SEO, czyli pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce wykorzystuje wiele ich elementów, także tych, które na pierwszy rzut oka mogą wydawać się bez znaczenia. Anchor, nazywany często po prostu linkiem to ten z nich, który znajdziesz niemal w każdym miejscu sieci.
Anchor to wyróżniony (np. odmiennym kolorem lub podkreśleniem) fragment tekstu w internecie. Przekierowuje on użytkownika do nowej strony lub wybranej sekcji, na której się on znajduje. Może on w istotny sposób wpłynąć na pozycjonowanie strony internetowej. W poprzednim zdaniu to właśnie 3 ostatnie wyróżnione słowa są Anchorem. Dla osób uczących się tworzenia stron internetowych warto wspomnieć, że w kodzie HTML linki oznacza się atrybutem a href.
Dobrze opisany Anchor (taki którego zawartość jest zgodna z tym, co sugeruje nazwa) jest bardzo przydatny dla użytkownika strony. Kolorowy tekst przyciąga uwagę i pomaga w odnalezieniu interesujących treści. Może nie tylko pomóc znaleźć poszukiwane informacje, ale też zachęcić go do aktywności, np. przejścia do sklepu internetowego.
Roboty Google’a, których zadaniem jest katalogowanie stron internetowych zwracają większą uwagę na Anchory niż zwykły tekst. Ich połączenie z istniejącymi wcześniej treściami w sieci jest wskazówką dla algorytmu, że obie miejsca w internecie łączy podobna tematyka. Każdy kolejny link, który prowadzi do strony, zwiększa też jej pozycję w indeksie Google’a, ponieważ często udostępniane treści są przez niego uważana za bardziej wartościowe. Z tego powodu umieszczanie Anchorów w odpowiednich miejscach może istotnie pomóc w wypozycjonowaniu strony.
Chcesz, by o Twój marketing zadbali specjaliści? Napisz do nas i dowiedz się, jak możemy Ci pomóc!