Kryptowaluty to nieunikniona już w tej chwili technologia, która rozwiązuje problem własności i płatności. To oczywiste, że tradycyjne firmy z tej branży muszą jak najszybciej wejść w temat kryptowalut i zaproponować swoje produkty i usługi w oparciu o technologię przyszłości. Ewentualne błędy i falstart to zerowy koszt w porównaniu do konsekwencji związanych z pojawieniem się za późno i przegapieniem technologicznego przesunięcia płyt tektonicznych biznesu. Wiedzą to obserwatorzy firm takich jak Nokia. Visa też to wie. Pamiętajmy jednak, że takie zmiany dotyczą nie tylko największych graczy. Kiedy dochodzi do istotnych zmian w technologii, mniejsze firmy również mogą wybić się – lub pójść w niepamięć. Inwestując niewiele, można wiele zyskać. Nie inwestując nic, można stracić wszystko.
Spis treści GreenLetter:
- Visa idzie na poważnie w krypto
- AR. Konsumenci pragną doświadczeń
- Najlepsze marki na Twitterze w 2021 roku
- Facebook omija prowizje App Store
- Reklama cyfrowa ma się świetnie
- Czy Coca-Cola poradzi sobie na TikToku?
- Cheetos i krypto na Art Basel
- Nieco inna świąteczna reklama
- Shorty GreenLetter
- Weekly Tool w GreenLetter
- Poznaj NFT. Wiedza z bloga
Visa idzie na poważnie w krypto
Visa ogłosiła, że w ramach Visa Consulting and Analytics (VCA) będzie oferować swoim klientom i partnerom doradztwo w sprawie kryptowalut. Nieco wcześniej podczas konferencji fintech Cuy Sheffield, szef Visa ds. kryptowalut i twarz z okładki dzisiejszego wydania GreenLetter, powiedział, że są one “cool”. O firmie zrobiło się też głośno, gdy Visa kupiła NFT CryptoPunk.
Ostatni ruch pokazuje, że zainteresowanie nową technologią to nie tylko marketingowe działania, ale chęć zawłaszczenia kawałka kryptowalutowego tortu, zanim sięgnie po niego konkurencja. Świadczy o tym też to, że Visa w ciągu ostatnich 18 miesięcy nawiązała szereg nowych współprac z platformami kryptowalutowymi. Firma przeprowadziła również badanie na temat postaw konsumentów wobec kryptowalut – pokazało ono, że 40% z ponad 6 000 respondentów byłoby skłonnych do zmiany głównego banku na taki, który oferuje produkty kryptowalutowe.
📰 TechCrunch
AR. Konsumenci pragną doświadczeń
„Marki coraz częściej wykorzystują AR do angażowania klientów na każdym etapie ścieżki zakupowej” – zauważa Allison Ferenci, CEO i współzałożycielka Camera IQ. Firma oferuje oprogramowanie, które upraszcza proces tworzenia doświadczeń AR, eliminując potrzebę pisania kodu. Dzięki temu rozwiązaniu marketerzy nie muszą ograniczać treści online na urządzeniach mobilnych do statycznych obrazów lub tradycyjnych filmów – mogą w prosty sposób tworzyć wirtualne obiekty, które dają nowym i obecnym klientom lepsze, pełniejsze doświadczenia.
„Konsumenci nie szukają już tylko pasywnych, płaskich treści, takich jak zdjęcia i wideo. Chcą być częścią tego doświadczenia” – uważa Ferenci. Statyczny content generuje wskaźnik zaangażowania na poziomie 1,6%, podczas gdy technologia AR podnosi go aż do 50%. W ciągu pięciu lat, odkąd gra mobilna Pokemon Go wprowadziła AR do globalnego mainstreamu, technologia ewoluowała, a marki coraz częściej integrują ją z działaniami marketingowymi.
📰 Marketing Dive
Najlepsze marki na Twitterze w 2021 roku
Platforma ogłosiła tegorocznych zwycięzców #BestOfTweets. Największym wygranym został McDonalds, który w zwyciężył w kategorii „Najlepsza obecność marki„. Najczęściej tweetowało się z kolei o Disney+. Producent ciasteczek Oreo został wyróżniony za swoją kreatywną i innowacyjną kampanię. Jeśli chodzi o pojedynczy tweet – wygrał Nick Jr, edukacyjny kanał telewizyjny.
📰 Social Media Today
Facebook omija prowizje App Store
Meta znalazł nowy sposób na wsparcie twórców i jednocześnie na uniknięcie płacenia prowizji sklepom z aplikacjami. Technologiczny gigant uruchamia nową funkcję związaną z Facebook Stars, dzięki której fani mogą kupować i przekazywać wirtualne gwiazdki swoim ulubionym influencerom podczas transmisji na żywo. Zazwyczaj użytkownicy kupują gwiazdki w sklepie z aplikacjami. Przychody są wtedy dzielone z dostawcą platformy – czyli Apple lub Google. Ale kiedy fani kupią gwiazdki przez nową stronę Facebooka, używają Facebook Pay, omijając App Store i Google Play. Facebook uważa, że to pozwoli użytkownikom „uzyskać więcej gwiazdek w niższych cenach”.
📰 TechCrunch
Reklama cyfrowa ma się świetnie
Wzrost w cyfrowej reklamie ma dużą szansę osiągnąć 31% na koniec roku. Do tego digital advertising będzie stanowić prawie 65% wszystkich reklam w 2021 r. – prognozuje GroupM. Wzrost w całej branży ma osiągnąć ponad 22%. „Możliwe, że to najszybszy wzrost w historii reklamy” – powiedział Brian Wieser z GroupM. Stabilny wzrost ma utrzymać się w nadchodzącym roku. Firma szacuje, że z kolei reklama telewizyjna wzrośnie o 11,7% w 2021 r. – ale to nie wystarczy, aby zrównoważyć spadek z 2020 r. Rynek reklamy TV według przewidywań nie powróci do poziomów sprzed pandemii aż do 2023 r.
📰 Ad Exchanger
Czy Coca-Cola poradzi sobie na TikToku?
Coca-Cola uruchomiła swój profil na TikToku i od razu zaproponowała taneczne wyzwanie #ShareTheMagic z piosenką „Open” Khalida. Obecność na platformie to próba zjednania sobie młodszych konsumentów. Wcześniej marka chciała dotrzeć do graczy, wypuszczając reklamę o tematyce e-sportu, jednak według krytyków produkcja była nieautentyczna. Ciekawe, czy uda jej się przekonać do siebie użytkowników TikToka, dla których autentyczność jest ważna, jeśli nie najważniejsza.
📰 AdAge (Paywall)
Cheetos i krypto na Art Basel
Art Basel to targi sztuki, które odbywają się w szwajcarskiej Bazylei, Miami na Florydzie i w Hong Kongu. W tym roku na udział w wydarzeniu zdecydowało się kilka brandów. Cheetos zaprosił artystę Lefty Out There do stworzenia oryginalnego dzieła wykonanego z… pomarańczowego chrupkowego pyłku. Na targach w Miami pojawiła się też kryptowalutowa platforma MoonPay. Podczas wydarzenia pokazała przykłady sztuki cyfrowej i ogłosiła współpracę z FaZe Clan, amerykańską organizacją e-sportową.
📰 Marketing Brew
Nieco inna świąteczna reklama
Sezon na reklamy świąteczne w pełni, a wiele produkcji ciężko od siebie odróżnić. Wspólnota, radość ze spotkań i z bycia razem – pandemia sprawiła, że te tematy pojawiają się najczęściej. Albert Heijn, największa sieć supermarketów w Holandii, poszła nieco inną drogą. W tym roku wypuściła świąteczny spot, w którym główna rola przypadła parze zakochanych chomików.
🎥 Albert Heijn | The smallest ‘big love’ story of the year
📰 AdWeek (Paywall)
🩳 Shorty GreenLetter
Z Twittera znikną zdjęcia i wideo udostępnione bez zgody ich właścicieli.
🛠 Weekly Tool w GreenLetter:
Tym razem tool z polecenia naszego software house’u, czyli Develtio. Tally.so to pochodzące z Belgii narzędzie do tworzenia formularzy online np. do kampanii lead generation, czy pozyskiwania i analityki danych. W 15 minut bez znajomości języków programowania #nocodezone możesz stworzyć od zera profesjonalny formularz i zaimplementować go np. na landing page Twojej kampanii.
GreenLetter przeczytany? Więcej wiedzy znajdziesz na blogu Green Parrot:
🦜 NFT w biznesie, kulturze i sztuce: najważniejsze funkcje i czynniki sukcesu projektów NFT
🦜 Instagram Reels, czyli Instagram znowu na czasie