Wiedza/#SEO SEM/Jak działa plakat?

Wiedza

Jak działa plakat?

Jak działa plakat?

Kosma Ostrowski, Art Diretor

Podstawową cechą dobrze funkcjonującego plakatu jest przede wszystkim oddziaływanie na wyobraźnie i emocje adresatów. Powinien dać się̨ łatwo zapamiętać́, przyciągnąć wzrok i zwrócić uwagę. Autor powinien postawić na grę skojarzeń, słów i symboliki. Prosty, minimalistyczny layout to zwykle najlepszy pomysł. Informacja powinna być́ spójna, zwięzła, rzeczowa i zrozumiała, tak aby treść́ nie wymagała dodatkowych wyjaśnień́.

Co stanowi najważniejszą̨ część́ plakatu?

Plakat powinien zawierać́ dominantę̨ – główny element. Niezależnie od tego czy jest to czysty tekst czy grafika. Jeśli elementów jest więcej, nie mogą̨ konkurować́ ze sobą̨ o uwagę̨ widza. Konstrukcja plakatu powinna być́ zgodna z regułami percepcji. Należy pogrupować́ informacje według stopnia ich ważności, rozmieścić́ we właściwych miejscach zgodnych z celem przekazu. Każdy element i jego położenie powinno być́ dokładnie przemyślane.
Jakie triki można wykorzystać́ przy tworzeniu plakatu?

Ciekawe efekty przynosi projektowanie według zasady „Less is more“, czyli „miej stanowi więcej“. Nie należy ograniczać się tylko do stosowania w kreacji Photoshopa czy Illustratora. Dobre rezultaty daje połączenie rożnych technik komputerowych, manualnych czy analogowych. Warto postawić także na stosowanie linków. Dobrym przykładem jest włączenie do kreacji QR kodów czy hashtagów.
Plakat jako narzędzie marketingowe.

Jak wiadomo nie od dziś́, poprawny projekt graficzny musi być́ zgodny z wizerunkiem marki i przede wszystkim przestrzegać́ reguł kompozycji czy dobrego składu. Musi zostać przygotowany według zasad sztuki projektowej, które dają̨ podstawę̨ pod dobrą, czytelną, oraz skuteczną komunikację wizualną, co przekłada się̨ bezpośrednio na skuteczny marketing. Plakat powinien być́ dopasowany nie tylko do zintegrowanej komunikacji marketingowej, ale przede wszystkim takżė do odbiorców, formatu i miejsca, w którym będzie eksponowany.
Rada dla przedsiębiorcy promującego swoją działalność́/ organizowane wydarzenie.

W 2014 roku w branżowym piśmie 2+3D #50 pojawiła się̨ okładka: „A Wy co? Rzeczpospolita Ekspertów?” autorstwa Martyny Bargiel, która doskonale opisuje tajniki pracy grafika w Polsce. Jeżeli mogę̨ mieć́ jakąkolwiek radę dla przedsiębiorców, którzy chcieli by skorzystać́ z rad profesjonalistów, to moje stanowisko i mam wrażenie wielu mi podobnych, wyraża dosadnie takie oto hasło: „keep calm and daj żyć́.

Wypowiedź ukazała w lipcowym wydaniu magazynu: 

brief-logo

Powiazane posty

(22) 847 09 52

info@greenparrot.pl