Marketing medyczny i farmaceutyczny

Promocja leków RX/OTC i suplementów diety, sprzętu medycznego, a nawet centrów medycznych, szpitali  i klinik to ogromne wyzwanie. Podejmujemy się takich wyzwań już od  14 lat. I naprawdę lubimy to robić.

<span style="white-space: nowrap;">Marketing medyczny</span> i farmaceutyczny

Marketing pharma & medical od A do Z w Green Parrot:

Czego potrzebujesz, aby Twój marketing w branży pharma & medical był efektywny i efektowny?

Dobrze zaplanowana strategia marketingowa

Naszą współpracę zaczniemy od poukładania wszystkich działań i procesów marketingowych, jakie stosowaliście do tej pory. Zaproponujemy kierunki rozwoju brandu, wspólnie wybierzemy najlepsze narzędzia i kanały komunikacji, a finalnie ułożymy cały plan gry krok po kroku, tworząc spójną, mierzalną i efektywną strategię marketingową.

Świetnie zrozumienie person i grupy docelowej

Strategia nie może powstać bez dokładnej analizy person marketingowych. Dostosujemy komunikację i kreacje do odpowiedniej grupy docelowej: pacjentów, lekarzy, diagnostów, farmaceutów lub reprezentantów innych zawodów medycznych. Wszystko po to, aby maksymalizować ROI z inwestycji w marketing farmaceutyczny i docierać z właściwym przekazem do właściwych osób.

Znajomość regulacji prawnych w farmacji i medycynie

Branża farmaceutyczna musi dostosowywać się do obowiązujących regulacji prawnych, ograniczeń i restrykcji, jeśli chodzi o marketing. Każdy kraj ma swoje przepisy, dotyczące reklamy produktów medycznych. Przykładowo, w Polsce reklamy leków muszą uwzględniać informacje, zawarte w ChPL (Charakterystyce Produktu Leczniczego) i te z SIL (Skróconej Informacji o Leku). Nie mogą wykorzystywać wizerunku znanych osób, lekarzy i farmaceutów.

Sprawne procedury akceptacji treści

Wiemy, jak konkurencyjne i wymagające jest środowisko, w którym działają nasi klienci. Współpracujemy z ekspertami i KOLs, dostarczając content na najwyższym poziomie. Dbamy o procesy akceptacji treści i tworzymy strategie contentowe, dopasowane do indywidualnych celów i potrzeb każdego brandu.

Strony WWW i produktowe landing page, które są Google-friendly i user-friendly

Wszystkie działania contentowe i te w kanałach social media finalnie prowadzą użytkownika na oficjalną stronę WWW produktu lub brandu. Przestarzały, nieoptymalizowany przez lata produktowy landing page może znacząco pogorszyć wyniki całej kampanii i zniechęcać potencjalnych Klientów do zakupu. We współpracy z naszym software house, Develtio, projektujemy i optymalizujemy pro-sprzedażowe i edukacyjne strony internetowe dla firm z branży medycznej i farmaceutycznej.

Kreatywna egzekucja w marketingu medycznym

Sam plan to nie wszystko. Nasz blisko 100-osobowy zespół marketerów, social media managerów, designerów, copywriterów i programistów zadba o to, aby założenia kampanii zostały zrealizowane, a wszystkie punkty strategii wykonane z należytą starannością.

Prowadzenie social media dla firm farmaceutycznych i medycznych

Dobierzemy odpowiednie kanały w mediach społecznościowych, a następnie przygotujemy dostosowane do ich algorytmów kreacje graficzne, animacje, video i treści. Edukacyjny kanał na YouTube marki, angażujący profil na TikToku, budowanie społeczności użytkowników produktu medycznego w grupie na Facebooku, a może ekspercki profil na LinkedIn? Załatwione!

Pharma & medical performance marketing, który naprawdę sprzedaje

Skuteczny performance marketing z trafnymi kreacjami to idealne połączenie w promocji i wsparciu sprzedaży produktów medycznych. Na pokładzie Green Parrot mamy specjalistów od lead generation w każdym systemie reklamowym: od najpopularniejszych Facebook Ads i Google Ads, przez LinkedIn Ads, aż po reklamy na Tik-Toku i na Pintereście. Wszyscy są do Twojej dyspozycji.

Dedykowany project manager dla Twojej marki

Ważne, aby na linii współpracy Klient – agencja marketingu farmaceutycznego była jedna kompetentna osoba, odpowiedzialna za cały projekt i dobrze rozeznana we wszystkich obszarach działania 360°. Każdy pharma &medical brand otrzymuje od nas dedykowanego project managera, który będzie pilnował wszystkich tasków i realizacji celów na pierwszej linii frontu.

Ciągła analityka i optymalizacja budżetu marketingowego

Nie przepalimy Twoich pieniędzy na próżno. Dostaniesz od nas na bieżąco wskazówki, rekomendacje i propozycje działań marketingowych, które skuteczniej zrealizują zaplanowanie KPI.

Skontaktujmy się

    Mariola Popielarz
    Head of GPmed Department

    Marketing medyczny 360° jest w DNA Green Parrot!

    Farmamarketing to jedna z naszych kluczowych specjalizacji. Przez ponad 14 lat pracowaliśmy już z największymi globalnymi korporacjami i koncernami farmaceutycznymi, jak i z małymi, lokalnymi centrami medycznymi.
    Czas na Twoją markę, brand managerze!

    Strategie i kampanie omnichannel

    Ułożymy krok po kroku strategię marketingową dla Twojej marki i poszczególnych produktów medycznych. Zrealizujemy od zera wielokanałowe kampanie reklamowe 360°. Zaplanujemy, wdrożymy, zautomatyzujemy i wyegzekwujemy procesy marketingowe w Twojej firmie.

    Prowadzenie mediów społecznościowych

    Dziś pacjenci bardzo często zaczynają research przed podjęciem decyzji o zakupie danego leku czy środka leczniczego właśnie w Google i w social mediach. Dlatego zaopiekujemy się Twoją komunikacją w mediach społecznościowych. Dotrzemy do odbiorców, zgodnych z wcześniej opracowanymi personami marketingowymi. Założymy, poprowadzimy i rozwiniemy od zera nowe kanały social media w serwisach, z których korzysta dziś Gen Z.

    Tworzenie stron internetowych dla farmacji i medycyny

    Strona internetowa to główne źródło wiedzy o produkcie i marce. Zróbmy dobre pierwsze wrażenie na Twoim Kliencie. Zapewnimy mu wartościowe strony specjalistyczne o lekach RX/OTC, materiały edukacyjne, blog posty, opisy produktów i tutoriale, które wzbudzą zaufanie i zachęcą go do zakupu. Przekonamy lekarzy i pracowników służby zdrowia, że to Twój produkt jest najlepszy dla ich podopiecznych.

    Sklepy online i rozwiązania e-commerce w branży farmaceutycznej

    Customer journey map w digitalu, czyli podróż klienta od pierwszego punktu styku aż do zakupu produktu, musi być dziś maksymalnie komfortowa, dobrze zaplanowania i zoptymalizowana. Dotyczy to także farmacji i medycyny. Stworzymy sklep internetowy z Twoimi produktami, który będzie zgodny z najnowszymi wytycznymi SXO, UX/UI i algorytmów Google.

    KOL & influencer marketing medyczny

    Współpraca z kluczowymi liderami opinii (ang. Key Opinion Leaders), ekspertami z branży medycznej i influencerami, którym ufają zgromadzone wokół nich społeczności, to świetne rozwiązanie w promocji leku OTC, leku RX, suplementu diety lub innych produktów medycznych. Mamy wieloletnie doświadczenie w kampaniach z influencerami w tej branży.

    Kampanie mediowe

    Chcesz iść ze swoimi komunikatami szeroko i zainwestować w mass media, reklamę TV, outdoor, PR, radio, a może eksperckie portale branżowe? Wycenimy i zaplanujemy dokładnie wszystkie media, a następnie przygotujemy spoty, teksty i kreacje reklamowe.

    Kampanie w systemach aptecznych i zamkniętych serwisach branżowych

    W marketingu farmaceutycznym wykorzystujemy specyficzne dla tego rynku kanały komunikacji, takie jak reklamy w systemach aptecznych i publikacje w zamkniętych serwisach medycznych, do których dostęp mają tylko osoby, posiadające czynny numer PWZ.

    Marketing medyczny a SEO/SEM

    Pozycjonowanie i reklama w wyszukiwarkach internetowych to co najmniej warty uwagi element w strategii marketingu medycznego. To właśnie od Google potencjalny pacjent zaczyna poszukiwania wiedzy o Twoim produkcie.

    Paid media

    Nasz dział performance marketing zaopiekuje się Twoimi kontami reklamowymi i zaprogramuje maksymalnie skuteczne reklamy w Google Ads i w sieci Google Display Network (GDN) oraz Facebook Ads, LinkedIn Ads i w każdym innym dostępnym systemie reklamowym. Nasi specjaliści zadbają o generowanie leadów, w czym pomogą im trafne kreacje, mocne copy, odpowiednie targetowanie i remarketing.

    Content marketing & copywriting medyczny

    Współpracujemy z praktykami – lekarzami, diagnostami i innymi pracownikami służby zdrowia. To dzięki nim powstają najbardziej wartościowe, merytoryczne treści do kampanii informacyjnych, edukacyjnych i społecznych, które realizujemy dla brandów pharma & medical.

    Wprowadzanie nowych produktów medycznych na rynek

    Zaplanujemy od zera całą kampanię reklamową, która zapowie wprowadzenie Twojego nowego produktu na rynek leków, suplementów diety lub produktów medycznych. Wiemy, które kanały i metody działania wykorzystać, aby o Twojej premierze było naprawdę głośno.

    Co możemy dla Ciebie zrobić?

    Dla kogo przygotowujemy strategie i realizujemy działania w marketingu medycznym i farmaceutycznym?

    Farmamarketing to jedna z naszych kluczowych specjalizacji. Przez ponad 14 lat pracowaliśmy już z największymi globalnymi korporacjami i koncernami farmaceutycznymi, jak i z małymi, lokalnymi centrami medycznymi. Czas na Twoją markę! Z kim najczęściej pracujemy?

    Producenci i dystrybutorzy leków RX (na receptę)

    Nasze doświadczenie budujemy od lat, konsekwentnie wspierając klientów w różnych obszarach. Mieliśmy okazje współtworzyć strategie i kampanie marketingowe między innymi w takich dziedzinach jak onkologia, pulmonologia, diabetologia, psychiatria, kardiologia, urologia, neurologia, gastrologia, alergologia i wiele innych.

    Producenci i dystrybutorzy leków OTC (bez recepty)

    W marketingu leków OTC mamy do dosypozycji mnóstwo narzędzi: współpracę z branżowymi ekspertami i influencerami, przygotowywanie materiałów reklamowych offline i online, obrandowane lead magnety, infografiki do social media i wiele, wiele więcej.

    Suplementy diety

    72% Polaków deklaruje, że przyjmuje suplementy diety. Wiemy, jak do nich dotrzeć ze skuteczną reklamą Twojego produktu. Suplementy diety to ogromny rynek, który generuje 6 mld złotych przychodu i z roku na rok rośnie o ok. 5%. Social media i influencer marketing to podstawa w promocji suplementów.

    Sprzęt medyczny

    Obsługujemy strony WWW i sklepy online, systemy reklamowe (m.in. Facebook Ads i Google Ads), a także social media dla producentów sprzętu medycznego. Tworzymy wartościowy content i szczegółowe, eksperckie materiały na temat produktów medycznych.

    Wyroby medyczne

    Wszystko, co wspomaga proces leczenia, diagnostykę i terapię, również zasługuje na dobry marketing. Oprogramowanie, przyrządy lekarskie, wyroby medyczne, czy akcesoria higieniczne dla gabinetów lekarskich – te i inne produkty medyczne to doskonała przestrzeń dla e-booków, video tutoriali, poradników i blog postów.

    Szpitale, kliniki i centra medyczne

    W tym przypadku kluczowe znaczenie ma marketing lokalny. Aby dotrzeć do świadomości pacjentów, potrzebne będą Ci dobre SEO i pozycjonowanie strony centrum medycznego w Google, stale aktualizowana strona WWW i wizytówka w Google Moja Firma, widoczna na Mapach Google, a także skuteczne social media – to podstawa w marketingu placówek medycznych.

    Beauty pharmacy

    Obsługujemy gabinety medycyny, ginekologii i stomatologii estetycznej oraz kliniki chirurgii plastycznej. Rozumiemy potrzeby pacjentów, korzystających z takich usług medycznych i wiemy, jak zbudować wiarygodność i zaufanie wobec takich placówek w internecie.

    Przedstawiciele medyczni

    W kontakcie z farmaceutami i lekarzami z pewnością każdemu przedstawicielowi medycznemu potrzebne są wartościowe materiały BTL offline (do wykorzystania podczas spotkań z klientami) i online (do budowania marki osobistej w internecie). Przygotujemy wszystko, co niezbędne w codziennej pracy Twoich przedstawicieli.

    Formaty treści przydatne w marketingu farmaceutycznym

    Największą wartość w marketingu farmaceutycznym ma content. Unikatowe treści wspierają wizerunek brandu, pozytywnie wpływają na SEO, są cennym materiałem do publikacji w social media, a także edukują i lojalizują Klientów wokół Twojej marki. Które formaty treści warto wykorzystać w farmamarketingu?

    Lead magnety: e-booki, raporty, wyniki badań, poradniki i white paper

    Wartościowa wiedza w zamian za zapis do bazy medycznego newslettera? To zawsze działa. Tworzenie takich treści to jednorazowa, wysoka inwestycja, która będzie zwracać się przez lata. Bardzo wiele z tych materiałów to treści evergreen – zawsze aktualne.

    Direct marketing:
    newslettery i SMS

    E-mail marketing i SMS marketing być może wydają nam się archaiczne, bo są z nami od kilku dekad, jednak dziś, jak nigdy wcześniej, baza telefonów i e-maili lekarzy lub pacjentów to bezcenny skarb każdej firmy z branży pharma & medical.

    Video content: vlogi, tutoriale, live streaming, webinaria i wideokonferencje

    Konsumpcja wideo rośnie. Coraz chętniej oglądamy filmy na YouTube, Reelsy na Instagramie lub TikToki. W marketingu medycznym ma to również swoje zastosowanie.

    Artykuły eksperckie na bloga firmowego i na portale zewnętrzne

    Dobry, merytoryczny tekst to ogromne wsparcie dla SEO strony internetowej, ale i cenny materiał dla potencjalnych klientów.

    Kreacje graficzne: posty w social mediach, animacje i infografiki

    Dobrze zaprojektowane kreacje sprzedają. Budują pozytywny wizerunek. Angażują. Zwiększają liczbę fanów i followersów marki w mediach społecznościowych.

    Podcasty

    Marketing audio rośnie w siłę. Coraz więcej brandów chce mieć własny podcast. Do tego coraz więcej Polaków codziennie słucha podcastów. Może to już czas na Twoją markę?

    Marketing medyczny – zobacz nasze portfolio:

    Dlaczego jesteśmy skuteczni w marketingu farmaceutycznym?

    Doświadczenie w farmamarketingu

    Jako agencja kreatywna od 14 lat aktywnie działamy w digitalu i offline. W naszym zespole GP Med mamy specjalistów, którzy są związani przez lata, a nawet dekady, z firmami farmaceutycznymi i medycznymi i znają ten świat od środka - jako pracownicy działów marketingu, brand managerowie, handlowcy i przedstawiciele medyczni, a nawet specjaliści z agencji zewnętrznych, obsługujących takie podmioty.

    Wiedza, kompetencje i portfolio agencji 360°

    Agencja kreatywna Green Parrot to zespół ekspertów all-in-one. Nie musisz zatrudniać kilku agencji do różnych zadań. Zajmiemy się planowaniem, wdrażaniem, egzekucją i raportowaniem całej kampanii. Paid media, web & app development, kreacja, AI & chatboty, content, social media, mass media i inne rozwiązania nie mają przed nami żadnych tajemnic.

    Kilka kroków przed wszystkimi

    Obserwujemy mnóstwo marek ze świata pharma & medical. Monitorujemy trendy i uczymy się najnowszych rozwiązań w social mediach, zanim zrobi to konkurencja.

    Znajomość regulacji prawnych i procedur

    Mamy doświadczenie w wielu kategoriach w farmacji i medycynie. Wiemy, jakie przepisy uwzględnić i na co zwracać uwagę. Potrafimy poruszać się w tej branży zgodnie z obowiązującym na danym rynku prawem.

    Kampanie pharma & medical Green Parrot w liczbach:

    100%

    zadowolonych klientów, dbamy o to codziennie

    średnio+67%

    wyższa realizacja KPI po przejściu Klienta do Green Parrot

    99,9%

    zostaje z nami po próbnej kampanii

    100%

    klientów poszerza współpracę z nami o inne marki oraz obszary poza Polską

    Jedna agencja 360° od marketingu farmaceutycznego zamiast kilku mniejszych dostawców:

    Mateusz Buczkowski,

    marketing manager w Green Parrot

    Opinie naszych klientów o naszych działaniach
    w branży farmaceutycznej

    Z agencją Green Parrot jesteśmy związani już od 3 lat. Współpracujemy razem przy różnych projektach marketingowych. Osoby z GP są dla nas zawsze pomocne, z głowami pełnymi pomysłów, kreatywne, a co najważniejsze dotrzymują terminów! W ramach stałej współpracy agencja prowadzi dla nas kampanie Google Ads, których celem jest pozyskiwanie połączeń telefonicznych. Wyniki świetnie, współpraca też na plus!

    Monika Ciężarek

    Specjalista ds. marketingu
    Carolina Medical Center

    Stawiamy na Green Parrot – nie wyobrażam sobie innego partnera, który mógłby nam realnie pomóc w marketingu farmaceutycznym. Pierwsze miesiące wspólnych działań były maksymalnie efektywne. Marketing, rozwój naszego e-commerce i sprzedaż nigdy wcześniej nie były tak dobrze zorganizowane. Nie zwalniamy tempa, doganiamy, a nawet przeganiamy konkurencję i razem idziemy po więcej!

    CEO

    Producent suplementów diety

    Wprowadzenie nowego produktu na rynek i pierwsze “odpalenie” działań marketingowych to zawsze duże wyzwanie. Na szczęście zespół Green Parrot pomógł nam w tym od A do Z i do dziś kompleksowo prowadzi naszą komunikację.

    Brand manager

    GRUPA INCO

    Zobacz, jakie możliwości daje medyczny content marketing:

    Pobierz bezpłatny e-book o content marketingu w farmacji i medycynie:

    Najpopularniejsze pytania o marketing medyczny

    Marketing farmaceutyczny to bardzo szerokie zagadnienie, o którym trudno znaleźć wysokiej jakości materiały zarówno w publikacjach naukowych, jak i w internecie. Z tej masy wiedzy wybraliśmy kluczowe pytania i odpowiedzi o marketing medyczny i odpowiedzieliśmy na nie poniżej.

    Marketing medyczny ma dwa oblicza – jest związany z usługami medycznymi (np. placówki medyczne, kliniki, szpitale) lub produktami medycznymi (np. leki RX/OTC, suplementy diety). Głównym zadaniem marketingu medycznego i farmaceutycznego jest połączenie producenta lub dystrybutora danego środka lub usługi medycznej z jego odbiorcą: potencjalnym pacjentem lub pracownikiem służby zdrowia.
    Przede wszystkim NIL oraz prawo farmaceutyczne, a dokładnie sekcja ustawy, związana z reklamą, zabraniają zachęcania, a nawet nakłaniania do korzystania ze świadczeń zdrowotnych, składania niezweryfikowanych, obietnic, dotyczących skuteczności działania środków medycznych oraz nieobiektywnych ocen np. jakości produktu, niepopartych żadnymi twardymi badaniami.
    W internecie contentu związanego z medycyną jest mnóstwo, ale brakuje tam wciąż treści wysokiej jakości, autoryzowanych przez ekspertów i lekarzy. Dzielenie się wiedzą, edukowanie pacjentów – Klientów, współpraca z lekarzami np. w formie webinarów, czy specjalistycznych blog postów, poradników i e-booków – to coś, co naprawdę może przydać się Twoim odbiorcom.
    Idealnym rozwiązaniem jest, podobnie, jak w przypadku pacjentów, dobry content marketing. Bezpośrednim kanałem komunikacji z lekarzami i pracownikami służby zdrowia mogą być także kampanie informacyjne w systemach aptecznych, portale i prasa branżowa, a także serwisy eksperckie, do których dostęp mają jedynie osoby, posiadające czynny NPWZ.

    Poczytaj o możliwościach digital marketingu
    na naszym blogu:

    Wspólnie opracujmy strategię marketingu medycznego dla Twojej firmy:

      Warszawa

      ul. Szturmowa 9/13
      02-678 Warszawa

      Katowice

      ul. Jesionowa 22 / 3.5
      40-006 Katowice