Moja opinia na temat pozycjonowania marek w kontekście ideologii i światopoglądów jest taka, że lepiej tego nie robić. Firmy powinny skupiać się na zarabianiu pieniędzy, a nie pouczaniu społeczeństwa.
Z drugiej jednak strony marketing poza liczbami operuje jeszcze światem znaczeń i kulturą, a uchodźcy i imigracja stają się nierozerwalną częścią (w sumie chyba zawsze były) kultury europejskiej. To właśnie ten temat podejmuje najnowsza reklama Nike.
Nike jest marką, którą nie stroni od poruszania kwestii ideologicznych i właściwie zawsze komunikacja tej firmy była budowana na podstawie dość abstrakcyjnych konceptów, od jej nazwy zaczynając — dla nieczytających Parandowskiego w podstawczaku, przypominam, że chodzi o boginię zwycięstwa.
Trzeba jednak przyznać, że brand nawiązując do trudnego kulturowo tematu, zdołał jednak uniknąć belferskiego tonu, co czyni przekaz tej reklamy po prostu znaczącym i osadzonym w naszym świecie.
Spis treści:
Nike podpisuje kontrakt z pierwszą sportsmenką-uchodźczynią
To musi być Heinz
Wymiana oleju… do ust!
YouTube udostępnia nowe gry Playables
OpenAI powołał nowy zespół ds. bezpieczeństwa
Jan Leike przechodzi z OpenAI do Anthropic
Microsoft przyśpiesza pracę Edge’a
Zamień książkę w grę i kształtuj jej fabułę
Microsoft Copilot for Telegram
No Walkers, No Game
Wszystko, czego chcą, to Sheba
Keep girls in school
Betty Booze promowane przez szefa kuchni z gwiazdką Michelin
Shorty
Weekly Tool
Nike podpisuje kontrakt z pierwszą sportsmenką-uchodźczynią
Nike zrobiła znaczący krok naprzód w swojej misji wspierania wysiedlonych sportowców, pozyskując bokserkę Cindy Ngambę jako pierwszego sportowca-uchodźcę. To partnerstwo, będące częścią ciągłej współpracy Nike z Fundacją Olympic Refuge (ORF), to coś więcej niż tylko transakcja biznesowa — to świetny przykład tego, jak siła sportu może przynieść pozytywne zmiany, przełamywać bariery i budować silniejsze, bardziej włączające społeczności.
Podróż Cindy Ngamba jest zarówno inspirująca, jak i symboliczna dla uchodźców stojących przed wieloma wyzwaniami. Urodzona w Kamerunie Cindy opuściła swój kraj w wieku 11 lat i znalazła nową ścieżkę w Wielkiej Brytanii. Pomimo przeciwności losu została trzykrotną mistrzynią kraju w boksie i oddaną trenerką młodych zawodników. Jej historia podkreśla przesłanie, że sportowcy-uchodźcy, jak wszyscy sportowcy, posiadają niesamowity potencjał i odporność.
Heinz wspiera wprowadzenie na rynek amerykański nowego ketchupu marynowanego poprzez wieloaspektową kampanię marketingową, która zapewnia, że konsumenci znają już smaku produktu, który oferuje.
„Możesz już tego spróbować” wraz z ilustracjami pikli i keczupu na burgerze, aby zasugerować, że pomysł na sos pomidorowy o smaku marynaty powstał w odpowiedzi na potrzeby konsumenta.
Strategia medialna obejmuje cyfrowe wideo, reklamy OOH oraz treści twórców na TikToku i Instagramie. Stworzone filmy w stylu wywiadów ulicznych przedstawiają nowojorczyków opisujących swoje ogólnie pozytywne przemyślenia na temat produktu, jeszcze zanim go wypróbowali.
Od zeszłego roku Heinz stara się ujednolicić swoje produkty pod jednym parasolem komunikacyjnym „To musi być Heinz”, który wyraża „irracjonalną miłość” konsumentów do oferty marki. Firma od kilku kampanii stara się promować swoje produkty jako część doświadczenia kulinarnego. W tym samym duchu powstała nowa realizacja „Możesz już tego spróbować”.
Aktywacja „Lip Oil Change” firmy Elf Cosmetics jest następstwem niedawno rozszerzonej współpracy z profesjonalną kierowczynią wyścigową Katherine Legge.
Brytyjska zawodniczka pojedzie swoją Hondą Dallara nr 51 w barwach Elf Cosmetics – to pierwsza w historii marka kosmetyczna, która jest głównym sponsorem teamu Indianapolis 500.
Kampania, zainspirowana torem wyścigowym oraz historią bohaterki, obejmuje szerokie działania w digitalu. „Wspólnie z DCR, Hondą i Elf naprawdę wzmocnimy pozycję kobiet, które przełamują bariery, przesuwają i testują granice, dając im pewność siebie i drogę do realizacji swoich marzeń, czymkolwiek by nie były” – powiedziała Legge.
W ostatnich latach coraz więcej marek zwraca uwagę na aspekt grywalizacji, wprowadzając ją do swoich produktów i usług. YouTube, chcąc przyciągnąć uwagę i przedłużyć czas spędzany w aplikacji, udostępnił ponad 75 gier dostępnych dotychczas tylko do użytkowników Premium.
YouTube umożliwi graczom zapisywanie postępów i śledzenie najlepszych wyników. Do wyboru są różnorodne gdy, dopasowane do różnych odbiorców, od szachów i krzyżówek po bardziej popularne tytuły na urządzenia mobilne, takie jak Angry Birds Showdown!, Trivia Crack i Cut the Rope.
OpenAI tworzy nowy zespół ds. bezpieczeństwa, na którego czele stoi dyrektor generalny Sam Altman wraz z członkami zarządu Adamem D’Angelo i Nicole Seligman. Komisja wyda zalecenia na temat „krytycznych decyzji dotyczących bezpieczeństwa i ochrony projektów oraz operacji OpenAI”.
W ramach swojego pierwszego zadania nowy zespół „oceni i będzie dalej rozwijać procesy i zabezpieczenia OpenAI”. Następnie przedstawi swoje ustalenia zarządowi, w którym zasiadają wszyscy trzej liderzy zespołu ds. bezpieczeństwa. Następnie kierownictwo podejmie decyzję, w jaki sposób wdrożyć zalecenia.
Wraz z zespołem do spraw bezpieczeństwa OpenAI ogłosiło, że testuje nowy model AI, ale nie potwierdziło, czy jest to GPT-5 .
Badacz OpenAI, który zrezygnował ze względu naruszania bezpieczeństwa projektów, dołącza do zespołu konkurencyjnego Anthropic. Firma pozycjonuje się jako przeciwieństwo OpenAI, czyli korporacja pożytku publicznego, której celem jest ostrożny postęp.
Spółka została założona przez byłych pracowników OpenAI, którzy odeszli, ponieważ uważali, że firma odchodzi od swojej misji i zbytnio koncentruje się na interesach komercyjnych. Dla tych, którzy śledzą tematy dotyczące AI, dołączenie Leike do Anthropic nie jest zaskoczeniem.
Leike, pracujący wcześniej w zespole „Superalignment” OpenAI, wydaje się pasować do roli w Anthropic, która będzie polegała na projektowaniu inteligentnych systemów tak, aby działały w zgodzie z ludzkimi wartościami. W swoim wątku po ogłoszeniu rezygnacji Leike skrytykował OpenAI za niewystarczające zasoby obliczeniowe do zapewnienia sukcesu.
Rozwój przeglądarki stanowi problem od dawna, ale teraz Microsoft podejmuje działania w celu poprawy tej sytuacji, skupiając się nie tylko na rozszerzaniu funkcjonalności, ale również na przyspieszeniu działania przeglądarki. Firma pracuje nad zwiększeniem responsywności interfejsu użytkownika Edge, zaczynając od menu przeglądarki Essentials.
Microsoft twierdzi, że zbudował WebUI 2.0 po tym, jak odkrył, że wiele komponentów Edge’a korzystało ze „zbyt dużych” pakietów kodu. A dzięki wprowadzonym zmianom, menu jest teraz o 42 procent szybsze dzięki migracji architektury WebUI 2.0.
Stworzona przez Radę Biblioteki Narodowej w Singapurze, NLB Playbrary, przekształca klasyczne książki w interaktywne gry przygodowe przy użyciu sztucznej inteligencji.
Najpierw czytelnicy/gracze odwiedzają dedykowaną stronę i wybierają książkę, a następnie otrzymują powiadomienie o korzystaniu z ChatGPT. Rozpoczynając od dowolnego momentu fabuły, gracze wcielają się w głównego bohatera i wybierają spośród trzech opcji kształtujących opowieść. Chat odpowiada na podstawie uniwersum ustalonego w książce, a użytkownicy mogą wprowadzać zwroty akcji i odkrywać nowe elementy historii za pomocą własnych podpowiedzi.
Playbrary oferuje dostęp do 1000 książek dla subskrybentów ChatGPT Plus oraz mniejszy wybór dla użytkowników korzystających z darmowej wersji.
Microsoft dodał oficjalnego bota Copilot do aplikacji do przesyłania wiadomości Telegram, która umożliwia użytkownikom wyszukiwanie, zadawanie pytań i rozmowę z chatbotem AI.
Copilot dla Telegramu jest obecnie w fazie beta, ale jest bezpłatny dla użytkowników aplikacji na urządzeniach mobilnych i stacjonarnych. Ludzie mogą rozmawiać, jakby prowadzili zwykłą rozmowę w aplikacji.
Copilot for Telegram to oficjalny bot firmy Microsoft, który nie jest jednak nowością na rynku. Kilka firm zajmujących się sztuczną inteligencją daje dostęp do swoich rozwiązań za pośrednictwem aplikacji do przesyłania wiadomości. Meta, włączając Meta AI do swoich aplikacji do czatowania, takich jak Messenger, WhatsApp oraz Instagram, umożliwia rozmawianie z Gemini w wiadomościach Google na telefonach z systemem Android.
Przed Mistrzostwami Europy UEFA, które tego lata odbędą się w Niemczech, Walkers zwerbował legendy futbolu Thierry’ego Henry’ego i Davida Beckhama, aby zaprezentowali w całym kraju miłość do marki Walkers.
Fanów zrekrutowanych do wzięcia udziału w rzekomym filmie dokumentalnym o Walkersach zaskoczył gwiazdorski duet. Pierwszą niespodzianką był Henry pojawiający się na progu domu jednej ze szczęśliwych rodzin. Kolejną zaś zaproszenie do obejrzenia finału Ligi Mistrzów wraz z Henrym i Beckhamem.
W akcji naśladującej kampanię rozpoczętą w USA na początku tego roku dla siostrzanej marki Lays para piłkarzy również oferuje oglądanie meczów z kibicami, ale tylko pod warunkiem, że uda im się pokazać, że są prawdziwymi fanami z Laysów.
Najnowsza kampania marki karmy dla kotów Sheba pokazuje, dlaczego nasi koci przyjaciele skupiają się wyłącznie na jej produktach, a nie na wszystkim innym. Seria filmów podkreśla, jak właściciele kotów robią dla nich wszystko, jednocześnie mierząc się z częstym uczuciem odrzucenia ich starań.
Ostatecznie spoty przedstawiają gotowość kocich rodziców do zaspokajania pragnień swoich kotów, rejestrując moment wzajemnego uwodzenia.
Whisper rozpoczęła kampanię mającą na celu zwiększenia świadomości na temat zdrowia menstruacyjnego i jego wpływu na przerwanie nauki przez młode dziewczęta w szkole. Badania marki wskazują, że co piąta dziewczynka w Indiach opuszcza lekcje w momencie wystąpienia pierwszej miesiączki z powodu braku wcześniejszej wiedzy na temat menstruacji.
Głównym celem tej kampanii była pomoc ludziom w przekazywaniu datków i wywieraniu wpływu na wiejskich regionach Indii, gdzie kobiety nie mają dostępu do produktów menstruacyjnych. Inicjatywa ta wpisuje się w misję marki polegającą na wzmacnianiu pozycji kobiet i dziewcząt oraz zwiększaniu ich pewności siebie w dążeniu do realizacji swoich aspiracji.
Betty Booze promowane przez szefa kuchni z gwiazdką Michelin
Aktorka znana z serialu Gossip Girl ogłosiła wprowadzenie na rynek Wielkiej Brytanii gotowych do spożycia koktajli bezalkoholowych Betty Booze. Co ciekawe koktajle poleca znany szef kuchni Daniel Boulud, którego restauracja może pochwalić się gwiazdką Michelin.
Wprowadzenie produktów promuje spot nakręcony w restauracji Bouluda, gdzie widzimy Blake wkładającą całe serce i duszę w przygotowanie „wyjątkowego posiłku”. Efektem pracy są bezalkoholowe koktajle, które aktorka prezentuje z lekkim zdenerwowaniem. Francuski restaurator próbuje jednego z nich, którego jeden łyk przenosi go w miejsce czystej radości.
W ramach współpracy koktajle będą dostępne w kultowych restauracjach szefa kuchni Bouluda. Smakowitym dodatkiem jest stworzony przez samą Blake dedykowany box.
Dzisiaj polecamy Wam HeyGen — rozwiązane, wspierane przez AI, dzięki któremu stworzysz swój wirtualny awatar, a następnie wyprodukujesz nieskończoną liczbę filmów w dobrej jakości i to w różnych językach.
Jeśli myślisz o tworzeniu filmów na dużą skalę w krótkim czasie — rozwiązanie będzie idealne dla Ciebie.
Pozostało 50% tekstu - jeśli chcesz przeczytać więcej, zapisz się do GreenLettera