Jak działa aplikacja Threads, najważniejszy konkurent X (dawnej Twittera)? Czy apkę można wykorzystać w swojej strategii marketingowej? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w poniższym artykule.
Z tego artykułu dowiesz się:
Aplikacja Threads ( ang. wątki) to platforma społecznościowa, która pojawiła się w wybranych krajach w lipcu 2023 r. Od grudnia 2023 r. jest dostępna w Unii Europejskiej. Użytkownicy mogą publikować w aplikacji posty tekstowe – pod tym kątem Threads bardzo przypomina X (dawniej Twitter).
Platforma stworzona przez Meta umożliwia dzielenie się opiniami i prowadzenie dyskusji na różnorodne tematy. Posty tekstowe o maksymalnej długości 500 znaków mogą zawierać linki, zdjęcia czy wideo do 5 minut. Inni użytkownicy mogą polubić, skomentować czy udostępnić dany wątek. Kanał w aplikacji pokazuje zarówno wątki opublikowane przez obserwowanych użytkowników, jak i polecane treści.
Aplikacja jest ściśle połączona z Instagramem – żeby móc korzystać z Threads, trzeba mieć tam wcześniej założone konto.
W pierwszym kroku należy pobrać apkę z App Store lub Google Play, a następnie zalogować się za pomocą danych swojego instagramowego konta.
Połączenie dwóch aplikacji oznacza też, że w Threads można automatycznie obserwować tych samych użytkowników co na Instagramie, a posty tekstowe łatwo udostępniać np. w relacji na Instagramie.
Aplikacja Meta w zaledwie pięć dni od premiery przyciągnęła ponad 100 milionów użytkowników. To imponujący wynik. Dla porównania: dotychczasowy rekordzista, ChatGPT osiągnął 100 milionów użytkowników w ciągu dwóch miesięcy. Rekord ten jest jeszcze bardziej imponujący, biorąc pod uwagę, że Threads na początku nie był dostępy w Unii Europejskiej.
Do tego w dniach od 3 do 7 lipca apka tekstowa od Meta została wspomniana w sieci ponad 70 tys. razy (tylko w języku angielskim) generując 119 mln wyświetleń.
W aplikacji Threads na razie nie ma możliwości kupienia reklam. Twórcy apki uznali, że – przynajmniej w początkowym okresie funkcjonowania – będzie ona ad-free.
Warto jednak zauważyć, że inne marki Meta, takie jak Instagram, również zostały uruchomione bez reklam, a obecnie reklama stanowi jedno z głównych źródeł przychodów platform społecznościowych firmy Marka Zuckerberga. Dlatego też warto być na bieżąco z informacjami na temat aplikacji Threads w kontekście opcji reklamowania się tam.
📗 Warto wiedzieć
Pobierz darmowego e-booka i poznaj kanały reklamowe, z których prawdopodobnie jeszcze nie korzystasz!
To, że w Threads nie można się reklamować nie oznacza, że aplikacji nie można wykorzystać w swoich działaniach marketingowych. Niejedna marka, w tym np. Adidas, Netflix, Cisco czy Microsoft mają już konto w aplikacji tekstowej Meta i są tam bardzo aktywne. Jak więc wykorzystać Threads w strategii marketingowej? Oto kilka przykładów:
Threads zamieszał na rynku platform społecznościowych, zdobywając w rekordowo krótkim czasie 100 mln użytkowników. Marki nie powinny ignorować tej aplikacji stworzonej przez Meta. Pomimo tego, że (na razie) nie da się na niej reklamować, można włączyć działania na platformie do swojej strategii marketingowej i w pełni wykorzystać jej potencjał m.in. w budowaniu społeczności i zdobywaniu lojalnych klientów. Chcesz, by zajęli się tym eksperci? Napisz do nas, a pomożemy Ci zaistnieć w mediach społecznościowych.
Szukasz nowych kanałów dotarcia do klientów?
Nasz zespół Ci w tym pomoże! Napisz i umów się na bezpłatną konsultację.