Zanim zacząłem pisać ten wstępniak, musiałem poświęcić chwilę na przesłuchanie 4 top pozycji Taylor Swift w Spotify, żeby skumać produkcje artystki, której wpływ na świat właśnie komentuję.
Nie mogę powiedzieć, żeby jej twórczość do mnie docierała, ale chyba właśnie tak ma być. Swift jest totalnie amerykańskim memem, osadzonym w ich kulturze, w której football, popowi piosenkarze i Bóg wie co jeszcze zadecyduje który z dwóch starców zostanie prezydentem.
Polityka i biznes w USA posiadają unikalny pejzaż komunikacyjny, w którym wszystko jest częścią większego spektaklu, który ma wpływać konsumenta. Całość przypomina trochę amerykański wrestling, w którym udawana walka rozciąga się dalece poza amortyzowany ring – na całe życie wrestlerów.
Ciekaw jestem, jak nasz lokalny, polski spektakl odbierany jest przez osoby z zewnątrz.
Spis treści:
- Czy Taylor Swift może wpłynąć na wyniki wyborów w USA?
- Apple Vision Pro na ulicach amerykańskich miast
- Google zmienia Barda na Gemini
- Europejski start-up uzdrowi rynek farmacji
- Pepsi przejmuje Sphere
- Hologramy wchodzą do branży fashion
- Pokolenie Baby Boomers w marketingu kryptowalut
- Fox, Warner Bros i Disney zdominują streaming sportowy?
- OpenAI dodaje nowe znaki wodne do DALL-E 3
- Shorts
- Weekly Tool
- Wiedza z bloga
Czy Taylor Swift może wpłynąć na wyniki wyborów w USA?
Do wyborów w USA pozostało 9 miesięcy, więc walka o głosy staje się coraz bardziej zacięta. Czy amerykańska piosenkarka, producentka i influencerka, Taylor Swift może namieszać w kampanii wyborczej? Nie da się ukryć, że jako ikona popkultury ma ogromny wpływ na swoich fanów, wśród których największą część stanowią osoby do 40. roku życia. W tym przedziale wiekowym amerykańscy wyborcy są podzieleni – w 2020 roku około 40% z nich poparło Trumpa. W przekonywaniu właśnie tej grupy wsparcie Swift będzie istotne. Z drugiej strony Partia Republikańska próbuje wpłynąć na opinię publiczną i sugeruje, że Taylor Swift jest częścią „spisku, którego celem jest zatrzymanie Bidena w Białym Domu”. Według Financial Times całe zamieszanie wokół artystki wywoła głównie szum, a nie spodziewany wzrost liczby głosów w wyborach.
📰 Finacial Times [Paywall]
Apple Vision Pro na ulicach amerykańskich miast
Apple wprowadziło do sprzedaży gogle Vision Pro. Nowe okulary AR/VR są dostępne na razie tylko w Stanach Zjednoczonych. I chociaż produkt pojawił się na rynku na początku lutego, nieoficjalne raporty wskazują, że kupiło go już 200 tysięcy osób. Amerykańscy użytkownicy mediów społecznościowych zaczynają wrzucać filmy i zdjęcia, na których widzimy ludzi z nowym gadżetem na ulicach miast. Czy będziemy musieli się przyzwyczaić do tego niecodziennego widoku?
📰 Apple.com
🎥 Hello Apple Vision Pro
Google zmienia Barda na Gemini
Google dołącza do wyścigu z Microsoft oraz OpenAI i wypuszcza nowego chatbota napędzanego sztuczną inteligencją. Umarł Bard, niech żyje Gemini! Chatbot będzie dostępny jako bezpłatna aplikacja na Android i iOS, natomiast bardziej zaawansowany Gemini Ultra 1.0 będzie oferowany jako chatbot zintegrowany z narzędziami Google takimi jak: Gmail, Dokumenty i Arkusze. Miesięczny koszt subskrypcji to 20 dolarów.
📰 Financial Times [Paywall]
Europejski start-up uzdrowi rynek farmacji
Berlińska firma DUDE CHEM, która dostarcza przemysłowi farmaceutycznemu materiały ze zrównoważonej produkcji, zebrała 6,5 mln euro finansowania z funduszy venture capital. Start-up twierdzi, że może obniżyć koszty produkcji środków chemicznych o 30% i sprawić, że cały proces będzie bardziej przyjazny dla środowiska. W kontekście tego, że farmacja wytwarza o 55% więcej emisji niż przemysł motoryzacyjny, to ważny krok w stronę zmiany.
📰 Sifted
Pepsi przejmuje Sphere
Pepsi organizuje w Las Vegas szereg akcji wspierających nową kampanię Wild Cherry. Jednej z nich nie da się nie zauważyć — to reklama na popularnym MSG Sphere. Żeby zwiększyć zasięg swojej kampanii w digitalu, marka zaangażowała Zacha Kinga, twórcę znanego ze swoich sztuczek, do stworzenia kreacji wideo. Brand współpracuje także z Khaby Lame, popularnym TikTokerem. Wszystko to w ramach zbliżającego się Super Bowl.
📰 Marketing Dive
🎥 Get Wild with Zach King
Hologramy wchodzą do branży mody
Londyńczycy i turyści mieli okazję zobaczyć transmisję 10-metrowego hologramu m.in. supermodelki Gisele Bündchen na tle historycznego Tower Bridge. To działanie na pograniczu mody i marketingu jest częścią nowej strategii marki Boss po zatrudnieniu dyrektora generalnego Daniela Griedera i oddzieleniu Bossa od Hugo w 2021 roku. „W każdym sezonie chcemy zrobić coś odważnego, efektownego i przełomowego” – wspomniała Nadia Kokni, wiceprezes ds. globalnego marketingu i komunikacji marki w spółce-matce Hugo Boss.
📰 Vogue Business
🎥 Spring/Summer 2024 Hologram | BOSS
Pokolenie Baby Boomers w marketingu kryptowalut
Firmy ścigają się w promowaniu wśród pokolenia Baby Boomers nowych funduszy notowanych na giełdzie bitcoin. Kampanie, których wysyp widzimy teraz w mediach branżowych, są następstwem zatwierdzenia przez Komisję Papierów Wartościowych i Giełd pierwszych amerykańskich funduszy notowanych na giełdzie, które bezpośrednio przechowują bitcoiny.
📰 The Wall Street Journal
Fox, Warner Bros i Disney zdominują streaming sportowy
Streaming zamiast filmu? Fox Corp., Warner Bros. Discovery i Disney zamierzają uruchomić nową spółkę zajmującą się streamingiem, dzięki której wszystkie programy sportowe będą dostępne pod jednym kanałem szerokopasmowym. Nazwa nowego tworu ani ceny subskrypcji nie zostały jeszcze ogłoszone. Trzej giganci medialni mają uruchomić nową usługę jesienią tego roku.
📰 Variety
OpenAI dodaje nowe znaki wodne do DALL-E 3
Coraz więcej firm dołącza do Coalition for Content Provenance and Authenticity (C2PA), dlatego generator obrazów OpenAI DALL-E 3 dodaje znaki wodne do metadanych obrazów. Dzięki temu będzie można sprawdzić pochodzenie obrazu (które narzędzie AI zostało użyte do jego stworzenia) za pośrednictwem witryn takich jak Content Credentials Verify.
📰 The Verge
Shorty
🩳 Zobacz wszystkie reklamy Super Bowl 2024
🩳 Jak dotrzeć do odbiorców na każdym etapie ścieżki zakupowej? [INFOGRAFIKA]
🩳 Facebook nie umiera. Firma udostępniła raport za Q4 i cały 2023 rok
Weekly Tool
Stable Zero123
Wygeneruj wysokiej jakości obiekty 3D z pojedynczych obrazów. Żeby pokazać swój produkt w widoku 360, nie musisz już inwestować w specjalistyczną sesję zdjęciową i zatrudniać kolejnego specjalisty do zaprojektowania odpowiedniego pliku. Sztuczna inteligencja wspierająca Stable Zero123 pozwala na generowanie obiektu 3D z pojedynczych zdjęć. Możesz z niego skorzystać bezpłatnie w celach niekomercyjnych (np. do testów) albo wykupić pakiet do wykorzystania komercyjnego.
Wiedza z bloga w GreenLetter
Analityka predykcyjna i AI w branży farmaceutycznej