Facebook, Instagram, Google – większość brandów już się tam reklamuje. Nie oznacza to jednak, że nie ma innych portali społecznościowych, w których warto zaistnieć jako marka. Jednym z nich jest Quora. Dowiedz się, czym są Quora Ads i dlaczego warto się reklamować na Quorze.
Quora to jedna z największych platform typu Q&A (Question and Answer) na świecie. To potężna platforma do wymiany wiedzy. Ponad 300 milionów użytkowników odwiedza portal każdego miesiąca w poszukiwaniu informacji. Można tam znaleźć pytania i odpowiedzi na przeróżne tematy: od kulinarnych po historyczne czy filozoficzne. Chcesz dowiedzieć się od mieszkańca Nowego Jorku, jak żyje się na co dzień w tym mieście? Zapytaj na Quorze. Zastanawia Cię, dlaczego upadło Imperium Rzymskie? Na pewno jakiś historyk aktywny na portalu Ci na to odpowie. Tak samo jak np. na Reddicie, użytkownicy Quory mogą głosować, czy dana odpowiedź jest przydatna. Jej jakość monitorują też moderatorzy.
Cały serwis jest zorganizowany wokół tematów. Po wpisaniu hasła w wyszukiwarkę na stronie wyświetla się lista z powiązanymi wątkami. Osoby zalogowane w portalu mogą obserwować dane tematy, jak i konta innych użytkowników.
Zobacz kilka ciekawych statystyk na temat Quory:
Co istotne dla brandów, wiele osób przed dokonaniem zakupu szuka na portalu informacji i rekomendacji na temat produktów czy usług czy porad na temat najlepszych rozwiązań. Dlatego obecność marki na Quorze może być dla niej bardzo korzystne. Oczywiście pod warunkiem, że zrozumie specyfikę tego portalu i w pełni wykorzysta jego potencjał. Czas na Quora Ads w praktyce!
Obecnie Quora oferuje dwa różne typy reklam: reklamy tekstowe i reklamy graficzne. Reklamy tekstowe składają się z nagłówka, treści i CTA. Reklamy graficzne są podobne do tych tekstowych pod kątem tego, ile jest miejsca na treść. Dodatkowo reklamodawcy mogą dodać obraz.
To jednak nie koniec możliwości reklamowania się na Quorze. Na platformie można też zamieszczać odpowiedzi sponsorowane i Lead Generation Forms, czyli formularze generowania potencjalnych klientów.
Jeśli chodzi o opcje targetowania, Quora oferuje 10 możliwości. Są to np. kierowanie kontekstowe (na podstawie tematów, słów kluczowych i pytań) czy behawioralne (n apodstawie zainteresowań lub pytań użytkowników. Można też targetować reklamy w oparciu o grupę docelową na podstawie np. listy mailingowej czy wizyt na Twojej stronie www.
Nie obawiaj się – reklamy na Quorze ustawia się całkiem prosto i przyjemnie. Masz już pewne doświadczenie z lub Menadżerem reklam na Facebooku? To świetnie, bo panel Quory w wielu kwestiach jest do nich podobny. Oznacza to, że nie musisz uczyć się od początku obsługiwać nowej platformy i szybko opanujesz korzystanie z Quora Ads.
Równie znajomy będzie wydawać się Quora Pixel. Jest on potrzebny reklamodawcom m.in. do śledzenia i optymalizacji kampanii.
Oprócz płatnych reklam na Quorze możesz wykorzystać również content marketing. W przypadku tego portalu to przede wszystkim wysokiej jakości odpowiedzi udzielane na tematy, w których specjalizuje się Twoja firma. Jak widzisz, to nieco inny content marketing niż ten obecny w mediach społecznościowych czy na firmowym blogu. Zacznijmy od podstaw, czyli jak szukać odbiorców na Quorze? Po zarejestrowaniu się w portalu wybierz tematy, na których się znasz. Następnie czas na research. Poświęć trochę czasu na wyszukanie słów kluczowych związanych z Twoją branżą i zobacz, jakie pojawiają się pytania i odpowiedzi. Sprawdź, czy na portalu jest obecna konkurencja – może umieszcza reklamy, albo też pisze odpowiedzi?
Udzielanie wartościowych odpowiedzi jest kluczem do sukcesu. Jak to zrobić?
Pobierz darmowego e-booka i poznaj inne kanały reklamowe, z których prawdopodobnie jeszcze nie korzystasz!
Zastanawiasz się, czy warto się reklamować na Quorze? Reklamodawcy wybierają ten portal m.in dlatego że:
Wyróżnij się spośród konkurencji dzięki Quora Ads!
Napisz do nas i zacznij się reklamować na Quorze.