„Ulubiona aplikacja nastolatków” – tak media nazywają TikTok (dawniej Musical.ly), czyli aplikację video na smartfony. Użytkownicy tworzą tu krótkie, 15-sekundowe nagrania zmiksowane z popularną muzyką. Udostępniają je także na innych platformach społecznościowych.
Aplikacja pomaga się wyróżnić, oferuje filtry, efekty i bazę utworów muzycznych. Pod materiałem możemy zostawić reakcję na post. Podstawą działania TikToka jest bieżące angażowanie użytkowników. To dopasowanie do potrzeb użytkowników jest głównym czynnikiem rosnącej popularności aplikacji. Obecnie jest jedną z najchętniej pobieranych aplikacji na całym świecie. Liczba użytkowników wzrosła o ponad 30.000.000 w ciągu 3 miesięcy… i wciąż rośnie!
To przede wszystkim Generacja Z (13-20 lat). Kochają nowe technologie. Nie wyobrażają sobie codzienności bez mediów społecznościowych. TikTok jest dla nich idealny – pozwala na szybki rozwój popularności, interakcje z użytkownikami z różnych miejsc na świecie. A przede wszystkim, co ważne dla tej grupy, stwarza możliwość wyrażenia samego siebie.
PRODUCT PLACEMENT W INFLUCENCER MARKETINGU
TWOJA MARKA TO UŻYTKOWNIK TIKTOKA
Pierwsza kampania marketingowa na TikToku w USA należała do marki GUESS. Stworzono wyzwanie #InMyDenim promowano osoby noszące produkty jeansowe do utworu Bebe Rexa „I’m a mess”.
TikToka wykorzystał też malezyjski McDonald’s i zorganizował tu konkurs. Żeby wziąć w nim udział, należało w aplikacji zamieścić link do publikacji na TikTok, a po weryfikacji odebrać swojego Big Maca i walczyć o nagrody.
Kampania Pizza Hut użyła specjalnych naklejek, np. kultowego czerwonego kapelusza czy okularów przeciwsłonecznych. Oczywiście użytkownicy mogli z nich za darmo korzystać. Według portalu Shichangbu filmy z naklejkami Pizza Hut były udostępnione ponad milion razy!