Czy wiesz, że prawdopodobieństwo dokonania zakupu przez stałych klientów firmy wynosi 60-70%, a w przypadku nowych konsumentów to tylko 5-20%? Mimo to jedynie co trzecia firma uważa utrzymanie dotychczasowych klientów za priorytet. Statystyki jasno pokazują, że budowanie lojalności konsumenckiej po prostu się opłaca. Jak to zrobić? Poznaj mobile loyalty, narzędzie, które pomoże Ci utrzymać klientów przy sobie.
Programy lojalnościowe nie są niczym nowym, ale aplikacje mobilne całkowicie odmieniły sposób, w jaki korzystają z nich konsumenci. Wiele tradycyjnych programów wymaga od konsumentów gromadzenia punktów, które mogą potem wymienić na nagrody. Tego typu działania są jednak coraz mniej skuteczne, bo cały proces trwa często zbyt długo. A współcześni klienci nie chcą czekać – chcą za to natychmiastowych gratyfikacji, dostępu do programu w każdym miejscu i czasie, łatwej i szybkiej obsługi. Odpowiedzią na te wszystkie potrzeby są aplikacje mobile loyalty.
Aplikacje lojalnościowe sprawiają, że ulubione sklepy czy brandy są w zasięgu ręki przez cały czas. Liderzy marketingu już traktują urządzenia mobilne jako główny kanał komunikacji z konsumentami. Pomagają im lepiej zrozumieć i przewidzieć zachowania zakupowe, jak i wzmocnić lojalność wobec brandu. To wszystko przekłada się na większą sprzedaż i pozytywne postrzeganie marki.
Masz jeszcze wątpliwości, czy warto inwestować w aplikacje mobile loyalty? Aż 76% klientów uważa, że programy lojalnościowe to ważny element relacji z marką, a 70% osób docenia brandy, które korzystają z aplikacji lojalnościowych. Zobacz, co konkretnie zyskują firmy, które apkom mobile loyalty powiedziały „tak”:
Jak powinna działać niezawodna aplikacja lojalnościowa, z której klienci będą chętnie korzystać? To zależy – nie ma jednej recepty na sukces. Jednak na pewno warto wdrożyć kilka podstawowych funkcji. Zobacz kilka z nich:
Klient otrzymuje punkty od razu po dołączeniu do programu i po każdej transakcji. Konsument może też zbierać dodatkowe punkty, poprzez wystawienie opinii na temat produktów marki. To najprostszy i jednocześnie bardzo skuteczny rodzaj aplikacji lojalnościowej.
Klient musi osiągnąć jakiś poziom, żeby uzyskać nagrodę, np. zniżki lub darmowe produkty. Takim poziomem może być np. wydanie określonej kwoty, całkowita ilość transakcji czy posiadanie aplikacji przez jakiś czas.
Zapewnienie użytkownikom szybkiej opcji płatności w aplikacji lojalnościowej jest koniecznością. Wiele korzysta z opcji płatności za jednym dotknięciem. Innym rozwiązaniem jest umożliwienie płatności w sklepie po zeskanowaniu kodu kreskowego.
Użytkownicy dostają dodatkowe punkty lub specjalne zniżki za polecenie produktów lub za zaproszenie znajomych do korzystania z aplikacji. Jak wiadomo, polecenia przyjaciół są o wiele skuteczniejsze niż reklama, dlatego MGM jest dostępne w wielu aplikacjach.
Użytkownicy mają możliwość zapisania swoich ulubionych produktów i ustawienia preferencji, dzięki czemu kolejne zakupy są szybsze i wygodniejsze. To zachęca klientów do regularnego kupowania towarów przez aplikację.
Użytkownik otrzymuje powiadomienie push, gdy znajdzie się w pobliżu sklepu. Oferta trafia więc do klientów wtedy, gdy mogą z niej łatwo skorzystać.
Klienci poczują się ważni i docenieni, jeśli firma pokaże, że naprawdę zależy jej na ich opinii. Dobra aplikacja powinna więc umożliwiać pozostawienie opinii o produkcie czy usłudze. W wielu aplikacjach użytkownicy mają też dostęp do czatu z pracownikami firmy.
Aplikacja powinna być łatwa i intuicyjna w użyciu. Jeśli klienci nie będą mogli znaleźć np. zakładki z liczbą zebranych punktów lub historią transakcji, szybko odinstalują apkę. Z kolei aplikacja z dobrym UX sprawi, że korzystanie z niej będzie przyjemnością.
Chcesz stworzyć aplikację lojalnościową, ale nie wiesz, od czego zacząć? Daj nam znać, napisz do nas i porozmawiajmy o tym. Stworzyliśmy już wiele tego typu aplikacji dla klientów z różnych branż i wiemy, jak wykorzystać mobile loyalty w biznesie.