Marketing to m.in.umiejętność rozpoznania i oswojenia nadchodzących trendów. Szeroko pojęty lifestyle jest obszarem, na który padnie nasz komunikat reklamowy. Co czeka nas w 2019? Do czego aspiruje nasza generacja?
Nowoczesny konsument posiada coś, na co powinniśmy zwracać szczególną uwagę – ŚWIADOMOŚĆ. Wie, z czym wiąże się odpowiedzialna moda, troska o środowisko i jakich cennych składników należy szukać w kosmetykach. Najbliższe miesiące to rozkwit popularności naturalnej i koreańskiej pielęgnacji oraz odpowiedzialnej mody.
Nowoczesny obywatel świata chce dbać o siebie bez szkody dla planety.
Świadomość i odpowiedzialność sprawia, że kupujemy głównie to, co sprzyja ekologii. Otaczamy się ekoproduktami, ograniczamy użycie słomek do napojów, dzieci bawią się zabawkami z bioplastiku, a my budujemy domy przyjazne środowisku. Milenialsi są osobami, dla których istotna jest misja marki, proces powstawania produktu i doświadczenie, jakie za nim stoi.
Wśród masy komunikatów wygrywają te autentyczne – wiemy to od dawna. Najlepszej jakości treści tworzą w tym kontekście influencerzy. W najbliższym czasie spodziewamy się rozwoju tzw. “monetyzacji selfie”, gdzie użytkownicy publikujący atrakcyjne posty świadomie polecają marki, którym ufają. Nową miarą zasięgu będzie miara zaufania. Na rynek wkroczą mikro i nanoinfluencerzy, którzy wśród mniejszej grupy odbiorców zdobędą ogromne zaufanie.
Na czym polega rozrywka milenialsów i generacji Z? Młodzi i aktywni lubią się bać (np. filmu), słuchać muzyki na sprzęcie najlepszej jakości i uciekać w doświadczanie wirtualnej rzeczywistości. Z takich powodów przejmujemy modę na dobry dźwięk, a popularność gier komputerowych nie słabnie.
Do wielkiego worka z nowoczesną kuchnią przybywają egzotyczne potrawy, superfood i pomysły na najzdrowszą dietę. Świadomy milenials skupia się na smaku i szuka zdrowych alternatyw dla tradycyjnych składników. Idealnym przykładem metamorfozy w naszej kuchni jest pieczywo, które przez wiele lat miało kiepski PR. Teraz mamy chleb bezglutenowy, chleb dla cukrzyków, na zakwasie, chleb z ziaren i domowe bułki burgerowe z sezamem. Wszystko to łączy nowoczesne podejście do kuchni z tęsknotą za tradycją. Na polskim rynku widać modę na rodzime kiszonki, wpływ kuchni zero waste i fotogeniczne potrawy, które mają smakować i pięknie wyglądać. Temat kuchni bezpośrednio łączy się z modą na dbanie o siebie, więc zaraz po kawie milenials wypije matcha tea i napar z kurkumy.
Dbamy o naszą produktywność, planujemy zadania i… pracujemy coraz więcej. Zastanawiamy się nad tym, jak wypadliśmy, afirmujemy i instalujemy nowe aplikacje do zarządzania czasem. Jednocześnie dbamy o nasze wnętrze, medytujemy i wydajemy pieniądze na dobra związane z szeroko pojętym wellness.
64% Amerykanów gra w gry komputerowe. Streamingi z gier ogląda tam więcej osób niż tradycyjne CNN. Na polskim gruncie trend gamingowy rozwija się inaczej, ale z pewnością ma ogromne znaczenie, wystarczy wspomnieć popularność katowickiego Intel Extreme Masters. Zdecydowanie warto zwrócić uwagę na to zjawisko, jeśli Twoja grupa docelowa to młodzi nowocześni Polacy.
Aktywnie! Zamieniamy miasto na bezpośredni kontakt z naturą i wsią, do głosu dochodzi glamping (camping w stylu GLAM). Inspiracji (nie tylko) wakacyjnych szukamy na Facebooku i Instagramie. Podziwiamy minimalistyczne domy wybudowane w lesie i busy, którymi cyfrowi nomadzi przemierzają świat. Uwielbiamy podróżować niskobudżetowo i próbować najnowszych form aktywności tj. via ferrata i zip line. Nie znacie tego? Spróbujcie w tym roku! Jak wygląda nasza aktywność, kiedy wracamy do miasta? Korzystamy z siłowni plenerowej, jeździmy na rowerze, deskorolce i hulajnodze. Komunikacja marketingowa też nie może stać w miejscu. Wyznaczmy jej dobry kierunek!