Może jestem już stary, ale mam wrażenie, że eventy prezentujące nowe rozwiązania od Apple są coraz gorsze. Podczas keynote’ów Jobsa dało się poczuć biznesowe przywództwo, wizję dla firmy, a produkt był w centrum wydarzeń. Jak dalekie jest to od prawie fabularnego podejścia do ostatniego eventu prezentującego Apple Intelligence.
Może jednak to filmowe, niemal marvelowskie opakowanie WWDC jest paradoksalnie bardzo na miejscu? W końcu Apple Intelligence to także tylko przykrywka do zaszytego pod spodem ChatGPT.
Apple w domenie AI jest, delikatnie mówiąc, po prostu bardzo słabe (Hej Siri, może w końcu skumasz, jak włączyć podcast w swojej natywnej aplikacji) i za green screenem jabłkowej inteligencji wysyła nasze zapytania do zewnętrznej usługi od OpenAI.
Oczywiście Apple twierdzi, że prywatność jest dla nich zagadnieniem numer jeden i że nic czego nie chcielibyśmy dać OpenAI, tam się nie dostanie. Zobaczymy. Zazwyczaj jestem dość liberalny w podejściu do prywatności danych, ale telefon to najbardziej osobisty przedmiot, który może zgromadzić o nas każdą informację. Nie jestem pewien, czy startup o bardzo dziwnej strukturze i nieprzejrzystej agendzie powinien je dostawać.
Spis treści:
Apple Intelligence
Znajdź swoją inspirację i odkryj nową pasję
BeReal sprzedany za 500 milionów euro
Just Add Cran
Powrót do dziecięcych bazgrołów
Ruch, który łączy
Wyłącznik bezpieczeństwa w Ai
Nowa przestrzeń Roblox marki Givenchy Beauty
Feel the vibes
Shorty
Weekly Tool
Wiedza z bloga
Apple Intelligence
Podczas ostatniej konferencji Apple zapowiedziało szereg nowości, w tym system dla iPhone’a, iPada i Maca, wykorzystujący sztuczną inteligencję. Rozwiązanie ma zapewniać użytkownikom błyskawiczne wsparcie i być jeszcze lepiej dopasowane do indywidualnych potrzeb.
Apple Intelligence jest ściśle zintegrowany z macOS Sequoia, iOS 18i iPadOS 18, które zaprezentowano podczas wydarzenia.
Jak twierdzi firma, rozwiązanie pozwala na wyrażanie siebie na nowo. Stanie się to możliwe dzięki Image Playground, czyli tworzeniu obrazów na podstawie słów kluczowych. Kolejnymi funkcjonalnościami są Genmoji, czyli sposobność kreowania własnych emoji, a także nowe opcje edytowania fotografii w aplikacji Zdjęcia, bazujące na sztucznej inteligencji.
Udoskonalono również asystentkę Siri, która zyska odświeżone i bardziej naturalne głosy oraz dodatkowe funkcje. Jednak firma, zdając sobie sprawę z tego, że jej rozwiązania w pewnych sferach nie są w stanie konkurować z innymi dostępnymi na rynku, zapowiada integrację z ChatGPT.
Każdego miesiąca 518 milionów użytkowników odwiedza Pinterest, aby znaleźć inspirację i odkrywać pomysły dostosowane do ich indywidualnych potrzeb. Marka, chcąc podkreślić skalę oraz różnorodność możliwości, jakie oferuje, stworzyła kampanię, której osią stały się filmy przenoszące użytkowników do magicznych światów.
Całość została zainspirowana prawdziwymi historiami użytkowników, ukazując platformę jako miejsce, gdzie nawet najbardziej różnorodne pomysły łączą się, tworząc unikalny świat.
Ponadto kampania pokazuje, że Pinterest nie służy jedynie do inspirowania się, ale także do realizowania swoich pasji. W jednym ze spotów wzorowano się na prawdziwej historii użytkownika, który nauczył się robić na drutach. W ten sposób video pokazuje, jak platforma może pomóc w realizacji pomysłów, a nawet przekształcić hobby w przedsiębiorcze przedsięwzięcie.
Popularna platforma do udostępniania zdjęć w czasie rzeczywistym została przejęta przez twórcę gier wideo i aplikacji Voodoo. Nowy właściciel planuje uruchomić w serwisie płatne reklamy, by zwiększyć rentowność firmy.
Według danych Sensor Tower zajmującej się badaniem rynku, miesięczna liczba aktywnych użytkowników BeReal utrzymuje się na stałym poziomie około 50 milionów. Jednak liczba pobrań aplikacji spadła drastycznie – ze szczytu wynoszącego około 35 mln w Q3.2022 do 5 mln w Q1.2024. Mimo spowolnienia marka podkreśla, że większość użytkowników nadal loguje się do aplikacji minimum 6 razy w tygodniu, co daje możliwość ekspansji i monetyzacji.
Baza użytkowników BeReal to głównie młodzi ludzie z pokolenia Z, którzy są szczególnie wyczuleni na nachalne przekazy reklamowe, dlatego wprowadzenie ich na platformę, nazywaną najbardziej autentycznym medium społecznościowym, może być ryzykowne.
Firma Ocean Spray zaprezentowała nowy slogan i kampanię łączące się w kreację w ramach „Just Add Cran”. Wysiłek ten może pomóc we wzmocnieniu pierwszego od ponad 20 lat odświeżenia tożsamości marki, ponieważ ma uwydatnić „niezwykle niezwykłe” podejście do kultury, kreatywne i nawiązujące kontakt z konsumentami.
W ramach tego działania pojawia się nowa postać marki, Johnny. Powstały również trzy 15-sekundowe spoty. Pierwszy z nich, „Dating”, jest kroniką fikcyjnego programu randkowego, w którym Johnny przedstawia Craisinsa jako idealną parę. Kolejny spot, „Diner”, prezentuje markowy napój z sokiem żurawinowym o zerowej zawartości cukru dla bywalców restauracji szukających zdrowszej opcji. Ostatnia odsłona to „Video Call”, w której Johnny dołącza do wirtualnego spotkania, aby rozdawać napoje Ocean Spray, w tym Cran x Mango i Cran x Pineapple.
Pierwsze reklamy kampanii są już emitowane w telewizji i będą wspierane za pomocą wideo online, banerów displayowych i mediów społecznościowych. To posunięcie jest następstwem pierwszej poważnej zmiany marki Ocean Spray od ponad dwudziestu lat.
Crayola ponownie łączy dorosłych ze sztuką z dzieciństwa, aby pobudzić kreatywność.
Od pokoleń dzieciństwo wielu osób było dosłownie naznaczone zawartością kultowych zielonych i żółtych pudełek Crayoli, które towarzyszyły podczas rysowania i bazgrolenia. Z biegiem lat, większość z tych rysunków odchodzi w zapomnienie. Chyba że dzieła sztuki zostały zebrane przez firmę w ramach inicjatywy rozpoczętej przez Crayolę 40 lat temu. Następnie były wystawiane w muzeach i galeriach na całym kraju oraz ostatecznie zarchiwizowane przez odpowiednią markę zajmującą się dostarczaniem dzieł sztuki.
Crayola otworzyła skarbce dla „Kampanii na rzecz Kreatywności”, projektu skupiającego się na przypominaniu konsumentom o sile i znaczeniu kreatywności z dzieciństwa, we wszystkich jej formach.
Sercem kampanii jest „Stay Creative” – wyciskający łzy, trwający ponad sześć minut film krótkometrażowy, który ponownie łączy troje dorosłych ze sztuką, którą stworzyli w dzieciństwie. Spot pokazuje, jaką rolę kreatywność odegrała w ich życiu i pomogła im nawiązać kontakt innymi – rodzicami, dziećmi czy nauczycielami. Opowiadanie tych historii stało się dla Crayoli świetnym sposobem na nawiązanie kontaktu z szerokim gronem rodziców.
Marka znana m.in. z bycia sponsorem Igi Świątek idzie o krok dalej i buduje coraz silniejszą pozycję w świecie sportu i skojarzeń wokół tenisa. Zendaya, która ostatnio zagrała tenisistkę w filmie Challengers, właśnie została nową ambasadorką On Running.
Współpraca z Zendayą rozpoczyna się od kampanii „Dream Together”, w której aktorka prowadzi inspirującą narrację do spotu o grupie tancerzy w ubraniach od On Running, ekspresyjnie występujących na bieżni. Całość podkreśla, że sport i ruch mogą łączyć ludzi z różnych środowisk.
Marka będzie promować ideę jedności poprzez sport i aktywność fizyczną podczas nadchodzących wydarzeń sportowych, takich jak zbliżające się Letnie Igrzyska Olimpijskie w Paryżu. Zendaya, która bierze udział w kampaniach reklamowych, będzie również wspierać tworzenie innowacyjnych produktów z przyszłych kolekcji.
Przedstawiciele sztucznej inteligencji w Kalifornii protestują przeciwko stanowej ustawie, która zmusiłaby firmy technologiczne do przestrzegania rygorystycznych ram bezpieczeństwa. Szczególne zastrzeżenia dotyczą stworzenia „wyłącznika awaryjnego” wyłączającego ich potężne modele sztucznej inteligencji.
Kalifornijska legislatura rozważa propozycje wprowadzenia nowych ograniczeń dla działających w stanie firm technologicznych, w tym trzech największych start-upów AI, OpenAI, Anthropic i Cohere, a także dużych modeli językowych prowadzonych przez firmy Big Tech, takie jak Meta.
Ustawa przyjęta przez Senat w zeszłym miesiącu i poddana pod głosowanie w sierpniu wymaga od grup zajmujących się sztuczną inteligencją w Kalifornii zagwarantowania, że nie będą opracowywać modeli o „niebezpiecznych możliwościach”. Obostrzenia dotyczą m.in. zagadnień takich jak tworzenie broni biologicznej lub nuklearnej czy też wspomaganie ataków cybernetycznych.
Zgodnie z proponowaną ustawą o bezpiecznych innowacjach w zakresie pionierskich systemów sztucznej inteligencji programiści będą musieli składać sprawozdania z przeprowadzonych testów bezpieczeństwa i wprowadzić tak zwany wyłącznik awaryjny w celu wyłączenia swoich modeli.
Givenchy Beauty zaprezentowała w Robloxie metamorfozę swojego domu mody Givenchy Beauty House z okazji czerwcowego Miesiąca Dumy. W przestrzeni znajdują się teraz tęcze, flagi i interaktywny obszar, w którym są wyselekcjonowane kolekcje zaprojektowane przez twórców na platformie. Oferta obejmuje również stanowisko do makijażu, strefę do selfie i cotygodniowe zadania mające na celu zaangażowanie kupujących.
Decyzja ta ma miejsce w kontekście napiętego okresu marketingu celowego, wobec trwających wojen kulturowych i z obawy przed reakcjami konsumentów. W rezultacie inne marki, jak na przykład Target, ograniczyły swoje działania związane z Pride Month w tym roku.
Nowy wirtualny przedmiot inspirowany akcesorium Givenchy Couture, torba Voyou, zostanie zaprezentowany w ramach aktywacji Miesiąca Dumy i wydany w formie wirtualnej w ostatnim tygodniu czerwca.
Toyota promuje w pełni hybrydową Camry — najlepiej sprzedającą się limuzynę w USA od ponad 20 lat. Działania obejmują w pełni zintegrowaną kampanię, która ma na celu zaprezentowanie stylu i wyposażenia samochodu za pomocą zabawy kulturalnej opartej na młodzieńczym slangu „vibes”.
30-sekundowe spoty krążą wokół muzyki i kultury. „Limitless Vibes” ze ścieżką dźwiękową do utworu „Do You Wanna Dance?” zespołu Ramones przedstawia Camry sklonowaną na trzy części, ze scenami, w których przyjaciele udają się do salonu gier, na występy komediowe, do galerii sztuki i stoiska z taco.
Kampania obejmie treści cyfrowe, wideo, telewizję, płatne treści społecznościowe, reklamy płatne, a także spoty emitowane podczas najważniejszych wydarzeń sportowych na płatnych kanałach społecznościowych należących do Meta, Pinterest, Snapchat, TikTok i Reddit.
W najnowszej kampanii reklamowej promującej najnowszy produkt marka Jif wykorzystała skojarzenia i fenomen serialu Sukcesja.
Głównym elementem kampanii jest 90-sekundowy film krótkometrażowy stylizowany na popularny serial. Oprócz postaci przypominającej Jima Cramera w wideo pojawia się Smith-Cameron, która w serialu wcieliła się w Gerri. Teraz została przestawiona jako szefowa grupy Peanut Butter. By zbudować jeszcze mocniejsze skojarzenia, pojawia się motyw fuzji, której pragnęła Ameryka – połączenie masła orzechowego i czekolady.
Badania pokazują, że większość użytkowników X korzysta z aplikacji, szukając treści informacyjnych.
TikTok jest zdeterminowany, by wzmocnić swoją pozycję w świecie zakupów online. Dodaje opcję wyszukiwania konkretnych produktów za pomocą obrazu.
🔨 Weekly Tool
Potężne narzędzie do tworzenia prezentacji wspierane przez rozwiązania OpenAI. Wystarczy wpisać prompt, a Tome wygeneruje slajdy prezentacji z tekstem i grafikami zgodne z Twoimi wskazówkami. Ale to nie wszystko. Możesz szybko i łatwo tworzyć wciągające narracje z wykorzystaniem wideo, modeli 3D czy danych z Internetu.
Pozostało 50% tekstu - jeśli chcesz przeczytać więcej, zapisz się do GreenLettera