W tym roku w Twoje ręce trafia talia 47 kart trendów w marketingu i technologii. Pozwolą Ci one odkryć najbardziej znaczące zmiany w branży, ukierunkować działania oraz zainspirować Cię do kreatywnego wykorzystania tego co przyniesie 2025 rok.
Jak zawsze stawiamy na konkretne zjawiska oraz trendy w biznesie, które można wykorzystać już teraz.
Zapisz się i odbierz Karty Trendów 2025:
Trend 1
Social media dochodzą do szczytu swojej popularności. Wydajemy w nich najwięcej budżetów reklamowych i spędzamy tam najwięcej czasu. Dla wielu firm marketing to już tylko social media i Google. Jeśli więc dochodzimy do apogeum popularności tego kanału – to również czas na przemyślenia, co będzie następną siłą, która odmieni krajobraz komunikacji marketingowej.
8
kart
Trend 2
Ostatni rok upłynął pod znakiem eksploracji Large Language Models i zachwytów nad nimi. Kolejne miesiące przyniosą nam pewnie nieco rozczarowań, ale i konkretnych wniosków – czy sztuczna inteligencja faktycznie pomoże nam w rozwoju, pracy i edukacji. W 2025 AI wejdzie do biznesu i zaczniemy zwracać uwagę na zwroty z tych inwestycji.
12
Kart
Trend 3
Określenie to – choć opracowane na potrzeby krypto – dobrze oddaje obecne wysycanie globalnej ekonomii technologiami finansowymi. To, jakich płatności, w jaki sposób obsługiwanych i jak bardzo wygodnych użyjemy w naszych sklepach, produktach cyfrowych i usługach, często decyduje o sukcesie. W 2025 każdy rosnący biznes będzie miał w sobie coś z fintechu.
6
Kart
Trend 4
Nie sposób pominąć tego trendu, choć należy do niego podchodzić bardzo ostrożnie w swoich strategiach. Dedigitalizacja i dekonsumpcja to szansa tylko dla wybranych firm, a dla całej reszty – zbiór obserwacji i tendencji konsumenckich, z którymi należy się liczyć w najbliższym czasie.
7
Kart
Trend 5
W ciągu ostatnich lat marketerzy zakochali się w liczbach. Dla większości z nas była to jednak miłość dość powierzchowna. Dla niektórych (Nike) okazała się wręcz szkodliwa. Teraz widzimy, że same dane nie wystarczą. Budowanie marki to wciąż »sztuka« i szersza perspektywa sięgająca ponad słupki wykresów. Wejście AI do marketingu rzuci jeszcze więcej światła na ten ludzki aspekt, a branding będzie ważniejszy niż kiedykolwiek.
8
Kart
Trend 6
Zarówno zakres, jak i łatwość ekspresji ludzkiej kreatywności nigdy nie były większe. Platformy do monetyzacji, potrzeba wyróżnienia się marek za pomocą oryginalnego contentu, coraz większa ilość czasu, jaką społeczeństwo przeznacza na rozrywkę, to jedna część równania trendu. Jego drugą część stanowi generatywna AI pozwalająca każdemu tworzyć dzieła i treści na poziomie, o jakim kiedyś mogliśmy tylko marzyć.
6
Kart