Jednym z głównych kanałów komunikacji obiektu jest fanpage na Facebooku, który zgromadził ponad 100 000 osób.
Wyzwaniem dla pracowników obiektu było usprawnienie komunikacji z tysiącami fanów, którzy odwiedzali to miejsce podczas meczów, koncertów czy targów.
Szukaliśmy prostego rozwiązania, które odciąży personel i obsługę obiektu w odpowiadaniu na powtarzające się tysiące pytań i wątpliwości odwiedzających:
Nasz klient to jeden z największych miejsc eventowych w Europie, które rocznie organizuje dziesiątki koncertów, targów czy zawodów sportowych. Obiekt rocznie odwiedza 1-2 miliony fanów muzyki, biznesu i sportu.
Szukaliśmy prostego rozwiązania, które odciąży personel i obsługę obiektu w odpowiadaniu na powtarzające się tysiące pytań i wątpliwości odwiedzających:
Jak zamówić bilety na wycieczkę z przewodnikiem po obiekcie?
Jak dojechać na parking, ile kosztuje i jakie są formy płatności?
Gdzie kupić bilety na koncert x lub mecz y?
Które wejście prowadzi na sektor z?
To tylko kilka z dziesiątek przykładów. Przed każdym wydarzeniem social media operatora obiektu zalewała fala podobnych wiadomości. Przez całą dobę! Natłok pytań wydłużał czas odpowiedzi, co rodziło frustrację odwiedzających - w końcu przyzwyczailiśmy się jako klienci do otrzymywania potrzebnych informacji tu i teraz.
Jak sobie z tym poradziliśmy?
ROZWIĄZANIE:
W takich sytuacjach z pomocą przychodzi marketing automation. Idealnym rozwiązaniem tego problemu okazał się dobrze skonstruowany i zaprogramowany chatbot na Facebooku.
Zdiagnozowaliśmy najczęściej zadawane pytania odwiedzających i przygotowaliśmy gotowe ścieżki, które prowadzą „za rękę użytkownika Messengera, odpowiadając na wszelkie jego wątpliwości.
Dzięki temu zespół ma więcej czasu na obsługę wyjątkowych przypadków i skraca czas reakcji na napływające zapytania do niezbędnego minimum.
4 000
zapytań, które obsłużył chatbot w
pierwszych tygodniach pracy
53%
wszystkich spraw i pytań Klientów
załatwia chatbot
Naprawdę odczuliśmy ulgę, gdy uruchomiliśmy chatbota od Green Parrot. Nareszcie
nasz zespół ds. komunikacji nie jest tak obciążony jedynie odpisywaniem na
wiadomości na Facebooku przed każdym większym koncertem czy meczem.
Współpraca z zespołem Konrada odmieniła naszą codzienną pracę i codziennie
realnie pomaga tysiącom osób, odwiedzającym nasz obiekt.
PR & Digital Manager obiektu eventowo-sportowego