Biuro Warszawa

22 847 09 52

info@greenparrot.pl

ul. Szturmowa 9/13

Warszawa

Biuro Katowice

22 847 09 52

info@greenparrot.pl

ul. Warszawska 10

Katowice

Blog

BIG Tech - GreenLetter

GreenLetter: Big Tech na antymonopolowym dywaniku

W momencie pisania tego GreenLettera prezesi największych firm technologicznych (Amazon, Facebook, Google i Apple) zeznawali przed US House Judiciary Antitrust Subcommittee. Bezos, Zuckerberg, Pichai i Cook przesłuchiwani są w sprawie praktyk monopolistycznych stosowanych przez ich firmy. Komisja antymonopolowa przez ponad rok zbierała dane i analizowała działanie czwórki gigantów technologicznych w zakresie dławienia konkurencji i działania...

Joe Rogan - GreenLetter

GreenLetter: Pora na podcasty

Słucham podcastów, odkąd na studiach (2005 rok) kupiłem pierwszego iPoda Mini. W tej chwili podcasty zastąpiły mi radio i myślę, że poświęcam na nie ok. 9 godzin w tygodniu. Podcasty stają się powoli dojrzałym medium, co znajduje swoje odbicie również na rynku reklamy. Pomimo że pandemia przyhamowała wzrost budżetów wydawanych w ramach podcastów (prognoza wzrostu przed pandemią to +29,6%), to i tak w 2020 roku rynek urośnie o +14,7% do kwoty miliarda dolarów (IAB/PWC). Uważam, że to optymalny moment dla polskich reklamodawców do sięgnięcia po ten format. Temat jest wciąż świeży i, moim zdaniem, niedoceniony, a więc tworzy doskonałą okazję do unikalnej komunikacji z konsumentami oraz wykręcenia dobrych ROI. 

Tim Sweeney - GreenLetter

GreenLetter: Czy twoja firma może istnieć bez Facebooka?

Przewidywane w mojej zeszłorocznej prezentacji (“Na co zwrócić uwagę w 2020 roku”) odejście dużych marek od Facebooka, właśnie staje się rzeczywistością. Pomyślałem, że warto zastanowić się, czy marketing twojej firmy może istnieć bez tego serwisu. To dla mnie dość zabawne, że ponad 12 lat po tym, jak namawiałem pierwsze firmy do wejścia w social i tworzyłem dla nich strategie wykorzystania nowych możliwości, jakie dawały media społecznościowe, teraz zachęcam do refleksji, jak je zastąpić. W większości organizacji takie pytanie prawdopodobnie nawet nigdy nie zostanie zadane. Wydaje mi się, że to błąd. Refleksja na ten temat pomoże ci zrozumieć, jaki fragment swojej działalności i procesu dostarczania wartości klientom trafił do firmy, nad którą nie masz właściwie żadnej kontroli. Przyjrzyjmy się zatem kluczowym obszarom, które powierza się Facebookowi i rozwiązaniom alternatywnym. 

Tobias Lutke - GreenLetter

GreenLetter: Partnerstwa – jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingu, z którego nie korzystasz

Opisana w dzisiejszym GreenLetterze współpraca nawiązana pomiędzy Walmart i Shopify, czyli to, jak Amazon łączy różne marki i linie biznesowe, skłania do pochylenia się nad tematem budowania partnerstw pomiędzy firmami i markami. Nie pisze się o tym zbyt wiele, choć jest to jeden z najważniejszych driverów wzrostu dla firm. Z badania Forrestera, które linkuję poniżej, dowiadujemy się, że 76% badanych organizacji uważa partnerstwa za kluczowe w osiąganiu swoich celów finansowych, a firmy, które mają zbudowane dojrzałe programy partnerskie rosną dwa razy szybciej niż te z gorzej opracowanymi partnerstwami. 

Munroe Bergdorf - GreenLetter

GreenLetter: Jak stworzyć sensowną strategię w komunikacji kulturowo-społecznej, aby nie dać się rozjechać?

Jednym ze slajdów w mojej prezentacji o trendach na 2020, przygotowanej dla klientów Green Parrot w zeszłym roku, był slajd poświęcony postępowym wartościom, których będą trzymały się firmy. Okazało się, że czynnikiem spustowym o gigantycznym znaczeniu dla tego trendu stały się wydarzenia w USA związane ze śmiercią Georga Floyda. Największe światowe marki masowo dostosowują swoją komunikację do obecnej sytuacji, potępiają zjawisko systemowego rasizmu w Stanach i wydają oświadczenia o chęci zmiany swoich polityk w zakresie równości w miejscu pracy. Czy jednak ich działania mają sens? 

Blackout Tuesday - GreenLetter

GreenLetter: Świat w soczewce

Dzisiaj krótko: Jestem trochę zaskoczony tym, jak niewiele czasu poświęca się w polskich mediach protestom, które mają miejsce w USA. Wydaje mi się, że Stany stały się mikrokosmosem do obserwowania interakcji na linii: technologia – social media – władza – obywatele – biznes. Poświęć chwilę i poszukaj informacji na ten temat. Możesz zacząć poniżej.

Ustawienia prywatności

Dostostuj ustawienia

Ta strona będzie:

  • Zapamiętaj ustawienie uprawnień do plików cookie
  • Zezwalaj na pliki cookie sesji
  • Zbieraj informacje, które wprowadzasz do formularza kontaktowego, biuletynu i innych formularzy na wszystkich stronach
  • Śledź, co wkładasz do koszyka
  • Uwierzytelnij się, że jesteś zalogowany na swoje konto użytkownika
  • Zapamiętaj wybraną wersję językową
  • Zapamiętaj ustawienia mediów społecznościowych
  • Zapamiętaj wybrany region i kraj

Ta strona nie będzie:

  • Zapamiętaj swoje dane logowania
  • Śledź odwiedzane strony i podejmowane interakcje
  • Śledź swoją lokalizację i region w oparciu o Twój numer IP
  • Śledź czas spędzony na każdej stronie
  • Zwiększ jakość danych funkcji statystycznych
  • Dostosuj informacje i reklamy do swoich zainteresowań na podstawie np. treść, którą odwiedziłeś wcześniej. (Obecnie nie używamy plików cookie służących do kierowania lub kierowania
  • Gromadzenie informacji umożliwiających identyfikację osoby, takich jak imię i nazwisko oraz lokalizacja

Ta strona będzie:

  • Zapamiętaj ustawienie uprawnień do plików cookie
  • Zezwalaj na pliki cookie sesji
  • Zbieraj informacje, które wprowadzasz do formularza kontaktowego, biuletynu i innych formularzy na wszystkich stronach
  • Śledź, co wkładasz do koszyka
  • Uwierzytelnij się, że jesteś zalogowany na swoje konto użytkownika
  • Zapamiętaj wybraną wersję językową
  • Zapamiętaj ustawienia mediów społecznościowych
  • Zapamiętaj wybrany region i kraj
  • Śledź odwiedzane strony i podejmowane interakcje
  • Śledź swoją lokalizację i region w oparciu o Twój numer IP
  • Śledź czas spędzony na każdej stronie
  • Zwiększ jakość danych funkcji statystycznych

Ta strona nie będzie:

  • Zapamiętaj swoje dane logowania
  • Wykorzystuj informacje do dostosowanej reklamy ze stronami trzecimi
  • Pozwala łączyć się z serwisami społecznościowymi
  • Zidentyfikuj urządzenie, z którego korzystasz
  • Zbierz dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz lokalizację

Ta strona będzie:

  • Zapamiętaj ustawienie uprawnień do plików cookie
  • Zezwalaj na pliki cookie sesji
  • Zbieraj informacje, które wprowadzasz do formularza kontaktowego, biuletynu i innych formularzy na wszystkich stronach
  • Śledź, co wkładasz do koszyka
  • Uwierzytelnij się, że jesteś zalogowany na swoje konto użytkownika
  • Zapamiętaj wybraną wersję językową
  • Zapamiętaj ustawienia mediów społecznościowych
  • Zapamiętaj wybrany region i kraj
  • Śledź odwiedzane strony i podejmowane interakcje
  • Śledź swoją lokalizację i region w oparciu o Twój numer IP
  • Śledź czas spędzony na każdej stronie
  • Zwiększ jakość danych funkcji statystycznych
  • Wykorzystuj informacje do dostosowanej reklamy ze stronami trzecimi
  • Pozwala łączyć się z serwisami społecznościowymi
  • Zidentyfikuj urządzenie, z którego korzystasz
  • Zbierz dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz lokalizację

Ta strona nie będzie:

  • Zapamiętaj swoje dane logowania
Zapisz
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz zmienić te ustawienia.
Polityka Prywatności