Co ma odśnieżanie do wzmacniania lojalności klientów? Według Domino`s bardzo dużo. Marka uruchomiła drugą odsłonę akcji, w której inwestuje niemałe pieniądze na odśnieżanie dróg w obszarach, które zmagają się z zimowymi utrudnieniami w ruchu.
Poza sezonem zimowym marka zorganizowała akcję „Paving for Pizza”, w ramach której naprawiała drogi w wybranych gminach w USA, aby chronić integralność pizzy w drodze do domu. Jak tłumaczy Kate Trumbull, Domino’s chief brand officer chodzi o udowodnienie obsesji marki „na punkcie zapewnienia, że nic nie stanie na przeszkodzie naszym klientom i gorącej, pysznej pizzy”.
Klienci lubią marki, które mówią, ale kochają te, które robią. Nie będę więc oceniać jakości pizzy Domino`s, ale dzisiaj przybiję piątkę za działanie na korzyść lokalnych społeczności, ułatwianie życia dostawcom i pomysłowość we wzmacnianiu wartości marki.
Co Ty sądzisz o takim zagraniu? Czy akcja Domino`s sprawdziłaby się na polskim rynku?
Spis treści:
- Domino’s przyznaje pół miliona dolarów dotacji na odśnieżanie
- Spotify zwolnił 1500 osób i… zrobił to z klasą
- TikTok x Ticketmaster. Współpraca idealna?
- Elona Muska z xAI szuka miliarda dolarów
- Rynek podcastów chce być jak Hollywood
- Meta wycofuje się z użytecznej zmiany
- Jak Coca Cola romansuje z AI?
- National Geographic znika z kiosków
- Youtuber skazany na sześć miesięcy więzienia
- CNN uruchamia własne Shortsy
- Shorty
- Weekly Tool
- Apple Search Ads. Przewodnik dla początkujących. Wiedza z bloga
Domino’s przyznaje pół miliona dolarów dotacji na odśnieżanie
Domino’s wspiera lojalność klientów w ciekawy sposób. To już druga odsłona akcji „Plowing for Pizza”, w której firma przekaże 500 000 dolarów dotacji na odśnieżanie, aby zapewnić klientom dostęp do sieci pizzerii pomimo najgorszej zimowej pogody. Konsumenci mogą przesłać swój kod pocztowy, aby ubiegać się o dotację, a sieć przez cały sezon przekaże 25 000 dolarów 20 miastom. Program jest już realizowany w Erie w Pensylwanii; Marquette, Michigan; i Manhattan w Montanie.
📰 MarketingDive
Spotify zwolnił 1500 osób i… zakomunikował to z klasą
„Nieważne, jak się zaczyna, ważne jak się kończy”. To często powtarzany bon mot, jednak sposób pożegnania z firmą i offboarding ma znaczenie. Podobnie jak komunikacja zarówno wewnętrzna, jak i zewnętrzna. CEO Spotify nie miał łatwego orzecha do zgryzienia. Pomimo dobrych wyników finansowych zdecydował się na ważny krok, czyli zwolnienie 1500 osób. W jaki sposób to zakomunikował i czego możemy się z tego nauczyć? WSJ przeanalizowało całą wiadomość do pracowników.
📰 The Wall Street Journal (Paywall)
TikTok x Ticketmaster. Współpraca idealna?
W tamtym roku Tik Tok uruchomił możliwość zakupu biletów in-stream, w ramach współpracy z Ticketmaster. TikTok twierdzi, że dzięki tej integracji w pierwszym roku współpracy udało się dowieźć ponad 2,5 miliarda wyświetleń filmów wideo, co miało wpływ także na monetyzację. Przez rok współpraca w USA działała tak sprawnie, że obaj partnerzy postanowili rozwinąć ofertę w 20 kolejnych krajach, w tym w Polsce!
📰 SocialMediaToday
Start-up Elona Muska chce zebrać 1 miliard dolarów finansowania
Musk był jednym z założycieli OpenAI, ale odszedł ze spółki po 3 latach. Teraz razem z nową spółką xAI poszukuje finansowania na własne rozwiązanie wykorzystujące sztuczną inteligencję. Jak wynika z dokumentów złożonych w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd, firma pozyskała już od inwestorów 135 mln dolarów, ale ma chrapkę na dużo więcej.
📰 Finantial Times (Paywall)
Rynek podcastów chce być jak Hollywood
Zaostrzająca się konkurencja zmusza podcasterów i firmy audio do zwiększania budżetów reklamowych. Skończył się czas, w którym podcasty osiągały doskonałe wyniki tylko dzięki poleceniom słuchaczy i bezpłatnej promocji. Jednym z przykładów niestandardowej akcji promocyjnej podcastu jest „Holiday Green Room” w centrum handlowym w Century City w Los Angeles. To pop-up, który błyskawicznie stał się popularną atrakcją miasta. Inne przykłady to reklama outdoorowa, np. billboardy na Times Square. Promocja podcastu już od dawna nie jest bezkosztowa.
📰 The Wall Street Journal (Paywall)
Meta wycofuje się z użytecznej zmiany
Kiedy Meta poinformowała o planie integracji skrzynek odbiorczych Facebook i Instagram, użytkownicy krzyknęli „No w końcu!”. Teraz po cichu wycofuje się ze swoich postanowień. Jest to sprzeczne z planem integracji wiadomości Meta, w ramach którego firma miała dążyć do stworzenia uniwersalnej skrzynki odbiorczej, która byłaby dostępna na Facebooku, Instagramie i WhatsApp. To krok w tył i całkowite zaprzeczenie wcześniejszego planu. Czy to dobre rozwiązanie?
📰 SocialMadiaToday
Jak Coca Cola romansuje z AI?
Coca Cola stała się liderem w dziedzinie generatywnej sztucznej inteligencji wśród marek konsumenckich. W ciągu zaledwie dziewięciu miesięcy gigant napojów zastosował tę technologię na różne sposoby, tworząc jedną z najlepszych kampanii roku i wskazując drogę innym markom na 2024 rok i nie tylko. Podczas gdy wiele marek z boku obserwowało wyścig zbrojeń AI na początku 2023 r., Coca Cola szybko wykorzystała współpracę firmy konsultingowej Bain & Company i OpenAI, aby uruchomić platformę „Create Real Magic”. Zobacz efekty połączenia Coca Coli i AI i przeczytaj wywiad z Selmanem Careaga – President, Global Coca‑Cola Category.
📰 MarketingDive
Nowa funkcja Yahoo z wykorzystaniem AI i danych własnych
Optymalizacja wydajności oparta na sztucznej inteligencji jest obecnie w modzie. Yahoo włącza się do akcji, wypuszczając Blueprint – nową funkcję DSP, która oferuje rekomendacje optymalizacji w trakcie realizacji celów kampanii reklamowych i pomaga określić długoterminową wartość danej osoby i prawdopodobieństwo konwersji. Warto obserwować i eksperymentować z tym rozwiązaniem.
📰 AdExchanger
Twitch opuszcza Koreę
27 lutego 2024 będzie ostatnim dniem Twitcha w Korei. Dlaczego podjęto taką decyzję? Koszty operacyjne w Korei są znacznie wyższe niż w innych krajach, a eksperymenty z modelem peer-to-peer w zakresie jakości źródła nie przyniosły pożądanych skutków. Twitch chce jednak pomóc streamerom z Korei, którzy zbudowali swoje społeczności na tej platformie. W ramach wsparcia chce znaleźć twórcom alternatywne miejsce do prowadzenia transmisji na żywo w Korei i w tym celu kontaktuje się z kilkoma serwisami, aby pomóc w przejściu na nową platformę.
📰 Twitch
National Geographic znika z kiosków
„To koniec epoki i początek kolejnej!” – tak o zmianach w dostępności magazynu poinformował autor ostatniej okładki, którą będzie można kupić tradycyjnie w kioskach. National Geographic znajduje się w pierwszej dziesiątce amerykańskich magazynów stosujących prenumeratę. Od nowego roku subskrypcja będzie jedynym sposobem na otrzymanie kultowego pisma. „National Geographic” znika ze sprzedaży w kioskach i salonach prasowych.
📰 The Verge
Youtuber skazany na sześć miesięcy więzienia
Czego się nie robi dla zasięgów? Kalifornijski YouTuber, który według władz celowo rozbił swój samolot i opublikował wideo z tego zdarzenia w Internecie, został skazany na sześć miesięcy więzienia za utrudnianie śledztwa poprzez zniszczenie wraku. Śledczy ustalili, że Youtuber miał umowę sponsorską mającą na celu promowanie produktu firmy w opublikowanym przez siebie filmie i nigdy nie miał zamiaru dokończyć zaplanowanego lotu.
📰 The Guardian
CNN uruchamia własne Shortsy
W ramach starań o dotarcie do młodego pokolenia odbiorców telewizja CNN uruchomiła CNN Shorts — nowy pionowy odtwarzacz wideo na swojej stronie internetowej. Oprócz publikacji krótkich form wideo na Tik Tok (3,1 mln obserwujących), YouTube (15,8 mln obserwujących) czy Instagram (19,7 mln obserwujących), publikuje je na specjalnie stworzonej sekcji na www, która na razie udostępniona została w wersji BETA. Format aktualnie jest wykorzystywany w treściach z kanału wiadomości. CNN planuje rozszerzyć ofertę filmów i produkować je na potrzeby innych kategorii, takich jak rozrywka, podróże i styl.
📰 Variety
Shorty
Podsumowań 2023 roku czas start. Zobaczcie kilka zestawień z ostatniego tygodnia:
Weekly Tool
Human Intelligence on Demand powstało, aby maksymalnie skrócić i usprawnić proces rekrutacji i łączyć biznesy z doskonale dopasowanymi, niezależnymi ekspertami od marketingu. To ulga dla freelancerów, którzy nie muszą już martwić się o całą papierkową robotę i mogą skupić się na realizacji i wynikach. A także dla firm, które cały proces rekrutacji freelancera są w stanie zamknąć w 48h.