca może zobaczyć ją na urządzeniu mobilnym czy komputerze stacjonarnym.
Ponadto, technologia Dynamic Creative Optimization+ pozwala na tworzenie kreacji spójnych wizualnie z marką. Przekłada się to na zwiększenie rozpoznawalności brandu.
Nie ma mowy o nieaktualnych materiałach. Narzędzie tworzy reklamy na bieżąco, w oparciu o stale zmieniające się dane.
Retargeting od Criteo można zintegrować z innymi funkcjami od tego brandu, np. Contextual Advertising (reklama kontekstowa), Audience Match (remarketing) czy Customer Retention (utrzymanie klienta).
Dynamiczny retargeting Criteo jest przykładem realizacji modelu efektywnościowego. Oznacza to, że reklamodawca płaci tylko za osiągane wyniki. Koszt kliknięcia zależy np. od miejsca wyświetlania reklamy, ustalonego budżetu, konkurencyjności danej grupy odbiorców, a także branży i rodzaju promowanych produktów.
Średni CPC wynosi 0,12-0,17 euro. Im lepiej zoptymalizowana będzie kampania, tym niższy rzeczywisty koszt kliknięcia poniesie reklamodawca. Umiejętnie prowadzony retargeting umożliwia uzyskanie bardzo wymiernych wyników przy stosunkowo niskich wydatkach.
Pełna analityka narzędzia Dynamic Retargeting jest dostępna w Centrum Zarządzania, a dla konkretnej kampanii w Menedżerze Kampanii. Wygodny panel pozwala na samodzielne dostosowanie takich opcji jak wybór waluty czy strefy czasowej.
Podobnie jak w innych narzędziach do prowadzenia kampanii reklamowych, użytkownik ma do wyboru kilka wstępnie zaprojektowanych pulpitów nawigacyjnych, zawierających następujące dane:
Dzięki raportom wydajności możesz dowiedzieć się więcej o poszczególnych segmentach swoich odbiorców oraz skuteczności w obrębie różnych grup docelowych. Statystyki są dostępne w podziale na dwa obszary:
Raport zawiera takie elementy, jak rozmiar grupy odbiorców, zasięg, liczbę potencjalnych wyświetleń czy liczbę potencjalnych odbiorców reklamy. Przedstawione na wykresie dane pomagają np. precyzyjniej określać budżet w kolejnych kampaniach.
Pewnie już zaczynasz rozumieć, dlaczego Criteo jest retargetingowym gigantem w USA, Francji, Wielkiej Brytanii, Niemczech czy Japonii. Podsumujmy więc najważniejsze korzyści, jakie Twój biznes może odnieść dzięki wdrożeniu systemu reklamowego tej francuskiej marki. Są wśród nich:
📗 Warto wiedzieć
Pobierz za darmo 5 Canvasów, które ułożą procesy marketingowe w Twojej firmie!
Criteo Dynamic Retargeting powstał głównie z myślą o e-sklepach, a także o wszystkich firmach, które chcą rozwijać swoje usługi na rynkach międzynarodowych. Na Zachodzie marka jest bardzo cenionym graczem w branży dostawców systemów reklamowych, a w Polsce dopiero zyskuje na popularności.
Obsługa ponad 22 tys. klientów i emisja 5 mld reklam dziennie pozwala algorytmom na osiąganie perfekcji w dynamicznej personalizacji reklam. Z tego powodu, Criteo coraz śmielej konkuruje z Facebookiem czy Google pod kątem efektywności czy zasięgu działania.
Dlatego, jeśli np.:
to czas na wypróbowanie Criteo. A wdrożeniem systemu, który będzie pracował za Ciebie, zajmiemy się my.
Wykorzystaj potencjał kampanii retargetingowych z Criteo!
Napisz do nas, a pomożemy Ci z wdrożeniem tego rozwiązania