Facebook, Instagram, YouTube – wciąż prowadzisz działania marketingowe głównie na tych “starych, dobrych” platformach społecznościowych i patrzysz podejrzliwie na TikToka? Czy Ci się to podoba czy nie, TikTok już na dobre zadomowił się na rynku mediów społecznościowych. Zobacz, jak możesz go mądrze wykorzystać w działaniach marketingowych.
Krótka odpowiedź brzmi: tak. Platforma wciąż zyskuje na popularności i nic nie wskazuje na to, że ten trend się odwróci. Ty wciąż jednak myślisz, że TikTok to przelotny trend, na którym królują niepoważne i niezrozumiałe wyzwania? Spójrz na poniższe statystyki.
Reklama na TikToku działa. Liczba konsumentów, którzy zetknęli się z reklamami na TikToku, wzrosła w ciągu roku niemal dwukrotnie – z 19% do 37%. Co więcej, medium znane z krótkich klipów jest postrzegane za najbardziej innowacyjne miejsce dla reklam i odnotowało podwojenie poziomu zaufania wśród marketerów. Jeśli nie chcesz zostać w tyle, już dzisiaj zaprzyjaźnij się z aplikacją uwielbianą przez Gen Z. Zobaczysz, że nie taki TikTok straszny, jak Ci się wydaje.
Dla początkujących użytkowników TikTok może wydawać się nieco… dziwny. Nie bój się – szybko przywykniesz do tego, jak działa platforma. Żeby jak najlepiej wykorzystać potencjał apki już dzisiaj poznaj trendy, o których każdy marketer musi wiedzieć.
Już dawno temu Tiktok przestał być miejscem, w którym królują tylko i wyłącznie treści, które osoby starsze od pokolenia Z uznają w najlepszym wypadku za niepoważne. Dziś wielu twórców wykorzystuje TikToka do przekazania swoim odbiorcom wartościowej wiedzy. To trend, który z sukcesem mogą wykorzystać brandy z różnych branż. Chcesz wypozycjonować się jako ekspert w danej dziedzinie? Zacznij tworzyć treści z poradami, tutorialami czy przydatnymi trickami.
P.S. Nie zapomnij o odpowiednim hasztagu.
🎥 Influencer korzysta z hasztagu #mentalhealthawareness i wyjaśnia, czym jest lęk społeczny.
TikTok trendami stoi. Trendy pojawiają się i znikają w tempie, które może spowodować zawrót głowy. Warto jednak staje trzymać rękę na pulsie i śledzić, co staje się popularne na platformie. Jeśli mądrze wykorzystasz dany trend, rozpoznawalność Twojej marki poszybuje w górę. Nie jesteś przekonany, czy wizerunek Twojej marki będzie współgrać z tanecznymi trendami i wygłupami przed kamerą. Nie martw się – jak już wspomnieliśmy, na platformie pojawia się coraz więcej wartościowych treści, w tym trendów.
Wyzwania to kolejna funkcja, z której jest znany TikTok. Wykorzystaj to w promocji swojej marki. Możesz wziąć udział w istniejącym wyzwaniu – szukaj popularnych hashtagów w zakładce „Odkrywaj”. Możesz też stworzyć własne wyzwanie.
Senior Social Media Manager
TikTok cieszy się niesłabnącą popularnością w Polsce. Zanim jednak zaczniesz prowadzić firmowy profil na tej platformie musisz odpowiedzieć na dwa kluczowe pytania: do kogo chcesz docierać i jaka jest strategia contentowa marki. Jeśli w strategię wpisuje się charakterystyka TikToka, a grupą docelową jest generacja Z – nie czekaj! Załóż profil na TikToku!
Jeśli chodzi o TikTok, duety są świetnym sposobem na zaangażowanie użytkowników i na zdobycie większej widoczności. Na czym polega tiktokowy duet? Marka najpierw publikuje wideo, a następnie pozwala użytkownikom na stworzenie do niego duetu – oba filmy są odtwarzane jednocześnie na podzielonym ekranie. Duety mają tę przewagę nad zwykłymi wideo, że użytkownicy nie tylko wyświetlają reklamy, ale w nich uczestniczą. Stąd już tylko kilka kroków do większej lojalności wobec marki.
Tak jak na innych platformach społecznościowych, również na TikToku są obecni twórcy, którzy mają tysiące, jeśli nie miliony followersów. Nawiązanie współpracy z influencerem, którego treści są zgodne z wizerunkiem Twojej marki pozwoli Ci skuteczniej promować produkty i zdobywać nowych konsumentów. Influencer marketing na TikToku? Brzmi jak plan!
Polskie firmy na TikToku, jeśli w ogóle tam są, stawiają tam swoje pierwsze kroki. Wyróżnij się i zaskocz konkurencję, tworząc konto firmowe na TikToku. Chętnie poprowadzimy Twój profil na TikToku – napisz do nas i wspólnie podbijmy serca fanów TikToka!
Chcesz rozkręcić profil Twojej marki na TikToku?
Wiemy, jak to zrobić – porozmawiajmy o tym: