YouTube, tak uwielbiany przez 86% Gen Z, stoi przed ogromną szansą zostania streamingowym hubem dla młodych pokoleń, które razem z nim będą się starzeć z podpiętą kartą kredytową. Mając dziś do dyspozycji tyle dostawców contentu, zbliża się czas kogoś, kto kliknie przycisk “merge”, ułatwi nam życie i uratuje nasze portfele przed płaceniem osobno za Netflixa, HBO Max, Disney+ i ____ (miejsce na kolejnych graczy w następnych latach).
Do tego musi też powstać hub reklamowy, który pozwoli na odpalanie reklam w digitalu i lokowanie produktów we wszystkich tych serwisach. Najlepiej w kilka kliknięć z odpowiednim targetowaniem.
Tyle się dzieje, a wszystko zostanie po staremu: YouTube lub inna, może jeszcze nieistniejąca aplikacja, zamieni się w starą, poczciwą „kablówkę”, która zamiast pełnych sezonów ulubionych seriali będzie dozować nam nowe odcinki raz w tygodniu. A streaming ads zarządzi jakiś „dom mediowy” w technologicznym wydaniu, który zamiast z telewizyjnymi gigantami, będzie trzymał sztamę z ekipami Hastingsa i Walta Disneya. Obserwujemy podobne cykle od zawsze i nic się w tej kwestii nie zmieniło.
PS Ciekawe, czy podobny połączony los czeka rolki, tiktoki i shorty. Ja chętnie użyłbym takiej łączącej je w jednym strumieniu apki.
Spis treści:
- YouTube z lepszą ofertą streamingową
- Ulubione brandy Gen Z
- Co czeka Twittera?
- Milionowa kara dla celebrytki
- Świat bez cookies nie taki zły
- TikTok wchodzi na rynek livestream shoppingu w USA
- Marketerzy chcą bardziej ekologicznych reklam
- Będzie rekord sprzedaży reklam w USA?
- Kto chce oglądać reklamy na Netflixie?
- Zombie CEO i freelancing
- Shorty
- Weekly Tool
- Performance marketing i nieoczywiste kanały. Wiedza z bloga
YouTube z lepszą ofertą streamingową
W YouTube TV pojawiła się nowa, przydatna opcja, która pozwala użytkownikom oglądać dodatkowe treści z wielu kanałów bez konieczności płacenia za dostęp do każdego z nich. Użytkownicy mogą więc zamiast wykupowania podstawowego abonamentu wybrać bardziej elastyczną ofertę, która pozwala im dodawać, usuwać, słowem: dopasowywać treści według swoich preferencji z wybranych kanałów, m.in. Showtime, HBO Max czy NBA League Pass. „Uzyskaj dostęp do różnych sieci w jednej aplikacji. Nigdy więcej przełączania [pomiędzy aplikacjami].” – pisze o nowej ofercie YouTube.
📰 TechCrunch
Ulubione brandy Gen Z
Jakie są ulubione marki młodych konsumentów? Na czele listy stoi YouTube – 86% osób z pokolenia Z ma „raczej” lub „bardzo” pozytywną opinię o platformie. Dalej plasują się Google, Netflix i Amazon. Gen Z lubi też fast foody i duże sklepy: w pierwszej dziesiątce znalazły się M&Ms, Doritos, KitKat i Oreo, a także Amazon czy Walmart. Marki, które Gen Z faworyzuje bardziej niż ogół społeczeństwa to m.in. TikTok, Discord, Snapchat, Shein. Cały raport „Gen Z’s Favorite Brands” jest dostępny tutaj.
📰 Axios
Co czeka Twittera?
Kolejny zwrot w przydługiej historii o Musku (nie)kupującym Twittera. Wygląda na to, że miliarder, który najpierw sam zainicjował deal, a potem chciał się z niego na różne sposoby wycofać, jednak postanowił sfinalizować wartą 44 mld dolarów transakcję. Oznacza to, że zapowiadana batalia sądowa pomiędzy zarządem platformy a szefem Tesli prawdopodobnie się nie odbędzie. Musk napisał we wtorek: „Przejęcie Twittera przyspieszy powstanie X, aplikacji do wszystkiego”. W oparciu o wcześniejsze komentarze miliardera można wywnioskować, że X App w założeniu ma być podobna do chińskiego WeChat. To taki mini-internet do rozmowy, zakupów czy załatwiania różnych spraw, z którego codziennie korzysta ponad miliard Chińczyków.
📰 TechCrunch
📰 Bloomberg (Paywall)
Milionowa kara dla celebrytki
W ramach ugody z amerykańską Komisją Papierów Wartościowych i Giełd (SEC) Kim Kardashian zapłaci 1,3 mln dolarów kary za to, że w sposób niezgodny z prawem reklamowała kryptowaluty. Chodzi o post na Instagramie, w którym celebrytka promowała token EthereumMax, ale nie poinformowała followersów o tym, że dostała za to pieniądze (i to całkiem niemałe, bo otrzymała $250 tys.). Co ciekawe, tokeny EthereumMax straciły 70% swojej wartości tydzień po poście Kardashian.
📰 The Financial Times (Paywall)
Świat bez cookies nie taki zły
Na rynku pojawia się coraz więcej narzędzi, które mają zastąpić cookies. Jednym z nich jest Unified ID 2.0 (UID 2.0). To rozwiązanie firmy The Trade Desk, które zamiast „ciasteczek” wykorzystuje zaszyfrowane adresy e-mail czy inne dane dobrowolnie podawane przez użytkowników. Z UID 2.0 skorzystała m.in. platforma streamingowa FuboTV. Rezultaty? Wzrost wydatków na reklamę o 61,5%, wzrost liczby wyświetleń reklam o 25% i ogólny wzrost CPM dla kampanii korzystających z UID 2.0. Jak widać, świat bez cookies nie będzie wcale taki straszny, zwłaszcza, że regularnie pojawiają się nowe, udoskonalone rozwiązania od różnych firm.
📰 MarketingDive
TikTok wchodzi na rynek livestream shoppingu w USA
TikTok, przy współpracy z TalkShopLive, start-upem zajmującym się zakupami wideo na żywo, planuje uruchomić platformę e-commerce w USA. TikTok Shop działa już w wielu krajach Azji i w Wielkiej Brytanii. W Chinach aplikacja wideo ByteDance Douyin, chiński odpowiednik TikToka, jest już jedną z największych platform e-commerce w kraju. Jednak z podbojem rynku livestream shoppingu w Stanach może być ciężko, bo USA coraz uważniej przygląda się chińskim aplikacjom. Amerykańska administracja chce m.in. skontrolować, w jaki sposób firmy z Państwa Środka wykorzystują dane obywateli USA.
📰 The Information (Paywall)
Marketerzy chcą bardziej ekologicznych reklam
Firma Good-Loop podaje, że typowa internetowa kampania reklamowa emituje aż 5,4 tony dwutlenku węgla, a milion wyświetleń wideo ma taki sam ślad węglowy, jak lot powrotny z Bostonu do Londynu. Nie brzmi to optymistycznie, ale dobra wiadomość jest taka, że większość marketerów chce, aby reklamy były bardziej eco friendly. Good-Loop przeprowadził ankietę wśród ponad 400 dyrektorów agencji reklamowych. Aż 90% z nich uważa, że branża ma obowiązek działać na rzecz zmniejszenia emisji dwutlenku węgla. Ale tylko 38% z nich przyznało, że firma myśli o zero-emisyjności, a zaledwie 15% ma ustalone cele w tym obszarze. 61% marketerów uważa, że mniejszy ślad węglowy jest ważniejszy niż „koszt mediów”.
📰 The Drum
Będzie rekord sprzedaży reklam w USA?
Firma Magna prognozuje, że w tym roku, pomimo niekorzystnej sytuacji gospodarczej, po raz pierwszy w historii sprzedaż reklam w USA przekroczy 300 mld dolarów i wyniesie $323 mld. Już w pierwszym kwartale sprzedaż reklam wzrosła rok do roku o 14% i o 7% w drugim kwartale. Największy wzrost zanotowały reklamy OOH, AVOD i CTV, a największe spowolnienie: adsy w social media i telewizji linearnej.
📰 AdWeek (Paywall)
Kto chce oglądać reklamy na Netflixie?
Prawie połowa (46%) subskrybentów Netflixa w USA rozważyłaby przejście na tańszą opcję z reklamami. 45% użytkowników uważa, że opcja płacenia połowę mniej za maksymalnie 5 min reklam na godzinę jest OK. Więcej czasu reklamowego budzi z kolei znacznie mniejsze zainteresowanie. Tańszymi subskrypcjami częściej są zainteresowane starsze osoby i te, które mają niższe dochody – wynika z ankiety przeprowadzonej wśród 2,5 tys. osób, z których 1,3 tys. to subskrybenci.
📰 MarketingDive
Zombie CEO i freelancing
Firma Upwork z okazji nadchodzącego Halloween przygotowała klip, w którym głównym bohaterem jest martwy CEO, który podważa równie martwe zasady pracy z biura od 9 do 17. „Ta kampania ma na celu zainspirowanie ludzi do tego, aby zastanowili się nad nowym sposobem pracy” – wyjaśnia Melissa Waters, CMO platformy dla freelancerów.
📰 AdAge (Paywall)
🎥 This Is How We Work Now – Director’s Cut | Upwork
Shorty w GreenLetter:
Weekly Tool w GreenLetter:
Szef poprosił Cię o przedstawienie masy danych w przejrzysty i miły dla oka sposób? Nic prostszego! Wypróbuj Tableau Public. To popularna, darmowa aplikacja do wizualizacji danych, dzięki której łatwo stworzysz wykresy, diagramy czy mapy.
Wiedza z bloga w GreenLetter:
- Performance marketing. 17 kanałów, z których jeszcze nie korzystasz.