Od czego zależy, czy Twoja witryna będzie widoczna w Sieci? W oparciu o jakie dane Google porządkuje bazę setek miliardów stron www? Aby odpowiedzieć sobie na te pytania, trzeba najpierw zrozumieć, jak działa indeksowanie.
Indeksowanie stron internetowych to proces, który polega na automatycznym dodawaniu witryn do bazy (indeksu), na podstawie systemowej analizy ich treści. Badaniu podlegają frazy kluczowe, obrazy, profil linkowy czy meta tagi.
Za zbieranie danych ze stron odpowiedzialne są tzw. crawlery (inaczej pająki, pełzacze lub po prostu roboty indeksujące). Najsłynniejszy z nich, czyli Googlebot, ma za zadanie wykonywać dwa rodzaje operacji:
Indeksowanie strony umożliwia użytkownikom jej znalezienie. Dlatego tak ważne jest dopilnowanie, aby wartość atrybutu content w meta tagu robots, umieszczonym w sekcji HEAD witryny, była zdefiniowana jako index.
Zdarzają się jednak sytuacje, gdy zalecane jest użycie tagu noindex. Tak jest w przypadkach, kiedy strona gromadzi dane użytkowników lub przechowujemy na niej pliki, których nie chcemy udostępniać wszystkim korzystającym z Sieci.
Z kolei pojęcie mobile-first indexing odnosi się do sposobu indeksowania witryny, dającego priorytet wersji na urządzenia mobilne. Należy jednak pamiętać, że procesowi mobile-first indexing podlegają tylko te witryny, które posiadają dobrze zoptymalizowaną wersję mobilną.
Można to zrobić na dwa sposoby:
Chcesz, by o Twój marketing zadbali specjaliści? Napisz do nas i dowiedz się, jak możemy Ci pomóc!