Za sterami Facebooka wciąż stoi jego founder, co wielu elitarnych operatorów ze świata VC i Doliny Krzemowej postrzega jako bardzo cenny walor firmy z Menlo Park. Zuckerberga łatwo jest nie lubić. Trzeba jednak przyznać, że obecne przełomy, jakich Meta dokonuje w pracy nad różnymi obszarami AI – a w szczególności tłumaczeniami – są doskonałym przykładem dobrego przywództwa w Facebooku.
Zlikwidowanie barier językowych w 100% wpisuje się w misję Meta, która brzmi: „To give people the power to build community and bring the world closer together”.
Świat jest skomplikowany i pracownikom firm oraz konsumentom trudno jest się zorientować, o co w danej marce czy produkcie chodzi. Jeśli zapamiętają jedną rzecz – to już sukces. W Facebooku chodzi o łączenie ludzi i komunikację, a obecne prace w zakresie „supertłumacza” to strzał w dziesiątkę, jeśli chodzi o realizację ich misji.
Spis treści:
- Meta prezentuje supertłumacza AI
- Netflix żegna się z DVD
- Tiktokizacja Twitcha
- Czy Microsoft przejmie w końcu Activision Blizzard?
- Tumblr po liftingu wygląda jak X
- Więcej reklam na TikToku
- Friend.tech = social media + crypto
- Content AI a prawa autorskie
- Jakie skille liczą się na rynku pracy?
- Dla psich rodziców
- Shorty
- Weekly Tool
- Platforma Medium w marketingu. Wiedza z bloga
Meta prezentuje supertłumacza AI
Meta zaprezentowała we wtorek SeamlessM4T – to „uniwersalny tłumacz językowy” oparty na AI, który jest zdolny do tłumaczenia ok. 100 języków w czasie rzeczywistym. SeamlessM4T może przekształcać mowę na tekst (speech-to-text), mowę na mowę (speech-to-speech) czy tekst na mowę (text-to-speech). Meta twierdzi, że SeamlessM4T przewyższa inne narzędzia do tłumaczeń, np. Google Translate, pod względem wydajności i jakości. Meta na razie nie zdradziła, w jaki sposób wykorzysta SeamlessM4T. Jedno jest pewne: tak potężne narzędzie na pewno zamiesza na rynku.
📰 Mashable
Netflix żegna się z DVD
Po 25 latach Netflix postanowił zrezygnować z usługi dostarczania klientom filmów DVD pocztą. Na pożegnanie gigant na rynku streamingu przygotował dla fanów wysyłkowej wypożyczalni coś specjalnego. Osoby, które zdecydują się skorzystać z oferty „finale surprise”, mają szansę otrzymać do 10 dodatkowych dysków, które zostaną wysłane 29 września – ostatniego dnia wysyłki. Od 1998 r. Netflix wysłał ponad 5 mld płyt DVD i Blu-ray do subskrybentów w USA. Dochody z wypożyczania filmów systematycznie malały na przestrzeni lat, a firma skupiła się na promowaniu usługi streamingowej. W 2022 r. działalność DVD przyniosła 145,7 mln dolarów przychodu, co stanowiło zaledwie 0,5% całkowitego przychodu Netflixa.
📰 The Variety
Tiktokizacja Twitcha
Twitch eksperymentuje z funkcją przeglądania treści, która przypomina tę znaną z TikToka. Firma wprowadza „discovery feed”, który na razie jest dostępny dla wybranych użytkowników. Zobaczą oni krótkie, pionowe filmy twórców obecnych na platformie. Twitch tym samym dołącza m.in. do Spotify, Amazona czy Reddita, ktore już wcześniej wprowadziły funkcje przypominające tiktokowe rozwiązania. Ale to nie koniec. Na Twitchu pojawią się też „stories”. Pytanie, czy użytkownicy platformy zaakceptują takie zmiany.
📰 The Verge
Czy Microsoft przejmie w końcu Activision Blizzard?
Brytyjski organ antymonopolowy stwierdził, że planowane przejęcie Activision Blizzard przez Microsoft nie może się odbyć w zaproponowanej formie. Chodzi głównie o obawę, że pomogłoby ono zdominować gigantowi z Redmond rynek gier w chmurze. Jednakże, Microsoft nie składa broni: przedstawił nieco zmienioną propozycję, którą teraz regulator musi rozważyć. Zgodnie z nową propozycją, Microsoft nie miałby praw do streamingu gier Activision z obecnej oferty oraz tych, które zostaną wydane w ciągu najbliższych 15 lat. Microsoft od lat inwestuje w gry – kupił już ok. 20 studiów gamingowych.
📰 The Guardian
Tumblr po liftingu wygląda jak X
Tumblr wprowadza nowy interfejs, który swoim wyglądem przypomina X (do niedawna Twittera). Zmiany mają w założeniu ułatwić użytkownikom odkrywanie treści na platformie. Tumblr twierdzi, że uwzględnił opinie użytkowników na etapie testowania i wprowadził już pewne poprawki w nowym wyglądzie. Po przejęciu Twittera przez Elona Muska w listopadzie ubiegłego roku, Tumblr odnotował wzrost liczby nowych użytkowników niezadowolnych ze zmian wprowadzanych przez kontrowersyjnego miliardera.
📰 TechCrunch
Więcej reklam na TikToku
TikTok wprowadził treści sponsorowane w swoich wynikach wyszukiwania, umożliwiając reklamodawcom umieszczanie adsów obok treści organicznych. Reklamy będą wyświetlane obok tiktoków z półprzezroczystą etykietą „sponsorowane” na miniaturze wideo. Coraz więcej młodych użytkowników traktuje TikToka jako alternatywę dla wyszukiwarki Google – na platformie szukają rekomendacji i informacji o produktach czy usługach. Można się więc spodziewać, że nowy format przyciągnie sporo reklamodawców.
📰 The Verge
Friend.tech = social media + crypto
Friend.tech to nowa zdecentralizowana aplikacja społecznościowa (DeSo), która w ostanich dniach stała się viralem wśród fanów krypto. Aplikacja pozwala użytkownikom na tworzenie prywatnych czatów podobnych do tych na Telegramie. Jednak relacje z innymi uczestnikami można nabywać lub zbywać jako „akcje”. Gdy użytkownik opuszcza czat, może sprzedać swoje udziały innym. Aplikacja jest skonstruowana tak, by z każdej transakcji pobierać 5% prowizji. Podczas weekendu apka wygenerowała ponad milion dolarów opłat transakcyjnych. Friend.tech łączy się z portfelem Ethereum użytkownika i wymaga połączenia z kontem na platformie X.
📰 Mashable
Content AI a prawa autorskie
Beryl A. Howell z amerykańskiego sądu federalnego orzekła, że sztuka stworzona przez sztuczną inteligencję nie może być chroniona prawem autorskim. To pierwsza tego rodzaju decyzja wydana w Stanach Zjednoczonych, która ustanawia precedens prawny w obliczu rozwoju narzędzi generatywnej AI, takich jak ChatGPT czy Stable Diffiusion. Violet Sullivan, profesor specjalizująca się w prawie ochrony prywatności, podkreśliła, że prawo autorskie jest fundamentalnie związane z ludzką kreatywnością. Decyzja sądu może mieć wpływ m.in. na Hollywood, gdzie istnieją obawy, że sztuczna inteligencja zastąpi człowieka w tworzeniu treści.
📰 AdWeek (Pawyall)
Jakie skille liczą się na rynku pracy?
Pomimo postępu technologicznego, nadal istnieje znaczne zapotrzebowanie na „ludzkie” skille, takie jak umiejętność rozwiązywania problemów, zarządzania czasem, podejmowania decyzji, pracy w zespole, czy zarządzanie ryzykiem, wynika z badania „The Future of Soft Skills in the Workplace”. Spośród 1000 ankietowanych menedżerów 84% z nich stwierdziło, że potencjalni pracownicy muszą nie tylko mieć określone umiejętności miękkie, ale też być w stanie to udowowdnić w procesie rekrutacji.
📰 HRDive
Dla psich rodziców
Każdy kto ma psa wie, że rozłąka na czas wyjazdu – czy to biznesowego, czy wypoczynkowego – może być trudna. Rover, firma pet sitterska stworzyła uroczą animację, w której czworonożni podopieczni zwracają się do swoich opiekunów będących w podróży i zapewniają ich, że są w dobrych rękach.
📰 MarketingDive
🎥 Rover Presents: To My Hooman
Shorty w GreenLetter
Weekly Tool w GreenLetter
Web Developer to wtyczka Chrome, dzięki której łatwo przeanalizujesz kod HTML strony www pod kątem poprawności. Możesz też sprawdzić, jak strona prezentuje się na różnych rozdzielczościach i w jaki sposób postrzegają ją roboty Google. Dodatkowo szybko wyświetlisz rozmiary plików graficznych na stronie, a także sprawdzisz ich opisy alternatywne.
Wiedza z bloga w GreenLetter