O AI mówi się ostatnio tak dużo, że większość osób z branży po prostu już się do tego przyzwyczaiło i twierdzi wręcz, że był to tylko tymczasowy hype i jak widać nic z tego nie wynikło.
Nic bardziej błędnego. Tempo rozwoju jest zastraszające. Pamiętajmy że minęło dopiero kilka miesięcy, a tej chwili prawie każdy produkt cyfrowy zawiera w sobie jakąś funkcjonalność opartą o LLM (large language model – takie jak GPT-4).
Google, Microsoft, OpenAI prześcigają się w launchowaniu nowych funkcji opartych o generatywne AI. Rynkowe kolosy dowożą nowe produkty w tempie startupów a nawet szybszym. To rzecz raczej niebywała.
Konkurencja na rynku jest tak potężna, bo każdy stara się postawić w AI choćby najmniejszy krok. Dlaczego? Bo firmy tech wiedzą, że jeśli nie będą tam dostatecznie wcześnie to nie będzie ich wcale.
Nie dajmy się zmylić. AI to nie hype. AI nie zwalnia rozwoju. AI będzie, a nawet już jest, najważniejszym przełomem tej dekady. Nie przegap tego.
Spis treści:
- ChatGPT: bazuj na zdjęciach i głosie, nie tylko tekście
- Marketing dziecięcy i rodzinny w TV
- Influencerzy nie czują klimatu?
- Amazon inwestuje w AI
- Spędzamy w social mediach więcej czasu
- Nowe narzędzia dla twórców na Youtube
- Wzrost zainteresowania kobiecym sportem zmienia branżę
- Czy Apple i Google zmienią świat podcastów?
- Shorty
- Weekly Tool
- Jak reklamować się w podcastach? Wiedza z bloga
ChatGPT: bazuj na zdjęciach i głosie, nie tylko tekście
Ciągle uczysz się pisać dobre prompty do ChatGPT? Już niedługo będzie można zostawić wiadomość głosową i/lub dodać zdjęcie. Funkcja ta zostanie udostępniona użytkownikom korzystającym z komercyjnej wersji ChatGPT w ciągu najbliższych 2 tygodni. Pozostali użytkownicy otrzymają ją w późniejszym terminie. Już niedługo poczujemy się jak Joaquin Phoenix w filmie “Her”.
🤖 Open AI
📰 The Verge
Marketing dziecięcy i rodzinny w TV
Jak i czy reklamować produkty dla dzieci i rodzin? To problem, z którym od lat zmagają się producenci produktów skierowanych do tych grup docelowych. Tim Höchel, prezes We Are Family, uważa, że malejący wpływ telewizji nie powinien powstrzymywać marek od nawiązywania kontaktu z dziećmi w tym kanale. Podrzuca też przykłady, jak robią to marki na świecie.
📰 The Drum (Paywall)
Influencerzy nie czują klimatu?
84% twórców treści na YouTube, TikTok i Instagramie uważa, że powinni powstrzymać się od publikowania treści na tematy klimatyczne. 76% chce rozmawiać o kwestiach klimatycznych, ale ponad ⅓ (38%) boi się o greenwashing – wynika z badań przeprowadzonych przez Unilever. W kontrze są inne badania (również Unilever), które wskazują, że social media i influencerzy w dużej mierze wpływają na zachowania konsumentów, zdecydowanie bardziej niż telewizja, wiadomości czy kampanie informacyjne/rządowe.
📰 The Drum (Paywall)
📝 Unilever
Amazon inwestuje w AI
Amazon inwestuje w AI, żeby zaostrzyć rywalizację z Microsoft, Meta, Google i Nvidia. Na co przeznaczą 4 miliardy dolarów? W ramach umowy inwestycyjnej Anthropic wykorzysta należącego do Amazona giganta chmurowego AWS jako głównego dostawcę usług w chmurze do obsługi obciążeń o znaczeniu krytycznym, w tym badań nad bezpieczeństwem.
📰 TechCrunch
Spędzamy w social mediach więcej czasu
Spędzamy w social mediach jeszcze więcej czasu niż przed pandemią. Jak być obecnym i dostępnym dla potencjalnych Klientów jako marka? Z raportu Sprout Social. wynika, że najlepszym sposobem jest po prostu odpowiadanie klientom. Kolejnym jest tworzenie oryginalnych treści a nie ślepe podążanie za trendami. Więcej przeczytasz w opracowaniu.
📰 MarketingDive
Nowe narzędzia dla twórców na Youtube
Za mało jest sztucznej inteligencji w social mediach prawda? Dlatego YouTube dołącza do tego szaleństwa i udostępnia kolejne funkcjonalności dla swoich twórców. Po pierwsze YouTube zaprezentował nową funkcję generatywnej sztucznej inteligencji „Dream Screen”, która umożliwia twórcom dodawanie obrazów lub tła filmów wygenerowanych przez sztuczną inteligencję do swoich filmów Short w YouTube. Dodatkowo YouTube udostępnia bezpłatną aplikacje do edycji i tworzenia filmów – „YouTube Create”. A jeśli twórców będzie trapił brak weny – Youtube udostępnia generator pomysłów AI.
📰 SocialMediaToday
🎞️ Youtube
Wzrost zainteresowania kobiecym sportem zmienia branżę
Ponad 3 miliony widzów oglądało mecz Coco Gauff na US Open. Amerykańskie siatkarki pobiły światowy rekord frekwencji na wydarzeniu sportowym – Memorial Stadium na Uniwersytecie Nebraska w Lincoln oglądało 92 003 widzów. Wzrost zainteresowania kobiecym sportem zmienia także branżę reklamową.
📰 Dididay
Czy Apple i Google zmienią świat podcastów?
Apple i Google walczą o to, aby ich użytkownicy spędzali jak najwięcej czasu w aplikacji. Rozwijają więc swoje platformy do słuchania podcastów. Apple Podcasts umożliwia połączenie subskrypcji innych firm z różnymi aplikacjami lifestylowymi i informacyjnymi, w tym Bloomberg, Curio, Sleep Cycle, The Economist td, a do tego umożliwia korzystanie z aplikacji na różnych nośnikach, bez gubienia wątku. Google za to zamierza skonsolidować użytkowników Podcastów Google z Youtubem, który do końca 2023 roku ma obsługiwać także RSS.
📰 TheVerge
Shorty
Weekly Tool
Whatagraph jest dla Ciebie, jeśli chcesz tworzyć lepsze, ciekawsze, wygodniejsze w odbiorze zbiory danych o marketingu. Narzędzie sprawdzi się w agencji, firmach, które realizują marketing inhouse a także u freelancerów.
Możesz połączyć się z ponad 40 źródłami danych, takimi jak Google Analytics/GA4 i Google Search Console, TikTok Ads, Pinterest, Meta, YouTube czy Google Ads. Sprawdź ponad 100 szablonów raportów, na których możesz oprzeć swoje kolejne podsumowanie działań marketingowych.