26.09.2022
Nie będzie tu żadnych nudnych wstępów o tym, jak w ciągu ostatnich 3 lat zmieniła się nasza rzeczywistość, rynek pracy oraz ogólne podejście do robienia biznesu i marketingu.
Znajdziesz tu za to:
A więc… który model współpracy marketingowej warto obecnie rozważać? Czy to, co oferują agencje reklamowe, wystarcza współczesnemu klientowi? Gdzie i jak szukać odpowiednich ludzi do współpracy?
Zapraszam do lektury i dyskusji.
To, z kim będziesz działał nad realizacją swojej strategii, robi naprawdę wielką różnicę. W dzisiejszej rozdrobnionej branży marketingu cyfrowego trudno z góry przewidzieć, która z agencji skutecznie zrealizuje działania przedstawione na wymuskanej prezentacji przetargowej. Zanim jednak klient ją dostanie, musi przejść żmudny proces przetargowy, w tym briefowanie, debriefowanie, spotkania, negocjacje, i co? Po 2-3 tygodniach od wygenerowania potrzeby, wciąż nie ma faktycznych efektów pracy. Na polskim rynku jest kilka naprawde dobrych agencji reklamowych, ale dostrzegam coraz więcej luk w sposobie działania, jaki oferuje ten model. Otóż, w modelu agencyjnym pod znakiem zapytania często pozostaje kwestia ostatecznego składu zespołu realizacyjnego. Klient nie zawsze ma 100% pewności, kto faktycznie realizuje zadania, od których w dużej mierze zależy przyszłość jego biznesu.
Dobre agencje z założenia powinny być też kolektywami ludzi, którzy są ekspertami od marketingu, strategii, kreacji, performance, czy automation – a jak wiemy, wybitnych ekspertów trudno utrzymać na etacie. W ostatnich latach wiele talentów postawiło też na pracę w pojedynkę.
Na horyzoncie klienta pojawia się więc kolejne rozwiązanie: poruszenie LinkedIn, wrzucenie ogłoszeń na grupy i samodzielnie wyszukanie odpowiednich osób do współpracy. Brzmi całkiem przyjemnie, ale ten model również nie jest pozbawiony wad, takich jak na przykład: długi czas spędzony na weryfikacji umiejętności, niepewność, związana z ich efektywnością i wysokie koszty zarządzania projektem po stronie klienta.Idziemy więc dalej. Klient może pomyśleć o zatrudnieniu ludzi na etacie i budowie in-housowego działu marketingu.
Mimo tego, że in-housing to kosztowna impreza, zarówno pod względem czasu, jak i finansów, to wciąż jest na fali wznoszącej. Z raportu Global Trends in Creative In-Housing wynika, że 97% firm przeniosło przynajmniej część swojego marketingu do wewnętrznych działów. To oczywiście nie zamyka dróg współpracy dla tradycyjnych agencji reklamowych, ale powinno skłonić je do refleksji nad przemodelowaniem sposobów działania.
A co, gdybyśmy połączyli kropki i zaoferowali mix korzyści, które niosą za sobą różne modele współpracy, przy jednoczesnym zachowaniu elastyczności i efektywności kosztowej?
Wyobraź sobie, że:
Cóż… to już nie jest gdybanie. To się dzieje i pozwala nam na dostarczenie klientom tego, czego najbardziej oczekują od współpracy marketingowej: elastyczności, partnerstwa, wybitnych wyników.
Z HI nigdy więcej nie będziesz się martwić, czy osoba, z którą współpracujesz to ta właściwa. Nie jesteśmy przeciętnym agregatem freelancerów lub kolejną platformą, która wyświetla Ci do wyboru setki potencjalnych ludzi do współpracy, z których samodzielnie musisz wybierać.
Jesteśmy partnerem firm, którym zależy na szybkich efektach i skróceniu ścieżki nawiązywania współpracy.
Działając w modelu HI, eliminujesz też ryzyko współpracy z początkującymi marketerami. Dajemy Ci gwarancję pracy z top specjalistami na rynku, którzy w danej chwili są skupieni wyłącznie na rozwiązywaniu Twoich problemów. Co więcej, jesteśmy z Tobą przez cały czas. Analizujemy i monitorujemy pracę oraz wydajność naszych ekspertów. Wszystko po to, aby mieć pewność, że czerpiesz jak najwięcej z każdej złotówki wydanej na marketing.
HI | Tradycyjna Agencja | |
Gwarancja pracy z ludźmi na poziomie Senior i wyżej | ✅ | ❌ |
Pewność, kto faktycznie wykonuje zlecenie | ✅ | ❌ |
Najwyższy priorytet Twoich problemów | ✅ | to zależy |
Elastyczność współpracy | ✅ | to zależy |
Transparentność | ✅ | to zależy |
Szybkie efekty | ✅ | to zależy |
Formalności i koszty zarządzania projektem po stronie klienta | niskie | wysokie |
Koszty rozwiązania współpracy | bardzo niskie | wysokie |
Pricing | $$ | $$$ |
Świat agencji reklamowych to świat rotacji. Zatrudnianie i zatrzymywanie najlepszych talentów marketingowych spędza sen z powiek wielu managerom.
Co więcej, eksperci bardzo często opuszczają swoje agencje, aby budować własne, niezależne biznesy lub świadczyć usługi w modelu konsultingowym.
✅ I właśnie tych ludzi, możesz spotkać w HI.
Działając z nami, Twój projekt nie przechodzi z rąk do rąk, nie jesteś zdany na juniorów, nie martwisz się tym, czy dowiozą projekt na czas i zgodnie z Twoimi oczekiwaniami.
Będąc długo w jednym procesie, nawet największe i najpopularniejsze agencje często wpadają w pułapkę „multitaskingu”. Managerowie, którzy obsługują kilku/nastu klientów na raz często nie mają przestrzeni na proponowanie świeżych rozwiązań.
✅ W HI identyfikujemy problemy, zanim faktycznie się nimi staną. Dokładnie analizujemy, śledzimy i testujemy wszystkie rozwiązania, które wdrażamy. Co więcej, współpraca z zewnętrznymi ekspertami niesie ze sobą nowe spojrzenie na rozwiązywanie problemów, nowe metody pracy, nową wiedzę i odejście od utartego stylu myślenia. Na Twoje życzenie, ekspert HI może zostać włączony do teamu agencyjnego, dzięki czemu zespół realizacyjny spojrzy na projekt w odmienny, nowy sposób i tym samym wyciąganie wnioski na przyszłość.
Zdarza się, że agencje reklamowe niechętnie oferują klientom wgląd w ich „know-how”. Klienci nie zawsze są wprowadzani w tajniki wszystkich działań, przez co klienci nie mają pełnej wiedzy na temat wydajności wszystkich działań marketingowych.
✅ Wierzymy, że obecnie nie istnieje bardziej transparentny model współpracy niż HI. Nasi eksperci pracują blisko Ciebie (na życzenie także z Twojego biura), dostarczają prawdziwe insighty i patrzą szerzej, niż wyłącznie na powierzone zadania. Pracując z nami, masz pełen wgląd w działania, dostęp do wiedzy i wszelkich raportów.
Aby dopasować markę i eksperta, który przyniesie najlepsze wyniki, należy wziąć pod uwagę wiele czynników, które często nie są brane pod uwagę przez agencje. Managerowie zwykle przydzielają projekty tym, którzy akurat są dostępni i mają przestrzeń na kolejne zadanie.
✅ Działając w HI, możesz spać spokojnie, wiedząc, że zawsze pracujesz z odpowiednim ekspertem dopasowanym do Twoich potrzeb.
Dobierając eksperta do Twojego zlecenia, weryfikujemy jego doświadczenie w danej branży, zestaw kompetencji, a nawet osobowość. Wszystko, aby ustalić, czy ma to, czego potrzeba, aby pomóc Twojemu biznesowi rosnąć.
Aby nadążać za potrzebami Twoich klientów, musisz współpracować z zespołem, który potrafi szybko zmieniać kurs i dopasowywać się do twoich potrzeb. Dlatego, gdy w grę wchodzi coś tak ważnego, jak przyszłość Twojego biznesu, sięgnij po rozwiązanie, które gwarantuje 100% elastyczności.
Odezwij się do mnie i umów na 30-minutową darmową konsultację.
Pomogę Ci dobrać odpowiednich ludzi i poprawić wydajność Twojego marketingu.