Ile razy zastanawialiście się, co wstawić na firmowe social media? Jak często prosiliście wewnętrznych ekspertów, aby tam się pokazali i zabrali głos w jakiejś sprawie? A w jak wielu przypadkach Wam odmówili? Włącznie z Waszym szefem? No właśnie. Bo wstyd. Bo nie mam nic do powiedzenia. Żle wypadam przed kamerą. Yessir, znam to.
Tymczasem Adam Mosseri, CEO Instagrama, siada w swoim biurze przed smartfonem i po prostu opowiada światu, nad czym pracuje jego firma. Jego Reelsy osiągają od kilkuset tysięcy do kilku milionów viewsów. Organicznie. Za darmo. A potem jeszcze repostuje je np. na Twitterze #recyklingtreści. Dodajmy do tego zasięgi filmów na TikToku z jego udziałem. A to tylko minuta nagrania raz w tygodniu.
To właśnie nowa generacja CEO – ludzi, którzy nie tylko nie boją się kreować nowych biznesów, ale i dobrze radzą sobie z opowiadaniem story tych projektów. Nie muszą szukać ambasadorów czy brand buddies. Sami stają się uosobieniem swoich firm i budują wokół siebie zaangażowaną społeczność.
Mamy luty, ale może to wciąż jeszcze dobry moment na postanowienie noworoczne, w ramach którego Ty (jako przedsiębiorca czy lider zespołu/projektu) lub Twój szef możecie dołączyć do nowej generacji CEO. To jak będzie?
Spis treści GreenLetter:
- Nowe funkcje na Instagramie
- Zero polityki na LinkedIn
- Kolejne marki idą w metaverse
- Sportowy content w cenie
- YouTube vs TikTok
- Rosną koszty ubezpieczeń od cyberataków
- Meta i zaniżanie konwersji
- Zbyt duża popularność reklamy Coinbase
- Super Bowl w liczbach
- Captions w wersji PRO
- Shorty GreenLetter
- Weekly Tool w GreenLetter
- Etapy pozycjonowania strony. Wiedza z bloga Green Parrot
Nowe funkcje na Instagramie
Instagram wprowadza nową funkcję o nazwie Private Story Likes. Użytkownicy będą mogli polubić Insta Story bez wysyłania do autora prywatnej wiadomości. Nowość tę ogłosił w krótkim wideo Adam Mosseri, CEO Instagrama. To nie pierwszy raz, gdy Mosseri korzysta z Reels, żeby komunikować się z użytkownikami apki. Od jakiegoś czasu jego Rolki pojawiają się na platformie co tydzień. Ostatnia z nich osiągnęła już ponad milion wyświetleń. Wideo są publikowane też na Twitterze.
📰 The Verge
Zero polityki na LinkedIn
LinkedIn zaczął niedawno testować funkcję, która pozwala użytkownikom blokować pojawianie się treści związanych z polityką. Odfiltrowuje ona content m.in. o partiach politycznych, kandydatach czy wynikach wyborów. Na razie opcja jest dostępna na terenie Stanów Zjednoczonych. CEO platformy zapowiedział jednak, że jeśli spodoba się ona użytkownikom, będzie można z niej korzystać również w innych krajach.
📰 The Wall Street Journal (Paywall)
Kolejne marki idą w metaverse
Niedawno McDonald’s wypuścił swoje NFT, a teraz przyszedł czas na opatentowanie cyfrowych dóbr. Chodzi m.in. o znaki towarowe związane z wirtualną restauracją, koncertami i innymi wydarzeniami – zarówno online, jak i offline. W przyszłości może wyglądać to tak, że będąc w metaverse wejdziemy do wirtualnej restauracji, zamówimy cyfrowego burgera z frytkami, a fizyczny posiłek zostanie nam dostarczony do domu. Metaverse, który na razie jest wciąż tylko wizją przyszłości, poważnie traktują też inne duże brandy, np. Nike, Coca-Cola czy Adidas. Z kolei Disney właśnie stworzył nowe stanowisko związane z rozwojem projektów metaverse.
📰 HyperBeast
Sportowy content w cenie
Tom Brandy, jeden z najbardziej znanych zawodników NFL, niedawno zakończył swoją karierę. Jednak nie do końca rozstaje się ze sportem, bo rozwija założoną w 2016 r. firmę produkcyjną Religion of Sports. Chce zebrać 50 mln dolarów i pewnie nie będzie mieć z tym większego problemu. Wielu inwestorów uważa bowiem, że wraz z rozwojem platform streamingowych rośnie zapotrzebowanie na treści związane ze sportem. Ten trend zapoczątkował film dokumentalny Netflixa o gwieździe NBA Michaelu Jordanie „Ostatni taniec”. Popyt może też znacznie wzrosnąć, gdy dojdzie do legalizacji zakładów sportowych w większości amerykańskich stanów.
📰 The Information (Paywall)
YouTube vs TikTok
YouTube zachęca twórców do okazania swoim odbiorcom wdzięczności przy pomocy Shortów i udostępnia specjalne, walentynkowe tła. Zwrot w stronę krótkich filmów to próba zachowania pozycji lidera na rynku wideo online. Po piętach platformie depcze TikTok, który od początku pandemii zyskuje na popularności i to właśnie tam działa coraz więcej twórców. YouTube stara się przyciągnąć do siebie autorów, oferując m.in. konkurencyjne sposoby monetyzacji. Platforma niedawno informowała, że Shorty zostały odtworzone już ponad 5 bilionów razy.
📰 Social Media Today
Rosną koszty ubezpieczeń od cyberataków
Koszt ubezpieczenia cybernetycznego dla firm, które obejmuje ochroną szkody wyrządzone m.in. przez ataki ransomware, znacząco wzrósł w ubiegłym roku. W samym tylko czwartym kwartale 2021 cena takiego ubezpieczenia w USA podskoczyła o 130 proc., a w Wielkiej Brytanii o 92 proc. Analitycy przewidują, że to nie koniec wzrostu cen, a to wynika m.in. z tego, że cyberataków jest coraz więcej. Ubezpieczyciele wskazują też na brak wystarczających działań ze strony rządów.
📰 Financial Times (Paywall)
Meta i zaniżanie konwersji
Ubiegłoroczna aktualizacja iOS dotycząca prywatności spowodowała, że Facebook zaczął zaniżać liczbę konwersji nawet o 15%, co spowodowało spore niezadowolenie wielu reklamodawców. Meta twierdzi, że zmiany wprowadzone przez Apple uniemożliwiły precyzyjne targetowanie, a przez to pomiar był mniej dokładny, a koszty kampanii większe. Gigant z Menlo Park poinformował na blogu, że że udało mu się zmniejszyć lukę pomiarową o prawie połowę – do około 8%.
📰 AdWeek (Paywall)
Zbyt duża popularność reklamy Coinbase
Podczas tegorocznego Super Bowl swoje reklamy pokazało kilka firm związanych z kryptowalutami, w tym Coinbase. Platforma do kupna i sprzedaży cyfrowych walut wyemitowała spot z kodem QR w ramach kampanii „Mniej gadania, więcej bitcoinów”. Przez 60 sekund na ekranie widać było jedynie odbijający się od krawędzi ekranu kod QR, który zmieniał kolory. Po zeskanowaniu widzowie byli przekierowywani na stronę platformy, gdzie mogli zdobyć kryptowalutę o wartości 15 dolarów. Niestety po transmisji reklamy strona tymczasowo padła z powodu zbyt dużego obciążenia.
📰 Variety
🎥 Ad Meter 2022: Coinbase
Super Bowl w liczbach
Super Bowl za nami. Zobacz najciekawsze dane dotyczące rozgrywek:
- 545 mln dolarów wydanych na reklamę
- 36 mln gospodarstw domowych oglądało rozgrywki
- 6,5 mln dolarów za 30-sekundową reklamę
- 4,9 mln wzmianek o Super Bowl w social media
- 75 minut czasu reklamowego
- 56 reklamodawców
- 16% – o tyle wzrosły ceny reklam w porównaniu z 2021 r.
📰 MarketingDive
Captions w wersji PRO
Wielu reklamodawców obecnych na YouTube nie zawraca sobie głowy napisami, zdając się na automatycznie generowany tekst. Najnowsza reklama „2022: Earth Odyssey” Jeep udowadnia, że można wykorzystać captions w kreatywny sposób.
📰 AdWeek (Paywall)
🎥 2022: Earth Odyssey | Jeep® Grand Cherokee 4xe & Wrangler 4xe
🩳 Shorty GreenLetter
🛠 Weekly Tool w GreenLetter
Notion.so to świetne narzędzie do pracy w digitalowym zespole, które poleca i z którego na co dzień korzysta Gabriela Wielogórska, junior strategy specialist w Green Parrot. Notion pozwala m.in. na współdzielenie notatek, ułożenie roadmapy i workflow w danym projekcie oraz zbudowanie prostej bazy wiedzy. Wszystko to opakowane jest w estetyczny i łatwy w obsłudze interfejs. Nie bez powodu z tego narzędzia korzysta m.in. Pixar czy Spotify.
🦜 GreenLetter przeczytany? To czas na wiedzę z bloga Green Parrot: