Ile to już razy każdy z nas zadał sobie pytanie zaczynające się od tych słów? Jak często podobne frazy jak wymiary grafik w social media wpisywane są w Google? Zebraliśmy niezbędne informacje o rozmiarach grafik w social media. Tak, wszystko w jednym miejscu! Na końcu tego wpisu znajdziesz też ściągawkę – wszystkie najważniejsze wymiary podane na tacy. Zaczynamy.
Facebook daje wiele możliwości – publikowane grafiki mogą służyć jako posty, tła lub formaty reklamowe zachęcające odbiorców do działania. Jak możesz się domyślać, każda z nich wymaga nieco innego rozmiaru – zacznijmy od początku.
Post poziomy na Facebooku powinien przyjmować rozmiar 1200 x 900px (szerokość x wysokość). Jest to aspect ratio 4:3. A co z pionowym postem?
Posty pionowe powinny mieć wymiary co najmniej 800 x 1000px – proporcje 4:5. Na Facebooku są jeszcze kwadratowe posty – jaki jest dla nich najlepszy rozmiar?
Kwadratowe posty mają oczywiście proporcje 1:1. Optymalnie ich rozmiar powinien wynosić 1080 x 1080px.
Facebook Stories to rozmiar klasycznego ekranu FullHD, tylko że pionowo, czyli 1080 x 1920px. Jest to proporcja 9:16.
Zalecany rozmiar tła na Facebooku różni się w zależności od miejsca, w którym będzie wyświetlane – czyli Twój osobisty profil wymaga innej grafiki niż Twoja grupa czy organizowane przez Ciebie wydarzenie.
Na profilu osobistym lub fanpage’u cover photo powinno przyjmować rozmiar 820 x 312px. Pamiętaj, że osoby wyświetlające Twoją stronę na urządzeniach mobilnych zobaczą tylko środkowe 640px szerokości.
Z kolei tło grupy powinno przyjmować rozmiar 1640 x 856px, a cover photo wydarzenia 1200 x 628px.
Wytyczne dotyczące rozmiarów grafik w materiałach promocyjnych są niezwykle istotne – to przecież dobrze skomponowana reklama pozwoli Ci na osiąganie ważnych celów biznesowych.
Oficjalnie, wymiary reklamy CTW (Click To Website) powinny przyjmować 1200 x 628px, czyli tyle samo, co tło wydarzenia. Z naszego doświadczenia wynika jednak, że dobrze sprawdzi się też kwadrat o wymiarach 1080 x 1080px.
Każda z grafik w reklamie karuzelowej powinna przyjmować kształt kwadratu o rozmiarze 1080 x 1080px.
Z kolei dla reklam z celem polubienia strony (Page Like) zalecane są wymiary 1200 x 444px.
Posty na Instagramie nie mają tak ścisłych wytycznych, co te na Facebooku, ale podpowiadamy wymiary, które z naszego doświadczenia działają najlepiej.
W przypadku posta na Instagramie zalecamy kwadratowy format o wymiarach 1080 x 1080px.
Na Instagramie można publikować również poziome i pionowe posty. Dla poziomych zalecamy rozmiar 1080 x 565px, z kolei pionowe powinny przyjmować wymiary 1080 x 1350px.
Ostatnie treści – InstaStories – przyjmują takie wymiary, co Facebook Stories, czyli 1080 x 1920px.
W przypadku YouTube’a główną rolę pełnią materiały wideo, jednak ostatnio dzięki karcie Społeczność obrazy stają się coraz bardziej istotne. Dlatego spójrzmy, jakie rozmiary grafik najlepiej się tam sprawdzą.
Zacznijmy od podstaw – tło kanału. Wytyczne sugerują, że powinno ono przyjmować rozmiar 2560 x 1440px. Tak duży baner zapewnia, że Twój profil będzie estetycznie wyświetlany na telewizorach. Jednak na desktopie zobaczymy jedynie środkowe 423px wysokości, z kolei na urządzeniach mobilnych – środkowy prostokąt o wymiarach 1546 x 423px.
To ona jest tak samo ważna jak treść Twojego filmu – miniatura, która zwykle ma wpływ na decyzję użytkownika o kliknięciu w video. Obrazek powinien mieć wymiary 1280 x 720px.
W przechodzącej renesans karcie Społeczność na YouTube’ie można umieszczać zarówno nieruchome grafiki jak i gify – powinny one przyjmować proporcje 1:1. Dla postów na karcie Społeczność YouTube zalecamy rozdzielczość 1080 x 1080px.
LinkedIn pełni bardzo ważną funkcję w środowisku biznesowym – to tutaj możesz dotrzeć do ludzi z określonej branży. Ta aktywność przekłada się na popularność Twojej marki i zwiększającą się liczbę specjalistów zainteresowanych współpracą.
W przypadku postów na LinkedIn najlepiej sprawdzą się wymiary 1200 x 628px. Podobny rozmiar będzie dobrym wyborem także w przypadku postów sponsorowanych.
Prezencja jest ważna również na profilu LinkedIn. Aby zadbać o dobry wygląd osobistego profilu, najlepiej dobrać do niego grafikę w tle o wymiarze 1584 x 396px.
Na LinkedIn warto również dopracować wygląd profilu firmy – w tym przypadku w tle wymagany jest nieco mniejszy obraz – o wymiarach 1128 x 191px.
Zarówno dla reklam z pojedynczym zdjęciem, jak i karuzeli, najlepiej sprawdzą się kwadratowe grafiki o proporcjach 1:1. Reklamy na LinkedIn powinny przyjmować wymiary 1080 x 1080px, jednak maksymalny rozmiar obrazów jest dużo większy – aż 6012 x 6012px!
Ze względu na to, że Twitter może wyświetlić do 4 zdjęć w jednym poście, zalecamy używanie grafik o proporcjach 2:1 np. 1000 x 500px. W przypadku jednego zdjęcia w poście Twitter estetycznie wyświetli nawet obraz o proporcji 9:16, np. 1080 x 1920px.
Dla zdjęć w tle profilu na Twitterze zalecamy użyć rozdzielczości 1500 x 500px.
Twitter Fleet, czyli Stories na Twitterze – tutaj należy użyć grafiki o proporcjach 9:16, np. 1080 x 1920px, podobnie jak we wszystkich Stories na innych social mediach.
Praktycznie wszystkie materiały dostępne na TikToku (no może oprócz zdjęcia profilowego) przyjmują proporcję 9:16. Naszym zaleceniem jest przyjęcie rozdzielczości typowej dla Stories, czyli 1080 x 1920px.
Na koniec odejdźmy od portali społecznościowych i przyjrzyjmy się serwisowi Google Ads – używanie reklam displayowych jest świetnym sposobem, aby dotrzeć do nowych odbiorców lub odnowić kontakt z ludźmi, którzy już znają Twój serwis. A to dlatego, że promocja ta może wyświetlić się użytkownikowi praktycznie gdziekolwiek w Internecie. Jeśli chodzi o rozmiar tych materiałów – Google daje nam wiele wytycznych.
Jak wskazuje Google, reklamy w Display Network mogą przyjmować formaty GIF, JPG i PNG, a rozmiar jednego pliku nie powinien przekraczać 150kB. Warto też pamiętać, że w różnych regionach świata dostępne są dodatkowe wymiary grafik, które mogą wyświetlać się tylko w określonych lokalizacjach. Na przykład globalnie billboard to 970 x 250px, jednak w Polsce dostępny i popularny jest również billboard 750 x 100px.
Google postanowiło podzielić się rozmiarami reklam, które okazały się najskuteczniejsze w przyciąganiu uwagi klientów – są to:
Google wskazuje również na trzy rozmiary, które zdobyły dużą popularność w Polsce. Są to tzw. billboardy:
Projektując grafiki do kampanii reklamowej na Google Ads, nie musisz ograniczać się tylko do najpopularniejszych rozmiarów sugerowanych przez Google. Istnieje wiele możliwości, z których możesz skorzystać. Zacznijmy od rozmiarów reklam dla urządzeń mobilnych:
Na sam koniec przyjrzyjmy się jeszcze rozmiarom reklam, które są przystosowane do desktopów:
Wszystkie wymienione rozmiary reklam na Google Ads znajdziesz w tabelce na samym końcu artykułu.
Teraz już wiesz, jakie rozmiary powinny mieć najważniejsze treści na portalach społecznościowych i Google Ads. Co powinno się znaleźć w tych ramach z pixeli? To już zupełnie inna historia – którą z chęcią Ci opowiemy. Specjalnie dla Ciebie przygotujemy grafiki i posty gotowe do zamieszczenia w wybranych serwisach. Porozmawiajmy o możliwościach!
Tak, jak obiecaliśmy na początku wpisu, przedstawiamy ściągawki – jedna uwzględnia rozmiary grafik na social media, druga opisuje reklamy Google Ads – zapisz je lub dodaj tą stronę do zakładek, jeśli potrzebujesz na szybko odnaleźć najważniejsze treści!
Platforma | Materiał | Szerokość | Wysokość |
---|---|---|---|
Post poziomy | 1200 px | 900 px | |
Post pionowy | 800 px | 1000 px | |
Post kwadratowy | 1080 px | 1080 px | |
Facebook Stories | 1080 px | 1920 px | |
Tło na profilu | 820 px | 312 px | |
Tło na grupę | 1640 px | 856 px | |
Tło wydarzenia | 1200 px | 628 px | |
Reklama CTW | 1200 px | 628 px | |
Reklama karuzela | 1080 px | 1080 px | |
Reklama Page Like | 1200 px | 444 px | |
Post kwadratowy | 1080 px | 1080 px | |
Post poziomy | 1080 px | 565 px | |
Post pionowy | 1080 px | 1350 px | |
Stories | 1080 px | 1920 px | |
YouTube | Tło kanału | 2560 px | 1440 px |
Miniatura filmu | 1280 px | 720 px | |
Posty w karcie Społeczność | 1080 px | 1080 px | |
Post | 1200 px | 628 px | |
Tło profilu | 1584 px | 396 px | |
Tło firmy | 1128 px | 191 px | |
Reklamy | 1080 px | 1080 px | |
Post | 1024 px | 512 px | |
Zdjęcie w tle | 1500 px | 500 px | |
Twitter Fleet | 1080 px | 1920 px | |
TikTok | Dowolny materiał | 1080 px | 1920 px |
Urządzenie | Nazwa | Szerokość | Wysokość |
---|---|---|---|
Desktop | Banner | 468 px | 60 px |
Banner połowa | 234 px | 60 px | |
Pół strony | 300 px | 600 px | |
Wieżowiec | 120 px | 600 px | |
Szeroki wieżowiec | 160 px | 600 px | |
Pionowy banner | 120 px | 240 px | |
Portret | 300 px | 1050 px | |
Leaderboard | 728 px | 90 px | |
Duży leaderboard | 970 px | 90 px | |
Billboard | 970 px | 250 px | |
Mały prostokąt | 180 px | 150 px | |
Duży prostokąt | 336 px | 280 px | |
Button | 125 px | 125 px | |
Billboard PL | 750 px | 100 px | |
Podwójny billboard PL | 750 px | 200 px | |
Potrójny billboard PL | 750 px | 300 px | |
Mobile + desktop | Średni prostokąt | 300 px | 250 px |
Kwadrat | 250 px | 250 px | |
Mały kwadrat | 200 px | 200 px | |
Mobile | Leaderboard mobilny | 320 px | 50 px |
Duży banner mobilny | 320 px | 100 px |
Chcesz zamówić dedykowane grafiki do social media dla Twojej marki?
Napisz do nas i stwórzmy idealne kreacje do mediów społecznościowych: