Sztuczna inteligencja coraz śmielej wkracza do świata digital marketingu. Oparte na technologii AI systemy i oprogramowanie pozwalają usprawnić pracę marketerów, zapewnić lepszą trafność reklam i efektywniej realizować cele biznesowe. Poznaj nowe rozwiązania z obszaru zautomatyzowanych reklam produktowych, czyli Meta Advantage Shopping Campaigns.
Pod nazwą Meta Advantage kryją się te funkcjonalności kampanii reklamowych, które wykorzystują zaawansowaną technologię automatyzacji. Chodzi oczywiście o popularne Facebook Ads, czyli reklamy z umiejscowieniem na Facebooku, Instagramie, w Messengerze i sieci Audience Network.
Działanie narzędzi Meta Advantage jest oparte o machine learning, czyli uczenie maszynowe i może przybierać formę:
Celem usprawnień dostępnych w ramach całego portfolio Meta Advantage to np.:
Po wdrożeniu rozwiązań Meta Advantage, wiele wcześniejszych opcji ustawień zyskało nowe nazwy, np.:
Kampanie produktowe mają na celu zwiększenie sprzedaży w systemie online. W porównaniu do dotychczasowych rozwiązań znanych z Facebook Ads, Meta Advantage Shopping Campaigns mają generować lepsze wyniki poprzez np. uproszczenie targetowania i usprawnienie zarządzania kreacją. A to wszystko oczywiście przy znacznie mniejszych nakładach czasowych.
Meta Advantage Shopping Campaigns zapewniają więcej możliwości dla e-commerce. Szczególnie jeśli chodzi o profilowanie reklam, które zostało znacznie ograniczone przez ubiegłoroczną aktualizację Apple, dotyczącą ochrony prywatności.
Jak to wygląda w praktyce? Wyselekcjonowaliśmy 5 najistotniejszych funkcji dostępnych w nowych kampaniach produktowych. Oto one:
Kreacje, które zobaczy użytkownik, będą dobrane z uwzględnieniem największego prawdopodobieństwa konwersji, czyli w tym przypadku dokonania zakupu. Algorytmy wezmą pod uwagę zainteresowania i zachowania odbiorców.
Opcja Materiał reklamowy Advantage+ polega na automatycznym tworzeniu różnych wariantów reklam na podstawie materiałów wejściowych. Dzięki temu możliwe jest prowadzenie kilku zautomatyzowanych kampanii produktowych zamiast wielu, różniących się między sobą konfiguracją targetowania i kreacjami.
Pozwala na to opcja Targetowanie szczegółowe Advantage, dzięki której reklamy dotrą nawet do osób spoza zdefiniowanej grupy odbiorców. I to we wszystkich dostępnych umiejscowieniach platformy Meta, dzięki technologii uczenia maszynowego.
Narzędzie pozwala reklamodawcom na określenie, ile procent środków chcą przeznaczyć na promocję wśród obecnych odbiorców. Automat sam zweryfikuje, którzy użytkownicy są Twoimi stałymi klientami i przydzieli im odpowiedni budżet.
6 stopniowo wprowadzanych i zaktualizowanych celów kampanii ma pomóc w ich lepszym dopasowaniu do celów biznesowych. Do wyboru mamy Rozpoznawalność, Ruch, Aktywność, Kontakty, Promocję aplikacji i Sprzedaż. Usunięto konieczność ręcznego wprowadzania strategii ustalania stawek i ustawień metody optymalizacji na rzecz szerszej popularyzacji reklam dynamicznych.
W fazie testowania rozwiązań odkryto, że kampanie produktowe Advantage+ pozwoliły uzyskać o 12% niższe koszty konwersji niż w tradycyjnym systemie. W czym jeszcze Meta Advantage Shopping Campaigns są lepsze od poprzednich rozwiązań? Oto ich najważniejsze zalety:
Żaden marketer nigdy nie powie, że istnieje idealne narzędzie do prowadzenia kampanii reklamowych, które jest pozbawione wad i nie może zostać ulepszone. Chociaż ciężko znaleźć słabe strony Meta Advantage Shopping Campaigns, to jednak nieumiejętne korzystanie z tego rozwiązania może przynieść skutek odwrotny do zamierzonego.
Użytkownicy, którzy przyzwyczaili się do ręcznego optymalizowania wszystkich parametrów mogą mieć problem z wdrożeniem usprawnień. W takim przypadku konfigurację i prowadzenie kampanii lepiej powierzyć specjalistom, którzy w codziennej pracy mają do czynienia z technologiami opartymi na machine learning.
Potencjał narzędzi Meta Advantage wynika przede wszystkim z zastosowania najnowszych osiągnięć technologicznych. Dzięki sztucznej inteligencji ludzki wysiłek jest ograniczany do minimum na rzecz mniej zawodnych, tańszych i szybszych rozwiązań.
Dlatego też Meta Advantage Shopping Campaigns jest idealnym zestawem usprawnień dla wszystkich właścicieli biznesów typu e-commerce, którym zależy przede wszystkim na:
Kampanie produktowe z użyciem Meta Advantage mogą być też częścią strategii omnichannel, obejmującej promocję sklepu nawet w kilkudziesięciu systemach reklamowych. Kompleksowe rozwiązanie Marketing Automation stanowi hybrydę rozmaitych środków i możliwości, usprawniających pracę wszystkich zaangażowanych w działania promocyjne. Takie podejście pozwala wycisnąć z marketingu, w tym także z Meta Advantage Shopping Campaigns, maksimum skuteczności.
Chcesz przekonać się, jakie możliwości daje Meta Advantage?
Napisz do nas i umów się na rozmowę!