Na horyzoncie pojawił się większy rekrutacyjny red flag niż „owocowe czwartki”. Jak dowodzą badania People Managing People, stwierdzenie, że w firmie „traktujemy się, jak rodzina” skutecznie odstrasza sporą część potencjalnych pracowników.
Mimo, że family-like culture odchodzi do lamusa, to jednak element budowania relacji ze współpracownikami jest ciągle w grze (dosłownie i w przenośni).
Jak więc zorganizować atrakcyjny, nieoklepany event AD 2023 i zintegrować zespół rozsiany po całym globie? Z kolejną innowacją pojawia się tu Sam Schoonover, przemycający jeden z najbardziej kultowych festiwali do virtuala. Cóż, dziś planujesz wyjazd integracyjny w domkach nad Rawką, a być może za chwilę będziesz organizować dla swojego zespołu wirtualną podróż na Coachella Island w Fortnite. Oczywiście w ubraniach Gucci i Vans kupionych na Robloxie. 🙂
Czy można oddać festiwalowy vibe w virtualu? Nie wiem, ale po sukcesie koncertu Travisa Scotta Fortnite z całą pewnością wszedł w nowy wymiar muzycznych i wizualnych doznań.
Czy dla młodych już zawsze metaverse będzie atrakcyjniejszy niż kajaki pod Skierniewicami?
To pytanie pozostawiam otwarte.
Spis treści
- Coachella w Fortnite
- Czy firma powinna być jak rodzina?
- Raport o stanie reklamy cyfrowej
- Bing AI doczeka się poważnej konkurencji?
- Reddit też chce czerpać zyski z AI
- Amerykanie zmęczeni subskrypcjami
- Google zapewnia, że świat bez cookies będzie OK
- Konsekwentny brand? Dove
- Sztuka uliczna w dobie AR
- Shorty
- Weekly Tool
- Webinar: 15 świeżo wyciskanych taktyk w MA
- Marketing w startupie. Wiedza z bloga
Coachella w Fortnite
Coachella odbywa się na Pustyni Kolorado, ale fani mogą też doświadczyć festiwalowej atmosfery w wirtualnej przestrzeni. W Fortnite pojawiła się bowiem Coachella Island. Gracze znajdą tam takie smaczki jak cyfrowe wersje najsłynniejszych instalacji artystycznych z imprez (np. diabelski młyn), boisko do gry w piłkę nożną czy galeria Fortography. Użytkownicy mogą też wziąć udział w minigrach, koncertach i innych wydarzeniach w cyfrowej przestrzeni oraz kupić wirtualne stroje inspirowane Coachellą.
📰 TechCrunch
Czy firma powinna być jak rodzina?
W ogłoszeniach o pracę wciąż nie tak rzadko można spotkać informacje, że w firmie panuje „rodzinna atmosfera”. Okazuje się, że dla wielu kandydatów to prawdziwa red flag – wynika z raportu People Managing People. Uważają oni, że może to wskazywać, że firma nie dba o work life balance. Inne znaki ostrzegawcze, które zniechęcają do pracodawcy to m.in. duża rotacja pracowników, pomijanie informacji o widełkach płacowych, niskie zarobki, niestosowne pytania na rozmowie rekrutacyjnej i wysokie, nierealne wymagania.
📰 HRDive
Raport o stanie reklamy cyfrowej
W 2021 r. wzrost na rynku reklamy cyfrowej wyniósł 35% i pobił tym samym rekord, co było bezpośrednio związane z postpandemicznym ożywieniem. Wyniki za poprzedni rok pokazują, że branża wciąż ma się całkiem dobrze, ale odczuwalne jest spowolnienie. W 2022 r. przychody z reklam cyfrowych wzrosły o 10,8%, osiągając – po raz pierwszy w historii – wartość ponad 200 mld dolarów – wynika z najnowszej edycji corocznego badania Interactive Advertising Bureau (IAB) i PwC. Hamowanie było odczuwalne zwłaszcza w drugiej połowie roku, a wpływ na to miały rosnąca inflacja, trwająca rosyjska agresja na Ukrainę i niepewność gospodarcza.
📰 MarketingDive
Bing AI doczeka się poważnej konkurencji?
Google ma w przyszłym miesiącu wprowadzić na rynek nowe narzędzia wyszukiwania oparte na sztucznej inteligencji. Na razie będą one dostępne tylko w Stanach Zjednoczonych dla wybranych użytkowników. Toole o roboczej nazwie „Magi”, nad którymi pracuje gigant z Mountain View, prawdopodobnie będą oparte o chatbota Bard. To wyraźny znak, że Google na poważnie obawia się utraty pozycji na rynku wyszukiwarek w związku z działaniami Microsoftu. Wielu analityków uważa, że chatboty w końcu zastąpią tradycyjne wyszukiwarki, więc obecny monopolista na rynku nie ma chyba innego wyjścia niż dostosować się do nadchodzących zmian.
📰 The Verge
Reddit też chce czerpać zyski z AI
Reddit, z całą swoją bazą rozmów, wątków i interakcji, okazał się doskonałym miejscem do szkolenia chatbotów AI – giganci typu Google czy OpenAI korzystali do tej pory z takich źródeł za darmo. Teraz Reddit chce to zmienić i zamierza pobierać opłaty od firm AI za dostęp do API, który jest niezbędny do szkolenia modeli językowych sztucznej inteligencji. W tym celu platforma wprowadza „nowy punkt dostępu premium dla firm zewnętrznych”. Cennik za tego typu dostęp nie jest na razie znany.
📰 engadget
Amerykanie zmęczeni subskrypcjami
Amerykanie doświadczają „subscription fatigue”, co sprawia, że platformom streamingowym jest coraz ciężej utrzymać klientów – wynika z najnowszego badania Deloitte. W miarę jak konkurencja w branży VOD się zaostrza, tempo wzrostu subskrypcji w całej branży spowolniło, a rotacja klientów wzrosła. Konsumenci w USA płacą średnio 48 dolarów miesięcznie za VOD. Około 50% badanych uznało, że płaci „za dużo”, podczas gdy około ⅓ chce zmniejszyć liczbę subskrypcji związanych z rozrywką ze względu na wzrost kosztów życia. Prawie połowa ankietowanych dokonała już jakiejś zmiany – chodzi o anulowanie płatnej usługi, przejście na bezpłatną wersję usługi z reklamami lub łączenie usług.
📰 Variety
Google zapewnia, że świat bez cookies będzie OK
Pliki cookies mają w końcu zniknąć z Chrome w 2024 r., co niepokoi branżę reklamową. Bo jak skutecznie śledzić użytkownika w sieci bez ciasteczek? Google opracowało „Privacy Sandbox”, zestaw narzędzi, które mają zastąpić pliki cookie. Firma zapewnia, że docieranie z reklamą do wybranych grup odbiorców wciąż będzie skuteczne. Jako dowód prezentuje wyniki najnowszego, trwającego 5 tygodni eksperymentu, w którym porównano kampanie reklamowe wykorzystujące pliki cookie innych firm z kampaniami niemal identycznymi, ale wykorzystującymi narzędzia z Privacy Sandbox. Eksperyment wykazał, że skuteczność reklam spadła zaledwie o 1-3%, jednocześnie reklamodawcy zmniejszyli swoje wydatki o 2-7%. Współczynnik klikalności (CTR) jest z kolei zgodny z aktualnym stanem w 90%. Czy wyniki eksperymentu uspokoją branżę reklamową?
📰 Gizmodo
Konsekwentny brand? Dove
Marka Dove jest już znana z kampanii, w których porusza problem negatywnego wpływu mediów społecznościowych na użytkowniczki i użytkowników. W kolejnej odsłonie wieloletniego projektu Dove Self-Esteem poruszany jest temat ochrony dzieci w Internecie. Brand zaangażował piosenkarkę Lizzo do szerzenia wiedzy o Kids Online Safety Act, projekcie amerykańskiej ustawy, która ma wyznaczać standardy i mechanizmy dotyczące tego problemu. Do tego marka wypuściła krótki film „Cost of Beauty” opowiadający prawdziwą historię nastolatki, u której pod wpływem toksycznych treści w social media rozwinęły się zaburzenia odżywiania. Trzeba przyznać, że Dove bardzo konsekwentnie buduje swój wizerunek brandu promującego, jak ważne jest zdrowie psychiczne.
📰 MarketingDive
🎥 Cost of Beauty: A Dove Film | Dove Self-Esteem Project
Sztuka uliczna w dobie AR
Graffiti, jako sztuka uliczna, narodziło się na przełomie lat 60. i 70. XX wieku w USA. Dzięki takim technologiom jak AR czy AI artyści uliczni zyskują nowe narzędzia, a efekty potrafią naprawdę zaskakiwać. Pokazuje to nowa kampania promująca laptopa Yoga Pro 9i od Lenovo. Zaproszeni artyści stworzyli prace, które łączą świat rzeczywisty i wirtualny. Jak im to wyszło? Zobaczcie sami.
📰 AdWeek (Paywall)
🎥 Is it Real or Fake? Trippy Digital Street Art
Shorty w GreenLetter
Weekly Tool w GreenLetter
Theresanaiforthat to baza AI o narzędziach AI.:) Wyszukaj dowolne zadanie, które chcesz wykonać, a jest duża szansa, że istnieje już tool AI, które może Ci w tym pomóc. To świetne miejsce do odkrywania nowych, przydatnych narzędzi, które przydadzą się nie tylko w pracy.
🍐🍋 Webinar: 15 świeżo wyciskanych taktyk w MA
Już za niecały tydzień, w środę 26 kwietnia o godz. 11:00 widzimy się na bezpłatnym webinarze, podczas którego Michał Bednarczyk, head of performance & marketing automation w Green Parrot, pokaże 15 KONKRETNYCH PRZYKŁADÓW na szybkie i łatwe automatyzacje w Twojej sprzedaży i marketingu. Nie zapomnij się zarejestrować!
Wiedza z bloga w GreenLetter