Marketing niejedno ma oblicze. W zależności od aktualnych potrzeb, możesz zdecydować się np. na kampanię brandingową, pozycjonowanie witryny albo postawić na działanie stricte efektywnościowe. Ostatnia z wymienionych opcji to domena performance marketerów, którzy specjalizują się w rozwiązaniach nastawionych na konwersje. Dobry performance specialist pomoże Ci sprzedawać więcej i zapewnić wzrost ruchu w witrynie. Jak znaleźć performance marketera? Tego dowiesz się z poniższego artykułu.
Performance marketer to specjalista zajmujący się projektowaniem, wdrażaniem i prowadzeniem kampanii efektywnościowych. Performance marketing polega na działaniach, które mają skłonić odbiorcę do wykonania pożądanej czynności. Najważniejszy jest tu wynik, stąd określenie marketing efektywnościowy.
Co istotne, każdy taki rezultat musi być mierzalny. Dlatego też praca performance marketera skupia się wokół realizacji jasno sprecyzowanych celów, którymi mogą być następujące aktywności dokonane przez odbiorców:
Performance marketer stara się osiągać wspomniane cele poprzez realizację następujących zadań:
Czy marketing efektywnościowy jest dla każdego? Zdecydowanie tak, ale najbardziej poleca się go firmom nastawionym na efekty, które można osiągnąć w stosunkowo krótkim czasie. Inne zalety współpracy z performance marketerem to:
Wysokość wynagrodzenia performance marketera zależy zarówno od branży, formy współpracy (np. B2B lub etat), stopnia stanowiska (junior, mid, senior), jak i zakresu wyznaczonych obowiązków. Junior performance specialist może obecnie liczyć na kwotę od 3000 zł do ok. 4500 zł netto. Specjalista średniego stopnia zarabia w przedziale 4000 – 12000 zł netto. Senior performance marketer może otrzymywać od 6000 do 15000 zł netto miesięcznie. W dużych miastach head of performance marketing zarobi nawet 23000 zł.
Co ciekawe, jeśli nie wiesz, jak znaleźć performance marketera, a zamierzasz opublikować ofertę pracy, możesz użyć sformułowań Facebook Ads specialist, Allegro Ads specialist itd., w zależności od ekosystemu reklamowego, w którym ma działać Twój fachowiec. Jeśli jednak szukasz kogoś do obsługi wielu kanałów marketingu efektywnościowego, najlepiej będzie nazwać oferowane stanowisko po prostu performance marketer, performance marketing specialist lub performance specialist.
Weryfikacja kompetencji przyszłego pracownika to rzecz podstawowa i obowiązkowa. Zanim rozpoczniesz współpracę z performance marketerem, przejrzyj jego portfolio, sprawdź umiejętności w zakresie obsługi odpowiednich narzędzi oraz dowiedz się, w których kanałach performance marketingu się specjalizuje.
Przeglądając realizacje kandydata, upewnij się, że miał on już do czynienia z Twoją branżą i prowadził podobne kampanie. Dowiedz się np., czy sam był odpowiedzialny za projekty, jak różnorodne jest jego doświadczenie i jak duże były poszczególne przedsięwzięcia, w których brał udział.
Każdy specjalista ds. płatnych reklam powinien nie tylko potrafić obsługiwać platformy, służące do prowadzenia kampanii, ale też dobrze znać komplementarne narzędzia. W przypadku Google Ads specialist będą to Google Analytics, Google Search Console czy Google Tag Manager. Wszystkie te rozwiązania współpracują ze sobą w celu zapewnienia zaawansowanej analityki, czyli podstawy skutecznych działań w obszarze performance.
W zależności od branży, grupy docelowej czy zasięgu działania, możesz zdecydować się na reklamę w jednym lub wielu różnych systemach reklamowych. Skonkretyzuj swoje oczekiwania względem kanałów performance marketingu i dowiedz się, czy Twój przyszły specjalista jest biegły we wdrażaniu kampanii w ramach:
Nie można zapominać o innych cechach, zdolnościach i umiejętnościach, jakie powinien posiadać dobry performance specialist. O czym jeszcze warto pamiętać? Naszym zdaniem performance marketer powinien:
Przed Tobą jeszcze jedna ważna decyzja, od której może zależeć poziom Twojej satysfakcji z zaangażowania do projektu eksperta ds. płatnych kampanii. Masz już pewien obraz tego, jak znaleźć performance marketera, więc teraz przeanalizuj poniższe typy i wybierz odpowiednią dla siebie formę współpracy z fachowcem.
Do plusów zatrudnienia pracownika na etat z pewnością należą jego dostępność w każdej chwili i możliwość zapewnienia ciągłości kampanii reklamowych, spójnych ze strategią marki. Niestety, w przypadku pojedynczych projektów utrzymywanie dedykowanego fachowca kompletnie się nie opłaca. Do tego dochodzą koszty rekrutacji, wyposażenia miejsca pracy, formalności związane z zatrudnieniem oraz konieczność sprawowania nadzoru nad kolejnym podwładnym.
Dzięki temu darmowemu e-bookowi poznasz 8 największych błędów w employer brandingu i dowiesz się, jak ich unikać.
Wsparcie freelancera jest dobrym pomysłem przy pojedynczych, doraźnych kampaniach. Nie ryzykujemy wtedy kosztów charakterystycznych dla etatu, jednak musimy się liczyć z tym, że freelancerzy to często osoby niedoświadczone.
Poszukiwanie odpowiednio wykwalifikowanego i obeznanego z branżą specjalisty o bogatym portfolio i doskonałych referencjach to proces trudny i czasochłonny. Musisz pamiętać, że nad niezależnym fachowcem także trzeba sprawować kontrolę i nigdy nie masz gwarancji, że inwestycja się opłaci.
Jeśli szukasz rozwiązania, które połączy korzyści powyższych form współpracy, powinieneś poznać model Human Intelligence on Demand. HI to m.in. performance marketerzy należący do topowych ekspertów w kraju, którzy są gotowi do pracy przy Twoim projekcie na żądanie.
Oznacza to, że w ciągu 48h od zgłoszenia się do nas, zostanie Ci przydzielony doświadczony i wyspecjalizowany ekspert, którego możesz zaangażować do jednej fazy projektu lub całego przedsięwzięcia. Nie wiążą się z tym żadne dodatkowe wydatki, rozliczamy się za pomocą jednej faktury. Oszczędzasz czas i zyskujesz gwarancję kompetentnego specjalisty, który Cię nie wystawi tuż przed deadlinem i będzie pracował na Twój sukces. Odkryj wszystkie możliwości HIoD i przekonaj się, co możesz zyskać dla swojego biznesu dzięki płatnej reklamie z performance specialist on demand.
Chcesz zatrudniać top specjalistów od performance marketingu?
Nie musisz szukać dalej – w HI pracują dla nas najlepsi!